Laat je Grand Seiko zien VII

Eerlijk gezegd denk ik dat niet. Ze kunnen echt wel berekenen waar de pin moet komen tov een schroef.

1 like

Welke is dit ook alweer? Ik kijk er al een tijdje naar, maar kom er maar niet op. Prachtig.

1 like

Het is de SBGJ219 :blush:

1 like

Bedankt. Heel mooi horloge. Jouw inschrijving mbt het verdwijnen van de GMT wijzer klopt helemaal.

1 like

Dankje!

Ik ben eens benieuwd waar GS mee komt in 2023. Elk jaar is wel een jubileumjaar en volgend jaar is het 30 jaar geleden dat het 9F uurwerk uitgebracht werd.

Je zou vermoeden dat er wel wat quartz aandacht zal zijn dus. Ergens hoop ik op een evolution 9 quartz, dat zou nog eens iets kunnen worden :blush:

Nog iemand hoop of verwachtingen voor 2023?

3 likes

Ze brengen zo veel uit dat er sws wel iets naar mijn smaak tussen zal zitten. Mijn hoop is vooral dat het qua prijsstijgingen beperkt blijft.

1 like

Er zijn teveel jubilea bij GS :slight_smile:

Een high beat quartz, dat zie ik nog wel zitten.

1 like

Weer terug bij het merk waar ik in 2020 verliefd op ben geworden, and it feels so good.

44 likes

Wow wat een topper…till the sky

1 like

Toffe band ook :+1:

1 like

Bedankt! Dat is een Molequin petrole. Bewust gekozen voor donkergrijs zodat juist de case en wijzerplaat eruit springt en de band relatief rustig oogt.

1 like

23 likes

Een nieuw handopwind uurwerk op basis van 9SA5

En dat het introduceren van nieuwe modellen niet maandelijks is, maar 2x per jaar :joy:

6 likes

Ziet er lekker dun uit! :ok_hand:

1 like

Dat zou leuk zijn inderdaad, een evolution 9 quartz! Maar ik ben bang dat ze deze kast niet met een goedkoper uurwerk zullen willen verkopen…

Voor 2023 niets geen specifieke wensen anders dan het gebruikelijke en vergezochte (kleinere duiker, kleinere Eichi 3, etc.). Voor 2025 hoop op een variant van de SBGH297, die met de plattegrond van Ginza:

In 2025 dan graag een oranje versie met de grachtengordel van Amsterdam, om zowel het 750-jarig bestaan van de stad te vieren alsmede de opening van de Grand Seiko boetiek in dezelfde stad in dat jaar.

We mochten hopen zei je toch? :grin:

7 likes

Heel mooi! Ik heb onlangs ook voor donkergrijs gekozen voor de SBGA407:

6 likes

Ok, wtf is dit? Je gelooft het niet, maar dit is hoe goed Zaratsu polishing op mijn SBGA105 is.

Ik heb mijn iphone focus op de juiste afstand weten te zetten, en richt mijn SBGA105 dan zo dat de weerspiegeling van een horlogeafbeelding op mijn computerscherm goed op de lug valt en neem dan een foto. Dat doe je door je iphone op de juiste afstand op het scherm te richten en dan een paar seconden op ongeveer het midden ingedrukt te houden. Dan schakelt hij naar AF/AE lock en dan dan blijft de afstand en belichting staan. En dan maar proberen je arm en cam juist te positioneren en af te drukken :slight_smile:

Onvoorstelbaar zo vlak. Het horloge op het laptopscherm is een platina SBGW251.

Dit is geen fotoshop, maar Zaratsu polishing.

21 likes

Tsja, ik zit nog even in de afkoelingsfase, zonder GS dus.

Da’s even een bewuste keuze. Wel wat op de lijst staat, is een Evolution 9 Mistflake, maar aan de andere kant blijf ik altijd de wijzerplaat van SBGR305 in herinnering houden én heb een voorliefde voor een GMT en dus de SBGE269.

Maar dan moet ik weer een AT inruilen. :sunglasses:

7 likes

Pwoah, die is mooi hoor. Heb de SBGE269 vorig jaar om de pols gehad. Die goudkleurige accenten zijn echt schitterend. Ik vond hem tegen het randje. Best aanwezig.
Open deurtje dan maar: vooral passen :+1:

De andere kon mij ook wel bekoren :drooling_face:

8 likes