Laat je Grand Seiko zien VI

Ja klopt. Toen ik dat hoorde wist ik dat het wel goed zat haha.

2 likes

Haha :facepunch:
Hij is in mint staat vertrokken bij mij alleszins :wink:

Die sbgn’s zijn de perfecte instappers voor GS en eigenlijk de beste allrounders die ze hebben mijns inziens. Mooie keuze!

1 like

Gefeliciteerd! Ik heb ‘m ook en het is een echte topper.

1 like

Sfeervolle foto

1 like

Lastig inderdaad. Ik doe het met WatchTracker op de iPhone. Het glijden van de secondewijzer maakt een exacte timing lastig. Mijn Snowflake doet +0,243 s/dag gemeten over 116 dagen met elke dag een datapunt. De gemiddelde dagelijkse afwijking is een ding, maar de kleine afwijking van de lineaire dit door die punten, die is pas echt angstig klein.
En dit dan zomer en winter, al dik 1 1/2 jaar lang. Top!

3 likes

Heerlijk die witte dial!

25 likes

Veel moois bij Van Hell in Amersfoort (geen tijd om even wat te passen helaas)

De SBGW269 plaat viel mij iets tegen. Toch wel erg “oude mannen” kwam ie op mij over (helemaal rechts). Ik realiseer me dat dat smaak is. De blauwe sunburst platen: erg mooi.

9 likes

Cool, daar ligt ook nog n nieuwe 007 zie ik!

2 likes

Een Kaufmann teju maakt hem lekker understated. :smiley:

19 likes

Sinds lange tijd weer eens om. Blijft heerlijk. Helaas niet de beste foto.

22 likes

Ik ben vanmiddag op weg naar een afspraak even bij de Seiko boutique binnengelopen. Ik heb wat GS gepast, het doel was om te bekijken of de kast van de nieuwe lijn bevalt. Dus ik heb met name op de slgh005 gelet, de white birch.

Ik vond het een mooi formaat kast en de band tapering van 22mm naar 20mm viel me ook mee. Het horloge wordt er wat minder sierlijk van. Dus ik heb nogmaals aangegeven dat als ze toch nog een slga007 (de blauwe spring drive) binnenkrijgen in december, dat ze dan nog maar eens contact op moeten nemen. Dat ik dan zeker kom passen.

Kijken is een, kopen is natuurlijk een tweede. Maar de kast en band stond me wel aan.

Het nieuwe highbeat uurwerk is ook prachtig, maar de glijdende spring drive wijzer trekt me toch meer dan de tikkende highbeat.

2 likes

Allebei prachtige horloges! Die dial van de slgh is zo gaaf.

1 like

Dat is ook het eerste wat ik dacht - inpakken die handel!

Zie ook een Sbge271 :smirk::smirk:

Omdat het zo’n mooi gevulde GS vitrine was heb ik ook maar even een foto genomen :slightly_smiling_face:

Die spring drive gmt vond ik wel geslaagd trouwens.

Geen Rolex schaarste in ieder geval

Die gmt moet je echt goed zien want die plaat van de 271 is echt bijzonder lijkt zo vlak zwart tot je met het juiste licht er op kijk dan is hij fantastisch met relief en kleur!

Inderdaad. Ik heb die gisteren in de seiko boutique ook in handen gehad. Ik moest in het licht daarbinnen mijn bril afdoen om het patroon te kunnen zien.

1 like

Klopt het is misschien zelfs iets te subtiel gedaan maar ik vind het wel wat hebben vandaar dat ik hem toen ook gekocht had :grimacing::grin:

1 like

Deze week en de volgende heb ik deze prachtige handopwinder om de pols.
I :heart: it!

Voor zover GS kritiek krijgt, gaat het vaak over de bracelet en het gebrek aan mogelijkheid om deze gemakkelijk te verstellen. En daar zit in het algemeen wel wat in. Maar deze band zit bijzonder comfortabel, mede dankzij de dunne sluiting.

26 likes