Mooi!
Maar eh… begint het alweer te kriebelen?
Alweer zin in iets anders?
Of wordt dit de echte blijver?
Ben benieuwd of deze de sbga387 qua pricing achterna gaat…al had die wel wat bekendheid en hype ivm US only release
We gaan het zien. Is wel een populair kleurtje nu. Er zijn meer van die modellen die ineens de lucht in gaan. Meestal heeft het ook even tijd nodig. Dat SJX er een stuk aan gewijd heeft schilt wel.
Ik zie meer en meer merken en modellen die voor premiums gaan helaas. En aangezien kleurtjes hot zijn, zou het goed kunnen. Misschien zal die 44GS kast het wel wat tegenhouden, maar het is niet te voorspellen.
Dit terzijde, hier ook een Seikootje vandaag
Hier nog even een foto voor @bAAx over de discussie of de remake van de eerste Grand Seiko nu rond was, bol, modern, of cirkelvormig.
Ik vind de huidige sbgw231 ‘bol’. Die is eigenlijk bijna meer vintage dan vintage zelf ooit geweest is.
Mijn sbgw253 remake (en dus ook de eerste GS) is weliswaar cirkelvormig. Niet de ‘the grammar of design’ / tanaka vorm. Maar zeker niet ‘bol’. Zie de onderstaande verticaal kaarsrechte kastvorm. Heel anders dan de bollige sbgw231 en vergelijkbare huidige GS.
Ha, bedankt voor het vergelijk! Die had ik niet bij de hand, maar zo wordt het duidelijk geïllustreerd! Dit is de SBGA293 toch?
Klopt inderdaad
Meer kaas eten, wijn drinken.
Dat is zowat het tegenovergestelde van een GS
Wat een knaller!
Ha, nou, ik moet zeggen dat ik nog geen enkel horloge in mijn hele horlogecarrière (en zeker niet sinds ik met HF meelees al een jaar of 10) zo makkelijk en vaak draag. Sinds aanschaf bijna dagelijks. Dus het lijkt erop. Concreet: Ja, dit is de blijver.
De rest van de collectie mag overigens op een paar vaste collectorsitems na best wat wisselen en doet het ook, en dat proces is inmiddels gewoon ook weer leuk.
Sterker nog. Na mijn escapade van: GS de deur uit en terug naar een 2-piece collectie Heb ik weer geleerd dat horloges ook wel eens een tijdje ongedragen in de doos mogen blijven liggen en dat buiten de gebaande horlogelijntjes kleuren ook leuk is. Dus momenteel 9 2 horloges, maar weer een stuk of 9.
Alleen maar voordelen dus, deze GS.
Zijn dat gouden accenten…or are you just happy to see me?
Gave foto!
Absoluut het eerste.