Laat je Grand Seiko zien VI

En zorgen er bij mij juist voor dat ik m wél heb aanbetaald :wink::+1:t2:

3 likes

Ik denk zeker dat je deze in het echt moet ervaren. Op sommige foto’s en video’s is de dial bijna mat, andere weer echt golvend en glinsterend bijna, dan weer zo donker zonder kleur en dan weer heel blauw. Ik vraag me ook af hoe hij er over het algemeen uitziet in de meeste situaties.

Maar ja, ik ga sowieso voor de White Birch, dus het is puur uit interesse voor mij :smile:

1 like

Ook al om de pols gehad? Alle twijfel weg dus?

Dit is de eerst waarbij ik de afgeknipte wijzers niet vindt storen, scheelt ook dat bijde afgeknipt zijn. Mooie plaat ook zeg :ok_hand:t2:

Ja drie keer geprobeerd. Eerste keer even wennen maar wel erg mooi. Ik dacht dat ik hem te groot vond. Tweede keer nog iets mooier. Toen besloten dat ik misschien toch voor de SBGA415 Winter zou gaan. Toen dus de derde keer bekeken samen met de Winter en toen wist ik zeker dat ik de White Birch de mooiste Grand Seiko vind :smile:

3 likes

Leuk die ‘reis’ er naar toe. De SLGH005 blijft idd mooi al vraag ik me af of ie voor mij tijdloos genoeg is. Vind ik m over 10 jaar nog steeds mooi? Dat werk. Geldt ook voor de SBGY007 trouwens.

1 like

Ja, die ja! Leuk, die zie je niet vaak…

14 likes

Heel mooie quartz. De kast is lekker plat en klassiek van vorm. Alleen die dagaanduiding. Anders was dit er een om te behouden

2 likes

Hahaha ik ken dat gevoel heel erg :smile: Ik heb eindelijk dit jaar besloten dat 10 jaar met een horloge niet voor mij is weggelegd en dat als ik echt uitgekeken ben dat ik gewoon het horloge verkoop of ruil.
Mijn smaak verandert nog steeds elke zoveel jaar en wat ik ook merk is dat een horloge iets speciaals moet hebben anders raak ik er te snel op uit gekeken. En met speciaals bedoel ik een levendige dial, mooie kast of bracelet, etc.

Dit maakt het kiezen voor mij een stuk makkelijker. Ik kies wat ik nu mooi vind :slight_smile: En die White Birch heeft eigenlijk alles wat ik nu zoek.
Die SBGY007 heb ik twee keer omgehad en ik begrijp wat je bedoelt. De dial is fantastisch maar de kast vond ik zelf iets te lief. Maar dat is puur mijn huidige fase hahaha.

2 likes

Heerlijk weer een paar dagen de GMT om

12 likes

12 likes

Ik vind dit één van de mooiste quartzen. Jammer dat ik die ooit gemist heb.

Je moet even door het “een over-the-top” seiko-vijfje heen prikken.

2 likes

11 likes

27 likes

Dit is voor mij weer zo’n overduidelijke reden waarom de horloge hobby voor mij klaar is.

Ongelooflijk hebberig word ik hiervan. De pracht… de perfectie! Past alleen niet om m’n kinderpols nie…

HeschtekK#thobby

4 likes

Jammer. Je kunt nog altijd een plakboek beginnen.:sweat_smile:

Hier nog een voor in de categorie: Begeerlijke blauwe wijzerplaten.

16 likes

Van bijna egaal :

Naar enorm veel diepte :blush:

22 likes

Deze band is minder, komt niet in het plakboek. :wink:

1 like

Ik vind hem juist weer erg geslaagd :slightly_smiling_face: Wasda?

1 like

Het is een bandje van fratello.

1 like