Laat je Grand Seiko zien VII

Schitterend. Welke referentie is dit?

sbgy005.

1 like

24 likes

Om 16.00 start de Phillips online veiling voor dag 2. Met direct aan het begin een aantal moderne en vintage Grand Seiko’s. Ik heb al een low ball pre bod gedaan op eentje. Kansloos… Maar een Eichi II is toch voor maar 35k ofzo weggegaan.

1 like

De GS gingen voor redelijke bedragen weg. Iets meer dan op chrono24. Maar een sbgw251 voor 19k $ is niet heel verkeerd. Komt natuurlijk nog wel opgeld bij en verzenden en btw. Dus geen poging gedaan :grin:

Nu gaat zo’n fp journe quartz met rubber bandje gewoon voor 50k. Wat zijn horlogeverzamelaars ook barbaren…

1 like

Weet iemand met zekerheid te zeggen of de SBGY kasten en de SBGK kasten hetzelfde zijn?
Ik heb eens een SBGY003 in handen gehad, en was daar niet kapot van (onterecht blijkbaar gezien de prijsstijgingen). Maar de SBGK komen me op foto’s een stuk dramatischer over. De kasten lijken hetzelfde, maar is dat ook zo? Of is het het saffier van de SBGK dat boller gevormd is dat ze uitgesprokener doet lijken?

Hier een paar mooie foto’s van @koetsjh zijn SBGK007. Heeft de SBGY lijn met het spring drive uurwerk van bv @Hans ook deze dramatiek? Voor zover ik me herinner niet, maar misschien herinner ik het me verkeerd.

Hier de SBGY005 van @Hans

3 likes

Nieuw bandje, nieuw lekker :yum:

11 likes

Kasten zijn verschillend. SBGK zijn groter en met een kleiner uurwerk waardoor de rand vd deksel breder is. Facet bij de lugs is ook iets anders.

Sbgy is eleganter/ slanker

2 likes

Prachtig zeg! Zowel het horloge als de foto’s!

Welke GS is dit precies?

Ik zou een marktprijs in geen geval je esthetische mening laten beïnvloeden.

En volgens mij is de kast van de SBGY005 (de ‘Hans’) in detail ook net weer verschillend van de andere SBGYs. Hier heeft hij eens mooie foto’s van geplaatst.

Lijkt mij niet logisch, maar ben benieuwd wat er dan anders zou zijn.

1 like

Op het ijs gelegd vind 'm wel geslaagd

20 likes

Strakke foto Mario :+1:

Dank u , dit is de SBGP 015 van 2020.

1 like

Nee volgens mij is er ook niks anders aan die van Hans dan de andere SBGY’s.

De SBGK wordt als 0,5mm groter gegeven in diameter (39,0 vs 38,5). Maar ik heb het idee dat er iets meer anders is dan alleen dat, Misschien is het alleen te zien als je ze in de hand hebt. In elk geval is de achterkant van de kast anders. De SBGY heeft een carve out aan de zijkant aan de onderkant. Terwijl de SBGK daar volledig opgevuld is.

SBGY:

SBGK:

En ik heb het idee dat de facetjes op de voorkant bij de SBGK naast de lugs wat scherper zijn, maar dat kan ook vertekening zijn.

13 likes

Ja dank je toch maar gewoon met telefoon gemaakt

1 like

Compositie wordt langzamerhand belangrijker dan gear :slight_smile:

Mamma mia wat een mooi dial.

Ik heb ze beiden gehad. Niet alleen de kast, maar ook de wijzers zijn anders. Alles bij elkaar is de sbgy net iets verfijnder. Verschil is eigenlijk alleen zichtbaar als je ze naast elkaar houdt.

(Lastig te zien, maar zelfs het facetje op de lug is bij de sbgy iets kleiner)

Zwarte band is de sbgy, aan de zijkant zie je de net iets scherpere lugs:

13 likes

Bedankt voor de foto’s. Het scheelt echt heel weinig. Toch vind ik de indruk die ze geven heel anders. De wijzers van de SBGK zijn breder denk ik? En de wijzerplaat is ‘opener’ omdat hij zo egaal is. Maar de kast scheelt maar weinig.

1 like