Laat je Grand Seiko zien VII

Hij ‘blijft’ prachtig :cry:

zonder dopje kan echt niet

1 like

Na al dat gepraat over dikte, lugs, afschrijving, dopjes, blablabla durf ik hem bijna niet meer met goed fatsoen te dragen. Vandaag toch maar weer eens omgeslingerd. :relaxed:

30 likes

Jammer, maar het bezit van horloges wordt geacht leuk te zijn, dus als je er geen aardigheid meer in hebt houdt het op.

De afschrijving op nieuwe horloges is inderdaad fors, met uitzondering van bijvoorbeeld veel Rolexen (niet mijn ding) en sommige GS limited editions (vind ik in de regel te duur voor het gebodene). Ik heb daarom mijn twee Grand Seiko’s “pre-enjoyed” gekocht, en zou er desnoods met een geringe afschrijving afscheid van kunnen nemen.

Die kritiek zou ik goed kunnen plaatsen van een potentiële koper die om die redenen voor een ander merk kiest, maar in dit geval vraag ik me wel af of je niet vooraf had kunnen weten of de match er wel was. Ik heb mijn twee GSsen vóór de aankoop om m’n pols gehad. Mijn SBGA211 Snowflake is groot (zelfs 41 mm) maar dankzij titanium zeer draagbaar, mijn SBGA231 is dankzij z’n 37 mm een topper in m’n verzameling. Ik vraag me dus af of je jouw GSsen voor de aankoop hebt uitgeprobeerd, en waarom je 't niet hebt gezocht in een wat kleiner model op leer.

Ik zie de Heritage lijn als een uiterst geschikt horloge voor dagelijks gebruik, en als je budget en hart groot genoeg zijn zelfs als GADA watch. (Sorry, maar mij gaat het te ver om de motorzaag of boormachine te gebruiken met een GS om de pols, maar het horloge zou het aan moeten kunnen.) Als leer i.p.v. een bracelet en een wat kleinere diameter de opzet is vind ik de Elegance Collection een voor de hand liggende keuze.

Tja, het is een vrij land, maar met zo’n actie schiet je vooral jezelf in de voet.

De Chronomaster is ook wat mij betreft een schoonheid. Koop er een en post na wat draagtijd een NA’tje, wil je?

3 likes

Ik doe mee! Ik heb alleen wel geen dopje :cry:

Edit: toch wel, op de PR wijzer! :sunglasses:

17 likes

Omdat ik eigenlijk een horloge wil wat 100m waterdicht is, en een GADA capaciteit heeft.

Ik ben mezelf daar langzaam vanaf aan het praten.

Dat wordt het ook.

Iemand zei hier laatst dat in de jaren 60 mensen gewoon een niet-waterdicht horloge als GADA zagen, omdat ze maar één horloge kochten en dat gewoon altijd om hadden. Nu wist ik dat, maar de manier waarop het gebracht werd spoorde me toch aan tot denken.

Nu heb ik al eens zo’n avontuur met de papieren gehad:

Ik denk dat een 38mm gewone quartz gaat beklijven.

Je bedoelt je SBGW231. Mijn SBGA231 is toch echt 44mm :slight_smile: maar ook nog steeds super draagbaar.

1 like

Mag ik stellen dat in dit geval niet de SBGN kast, maar juist de dikte van de BB58 band de oorzaak is voor het tov elkaar top heavy “aanvoelen” van de SBGN. Ik vind de SBGN juist niet top heavy

Ik schreef het al eerder, mijn gevoel om de pols van de twee tov elkaar.

2 likes

Qua looks zeker niet, de SBGN voelt zeker compacter. Ik meen me te herinneren dat ze ongeveer hetzelfde gewicht hebben, maar de band van de BB58 compenseert het gewicht van de kast beter en daarom draagt hij wat stabieler. Mijn gevoel natuurlijk.
Daarom is hij telkens weer vertrokken en voelt mijn titanium Winter beter :blush:

Dat is een heel mooie verwoording! Prachtig duo :+1:

3 likes

Voordat ik mijn sd gs kocht, met dopje :ok_hand:


Heb ik bij @Hans een gs gepast welke op leer was, heb alleen nog deze foto.

Misschien dat Hans meer gegevens / foto’s heeft of het type nog kan herinneren.

Edit, ff in de oude krochten van de mail gezocht en het was de sbgr089

13 likes

Je hebt helemaal gelijk.


Crosspost :stuck_out_tongue_winking_eye:

19 likes

Zijn deze te pruimen op andere banden dan de standaard stalen band?


19 likes

Deze bedoel je? Twee kleuren lume zelfs :star_struck: :ok_hand:

11 likes

Ik zie dat je SBGR007 bij @SuperC ligt? En nu moet ik daar zeker langs om te kijken of 35mm toch wel een goede diameter is? Ik vermoed toch van niet, maar wie weet.

Dit is 35mm om je een gevoel te geven.

4 likes

Moest ik ook gelijk aan denken (maar dan de zwarte). Mooi hoor :+1:t2:

1 like

Ja klopt…keuzes zijn gemaakt…geen idee of ie je past. Het was voor mij meer een museum/collectiestuk dan dat ie draagtijd kreeg. Maar ik draag enkel 34-38 bij horloges op leer. Komen bij mij dan veel beter tot z’n recht. Vraag me oprecht af of dit horloge ooit nog een populariteitsboost krijgt op een veiling ofzo. Of Hodinkee die er ooit eentje te reviewen krijgt. Omdat GS er zo veel stukken uit pompt slaat naast VFA er helemaal niks aanslaat bij het ‘grote veilingspubliek’. Weet niet of dat goed of slecht is trouwens.

Kuch, kuch.

14 likes