De gmt wijzer staat niet helemaal lekker, zo werkt het nog niet
Inmiddels weer thuis
Allebei gehad en het antwoord is ja. De 005 draagt echt klein.
Totaal niet te vergelijken qua dragen met de Rolex.
Dit zijn niet echt de buitenbeentjes die ik eruit zou gooien om overzicht te krijgen. Heb je wel eens bekeken hoeveel GMT’s Grand Seiko voert? Versus hoe Rolex dat doet? Bij Rolex snap je de lineup. Bij Grand Seiko heb ik regelmatig dat ik denk: “Oh jee, er blijkt NOG een GMT te bestaan!”
Ik heb de Explorer 16570 polar een jaar of vijf terug gehad. Dus die herinnering is een beetje vervaagd
Qua kast vrijwel dezelfde afmeting. De band maakt meer het verschil. Die van Rolex tapert veel meer. Het algehele gevoel van de GS is wat zwaarder en degelijker imho.
Sorry maar ben ik het totaal niet mee eens.
Door de lugvorm draagt de Rolex veel groter dan de 003/005. Dat ligt 100% aan de kast en niet aan de band.
Okee. Ik heb het wel over de 40mm he. Niet over de huidige 6 digits 42mm.
Ik ook. De lugs van de 16570 zijn plat vanonder wat veel groter draagt. De lugs van de 005 lopen veel meer met je pols naar beneden. Heel ander gevoel en look op de pols.
De andere kant van de wereld was ook een optie geweest toch?
Of jullie hebben heel verschillende polsen en allebei gelijk
Lug tot lug scheelt de 16570 en de SBGN003/005 3 millimeter. De vorm van de lugs is ook echt anders, bij de GS mooi naar beneden buigend. Dat maakt dat de Rolex meer als een 40/41 draagt en de GS meer als een 38/39. En dat is een groot verschil.
Er zou nog een verschil kunnen zitten in een non SEL band en de GS band, in hoe die om de pols valt. Maar dat haalt niet het verschil in afmeting weg.
Amen
Dit zal ook een verschil maken
Dusszz kort verhaal lang: zelf passen is het beste
Ter voorbeeld alle GS GMT’s nu in global te koop: 35 verschillende typen in een stuk of 15 verschillende lijnen. Daar is toch niet uit te komen.
De GMT wijzer gaat 1x per 24 uur rond, dus dat wordt toch lastig…
Mysterieus! De handopwinder met small seconds?