Laat je Grand Seiko zien VIII

Precies. Dan kan het wel.
Toch?

1 like

Yep :+1::innocent:

1 like

Bedankt.

1 like

:joy:

1 like

Respect. Nog tips hoe je die pinnetjes en busjes er weer goed in krijgt? Wat een priegelwerk. Moet ook nog een bracelet op maat krijgen.

1 like

Dat is een ander type band dan die op de foto van @daffie.
Hier vind je meer info:
Bracelets met pin & collar aanpassen: tips

2 likes

Vooral veel geduld. En reeds wat ervaring hiermee dus gaat mij redelijk af zolangzamerhand.

2 likes

En wat helpt is je te bedenken dat alles soepel moet gaan. Je moet wel iets kracht zetten, maar kost iets teveel kracht? Dan doe je het waarschijnlijk niet goed. Dan zit er iets scheef.

1 like

X post.

28 likes

Ik ben aan het rondkijken voor een SBGN001 en ik kwam eentje tegen in Japan in vrij nette staat. Het zijn natuurlijk horloges van 2018, dus mint staat zal moeilijk zijn, maar wat vinden jullie van deze? Zou ik een betere staat kunnen vinden of is dit aanvaardbaar? Beste prijs moet ik nog navragen, maar Japan is import, dus goedkoop zal het nooit zijn.

https://shop.the-ticken.com/?pid=172029035

Of misschien moet ik een EU exemplaar afwachten en ondertussen kijken wat GS aankondigt. We zijn weer 5 jaar verder, dus het is terug een jubileumjaar voor de 9F. Meningen? Dank :pray: :blush:

2 likes

Check. Een GS is vaak een mooie simpele beater. Ze maken tenslotte overwegend sporthorloges.

2 likes

Dat is een mooie vraag voor off-topic. :slight_smile: Maar of die onvriendelijkheid nu echt is, dat weet ik zo net nog niet.

De alomtegenwoordigheid van het merk, zeker wanneer je bedenkt dat het in diezelfde asem vaak over geld, criminaliteit of beschikbaarheid gaat, kan wat wrevel oproepen. Gegeven het feit dat vrijwel alle hype rond alle gehypte horloges van de afgelopen jaren in mijn ogen goeddeels onterecht is, is het misschien niet verwonderlijk dat het meest gehypte merk van allemaal niet zo bij me in de smaak valt.

Maar waar ik niet tegen kan is de verafgodende toon van publicaties: Horlogejournalisten slikten zelfs de Destro GMT voor zoete koek. Eén van de lelijkste horloges die ik ooit uit een fabriek heb zien rollen die niet van Invicta is, en ze slikten het. Ze trokken er soms wel gezichten bij alsof dat slikken geen hobby was, maar man, man, man, man, man… Als je zo’n horloge als journalist niet affakkelt moet je je toch af gaan vragen waar het heen gaat met de wereld.

Maar in die totaal van ieder negatief geluid ontdane bubbel wordt alles wat ook maar enigszins als milde kritiek overkomt soms voor onvriendelijkheid versleten. Niets is minder waar, ik ben de vriendelijkheid zelve, bijvoorbeeld. :slight_smile:

Terug on topic, voor dit topic:

Ik kon er wel eens een levensmissie van gaan maken om dit horloge te pakken te krijgen:

De GCLP995.

Je vindt 'm op dit moment niet op Chrono24. Ik kan Magi aanschrijven voor een zoektocht, maar welke sites houden jullie in de gaten voor de meer obscure GS releases, heren? Medunkt dat ik daar ook een Credor moet kunnen vinden.

Ik denk dat de krasjes die ze tonen mij niet zouden storen. Het is een quartz beater, een gelumede toolwatch. Gegeven het feit dat ze op de foto gezet zijn zoals ze op de foto gezet zijn vermoed ik dat de dealer in kwestie een goede vorm van OCD heeft.

Wel vind ik bijna 4000 ballen voor import schandalig veel geld. Ik vind de SBGN001 leuk hoor, maar niet zoveel leuker dan de 003 of 005 dat ik er dat geld voor over had. Dan zou ik liever voor rond de 2000 een goed exemplaar van de reguliere GMT kopen, en die overige 3000 ballen gewoon in de kontzak houden voor iets anders.

11 likes

Wat nou bubble gate? Wel highly collectable geworden zo, een blijver :money_mouth_face:

21 likes

19 likes

De krasjes op de voorkant lug zijn jammer … (en mogelijk moeilijk te Zaratsu’en ;))
Je ziet ze af en toe wel eens opduiken in goede staat.

Blijft fantastisch! :ok_hand:

3 likes

De krasjes kunnen ermee door, als de prijs heel goed zou zijn. Boven list is voor GS eigenlijk al sowieso bijna een no go en dan zijn draagsporen inderdaad uit den boze. Dan maak ik ze liever zelf. Dank voor de bevestiging :wink:

4 likes

Heb jij die van jou nog? Die blijft wel hangen tov de rest van je GS modellen, dus dat is een goed teken veronderstel ik? Hij heeft iets speciaals die hem boven de rest van de hedendaagse quartzen plaatst op de een of andere manier. En een sterretje op de wijzerplaat :wink:

3 likes

Zo, maar weer even op een ander band en wat spelen met de belichting. Althans, het buitenlicht. Kwestie van de pols draaien, maar een beauty blijft het. :smiley:

17 likes

Ja hoor heb ik nog :sunglasses:
Er waren er destijds op de GTG 2 aanwezig, misschien eens polsen naar het andere exemplaar? :wink:

1 like