Laat je Grand Seiko zien VII

Mooie keuze. Beetje de skyflake maar dan iets cleaner.

Ga die passen, hij haalt het niet bij de 319.
Flets ding vond ik het.

Vaak zat ook wel mooi, maar… Mwah.

7 likes

Ik vind de verhoudingen van de kast net niet kloppen. Het had een milimeter breder en platter moeten zijn. De wijzers zijn fraai en past in het design maar niet zo mooi als de wijzers met facetten. Dat doet mijn SBGX331 een stuk beter.

2 likes

Bedoel je de wijzers?

Inderdaad. Wat ik er mooi aan vindt is dat het meer een clean sheet totaalontwerp is dan de SLGH013.

en

Ik vind het altijd een heel erg aantrekkelijk model. Maar ik ben na twee keer de sbgw031/231 overgestapt naar de sbgw253. Die is minder ‘bol’ en heeft de platte GS wijzers.

Als je dit sbgw231 etc. model wilt met de platte wijzers dan kun je een vroege gouden versie zoeken. Die hebben nog de platte wijzers, maar later zijn ze ook voor de gouden overgestapt op deze ‘ranke’ wijzers.

2 likes

Het is wat je mooi vindt. Ik vind die bolle kasten wel leuk, dat geeft ze een meer casual karakter. Maar ik loop dan ook met een GMT van 14mm dik :sweat_smile:

Over de wijzers en markers geen discussie mogelijk. Dit zijn zeker niet de mooiste GS wijzers.

3 likes

Ach, ik neem aan dat ze ze mooi geslepen hebben, ook al zijn het erg simpele calatrava-style wijzers met een enkel vouwtje over het midden. Daar spreekt ook weer een zekere “old-skool dress watch” vibe uit die ik kan waarderen. Ik merk, naar aanleiding van recente aankopen, dat de algehele vibe van een horloge belangrijker is voor m’n plezier in het horloge dan of de wijzers specifiek het mooiste zijn of niet.

De 231 die ik ooit paste was echt heel erg mooi. De 283 heb ik niet om de pols gelegd, maar bij dat GS diner was het één van de horloges in de kamer die me het meest aanspraken. En er lag een Eichi II naast, kun je nagaan.

Mijn King Seiko en Alpinist LE zijn ook allebei 11mm dik tot aan de bovenkant van een bol glaasje. Het geeft ze iets koddigs. Ik draag ze graag.

Die staat nog steeds op de lijst naast het horloge wat ik noemde. Dus inderdaad, één van die twee gaat er zeker komen. Enige probleem is dat de champagne dial in het vaarwater van m’n King Seiko zit. Ik zou geneigd zijn de KS limited te deur uit te sodemieteren als ik dat deed. Maar wil ik dat wel?

3 likes

Ik bedoel de kast

Maar een sportiever horloge in mijn ogen en een grotere diameter

Daar gaat zeker overlap ontstaan. In deze prijsklasse heb je bij GS volgens mij geen andere keuze.

1 like

Inderdaad een erg mooie foto! :+1:t2:

1 like

Omdat hier alle Grand Seiko kenners zitten meld ik even dat ik ihkv een potentiële domme aankoop :flushed: twee van mijn Grand Seiko’s te koop aan ga bieden. De SBGA231 titanium duiker, en de SBGW253 dress watch. Beide full set in hele nette staat. Ik heb ze vaak genoeg gepost, maar hierbij nog even twee plaatjes ter herinnering. Mocht de domme aankoop niet doorgaan, dan houd ik ze :slight_smile: Mocht je geïnteresseerd zijn, laat het even weten.

SBGA231:

SBGW253:

14 likes

Oef, da’s wel een aderlating…

1 like

Inderdaad. Maar ‘erbij’ vind ik niet kunnen. Het hoeft niet vanwege de cashflow, maar ik heb een soort mentaal maximum voor wat ik ‘in’ mijn horloges wil hebben zitten tov mijn verantwoorde kant die aan mijn pensioenvoorziening etc denkt.

1 like

Je bent zo in je nopjes met die 253!

Dan ben ik wel benieuwd wat er eventueel aan zit te komen

Daar ben ik zeker mee in mijn nopjes, die staat ook zeker niet bovenaan de lijst om te verkopen. Maar je wilt ook wat meters maken. Vandaar ook deze twee.

3 likes

Prachtig horloge, ook ik ben erg benieuwd naar de potentiële domme aankoop.

Wow, vooral die 253 is veel te mooi om weg te doen. Stuur maar een bericht als je zover bent en wil verkopen :stuck_out_tongue:

2 likes

Oef dit is wel een ultiem duo om te laten gaan! Maar zeker de SBGA kan je altijd terugkopen, dus als je een uniek stuk te pakken kan krijgen, dan moet je er gewoon voor gaan :+1:

Succes ermee!

1 like

Idem, voor de draad ermee! Of tenminste een tipje van de sluier. Ga je voor het 55th trio? Of betreft het een horloge dat je niet in deze gezellige GS subgroep zal mogen delen? :wink:

1 like

Hij heeft misschien schrik dat we ermee aan de haal gaan :sweat_smile:

Volgens mij zitten zowel jij als @illewoare in het andere draadje waarin ik om wat horloges van het gebaande pad heb gevraagd, daar is het antwoord te vinden! Het moet uit Japan komen, maar het is Zwitsers. Dus inderdaad niet voor dit GS draadje :slight_smile:

2 likes