Laat je Grand Seiko zien VIII

De één is een tonnetje, de ander wat groot. Inderdaad, 37mm is de shit voor dat soort lege spullen. Velen zeiden bijvoorbeeld dat dit voor mij geen blijvertje zou gaan worden, maar het is m’n absolute favoriet geworden, en ik heb 'm zelfs tot vakantiebeater gebombardeerd zolang ik niet ga zwemmen.

Evengoed heb ik vandaag deze weer om, ook al is die optisch een tandje groot:

Maar even terug naar de Eichi II. 37mm. Mooie maat. Ik vrees dat de Omiwatari het toch voor mij wint, hoe onsmakelijk dat ook moge klinken.

13 likes

I can agree to this statement
 :grin:

Volgens mij heeft GS geen compacte duikers. Wat dat betreft hebben ze wel een vreemde collectie met werkelijk prachtige modellen Ă©n een aantal wanstaltige exemplaren. Dan duikt het “normale” Seiko deel toch beter met de SPB serie.

8 likes

Or did you mean “de SLA serie”? Eerlijk is eerlijk, die laatste release, die 093, dat is een plaatje. Als ze een 6L gebaseerde SLA versie van mijn SPB uit brengen ga ik voor de bijl.

Ik blijf eerlijk gezegd nog steeds liever Seiko dan Grand Seiko op een duikhorloge zien.

Wat ik me van de SBGX afvraag
 Is die nou altijd zwart zwart, of gebeuren daar ook dingen?

3 likes

De SLA heb ik nog niet in het echt gezien dus lastig daar een oordeel over te vellen. Ik heb in het verleden een SPB143 gehad en zeer recent ook een 317 aan de collectie toegevoegd. Beide zijn gewoon bijzonder fraai afgewerkt en met wellicht een paar kleine extra details (en een ander uurwerk) zouden deze maar zo het GS logo kunnen dragen.

Een SBGA461 ziet er op de afbeeldingen eigenlijk best goed uit maar de afmetingen klinken als “zeer fors”. Dan denk ik niet dat die ook 6x het plezier van bijvoorbeeld een SPB317 zal bieden. (al werkt het niet helemaal zo natuurlijk)

In het geval van de SBGX261 is de plaat wel echt zwart. Daar zit verder geen sunburst in. Voor mij een heerlijke combi die hem ingetogen en best “tool” achtig maakt terwijl de kast hem wel dat tikje sjiekheid geeft.

Helemaal eens @Fate_Amenable_To_Change. Ik zie die grote GS duikers ook niet zo. Dat hoeft ook geen Grand Seiko te zijn voor mij. Doe maar een lekkere gewone Seiko, dat zijn de de seiko toolwatches. Zelf nu de nieuwe Seiko 5, heerlijk toch.

De enige “sport” van Grand Seiko die mij aanspreekt is de SBGN003/5. Maar een 37mm GS staat eerlijk gezegd hoger op de lijst, en dan de SBGW269. Dát is wel het GS summon voor mij.

14 likes

Waar, maar ik zweer het je, soms kijk ik naar mijn 44mm SBGA231 duiker en lijkt het net een 38mm. Ok, laten we zeggen een 40mm, niet overdrijven :slight_smile: Ik heb geen enorme pols, maar gewenning en afstand spelen een grote rol.

Een prachtige Seiko duiker!

Voor mij is 38mm het minimum. En de Eichi is 39 en vind ik prima passen.

2 likes

@breakie en @Jansd

Ik was samen met @amusicar bezig om een gtg op te zetten. Helaas is het met feestdagen, drukte en nu vakantie nog niet gelukt en rond qua locatie.

Dus inderdaad ergens richting september begin oktober is nu het streven.

Pin me er nog niet op vast, maar we houden het warm.

11 likes

SBGW269

Nondeju. Dat is zo strak.

Ik zou wel zo’n 3000 ballen overhebben voor mijn SPB317 met net even een sjieker kristal, een 6L35 uurwerk onder de kap en dan net even wat sjiekere case-back en wijzers. Maar het feit dat ik dit zo zit te typen doet me wel aan m’n eigen verstand twijfelen. Misschien heeft @Tijner gelijk.

Ik vermoed dat je een nipt grotere pols hebt dan ik. Wie dem auch sei, het zijn allemaal mooie horloges.

Hoe langer ik met deze hobby bezig ben hoe meer ik voel dat ik gewoon een die hard (Grand)Seiko fetisjist ben. Ik voel me het fijnst met die dingen, ik vind het een mooi merk. Als ik één horlogemerk moest kiezen voor de rest van m’n leven zou dat makkelijk worden.

6 likes

+1

1 like

Gewoon op een mat zwarte alligator, zo moeilijk is dat toch niet?

23 likes

Beter. Die kalfsleren bandjes die ze er tegenwoordig op zetten spreken mij ook niet aan.

1 like

14 likes

Wat een balans hù, met zo’n dubbel-SGS-logo!

3 likes

Ja, dat klopt gewoo.

Quartz met het nieuwe logo en geen ster onderaan, doet het voor mij niet

1 like

Het is niet alleen quartz wat de klok slaat in de lege dial layout. :slight_smile: Je doet me dubbel pijn. :slight_smile: Alle gekheid op een stokje, ik vind de leegste dials de mooiste dials, maar lelijk zijn de dubbel logo horloges zeker niet.

16 likes

Nu driemaal

7 likes

23 likes

Dat zou wel weer eens leuk zijn!

2 likes

Die kant is het bij mij ook opgegaan, één GS en wat spul ernaast blijkt voldoende :ok_hand:

19 likes

Leden van de GS9 Club in Japan mogen stemmen over hun limited edition op basis van vier plaatjes. Op basis van de wijzers lijkt de basis de kleine 4GS kast in staal. Een roze versie met de straten van Ginza, een groene ‘whirlpool’, een paarse parketvloer, en een geel bootdek. En op iedere versie een 9 i.p.v. een typische index.

Wellicht dat dit initiatief ook naar de andere GS9 regio’s wordt geĂ«xporteerd. Al deze info heb ik van Watchuseek.

3 likes