Ja same. Maar eBay.
Hoop leergeld betaald. Ook wel een hoop lol in gehad.
Ja same. Maar eBay.
Hoop leergeld betaald. Ook wel een hoop lol in gehad.
Mijn horloges onder de €100. Al weet ik het van de laatste. De Citizen niet meer zeker🤔 Lang geleden haha🤣
Mooi ding, geen geld voor een solar.
Ja, dat doe je toch als je regelmatig horloges koopt. Maar bij de prijzen voor vintage onder de €100,-
valt de schade meestal toch wel mee, tenzij je tegen hoge reparatiekosten aanloopt.
Bij nieuwe horloges in die prijsklasse is de afschrijving direct na aanschaf al vaak meer dan 50%. De Pulsar solo hierboven is daar een mooi voorbeeld van (nieuw €125,-).
Gelukkig is iemand er voor die lage prijs dan wel weer heel blij mee…
Helemaal mee eens. Zeker als je naar de betrouwbaarheid en de levensduur van deze
Seiko 5 en Digitale Casio kijkt.
Het vinden van een (nieuwe) Seiko 5 onder de €100 wordt trouwens wel steeds moeilijker, vind ik.
Dus moet ik het voorlopig maar even doen met deze oude Seiko 5.
Vorige week gekocht op de rommelmarkt in Epe, voor 2 (twee!) Euro. Alle waar naar zijn geld. ik moet er nog wat aan doen, want hij loopt niet…
Er zijn veel ‘nieuwe’ valse en Franken vijfjes in de handel hoor, Foâh Wehnach’. Het is altijd oppassen, on line.
Soms als je geluk hebt vind je bij Rob ‘Monsterwatches’ nog wel eens een 5-je in de aanbieding, maar hij zit tegenwoordig ook al boven de €100,-- voor de eenvoudigste modellen.
Helemaal eens. Dat is precies wat ik bedoelde. Het onderscheid tussen echt nieuw en van betrouwbare herkomst en ‘nieuw’, bijvoorbeeld uit China of ‘New Old Stock’ uit India.
Berucht zijn de nieuwe (fake?) 5-jes maar ook relatief dure andere merken zoals Tissot, van een firmanaam die begint met een W en waar je dus geen zaken mee wenst te doen.
Bij tweedehands weet je het nooit helemaal zeker en is het belangrijk om een goede relatie of goede afspraken met de verkoper te maken (buy the seller!). En anders moet je gewoon het risico nemen. Bij tweedehands betaal je, zeker als beginnen dant toch vaak meer ‘leergeld’.
Tegeltjes aan de wand:
Als het te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo…
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten…
Maar de tijd heelt alle wonden.
Een goed horloge ook.
Dit topic blijft wel onverwacht lang in leven.
Een genoegen om nog eens vanaf het begin doorheen te bladeren .
Mag ik zeggen dat ik 1 ding jammer vind?
Ja dat mag ik zeggen.
In het begin ging het perfect, maar op ongeveer post 50 kwam de eerste vintage om de hoek kijken, en vanaf toen hebben die in een rap tempo het gehele draadje overgenomen.
En dat was in eerste instantie niet de bedoeling van TS.
Het had haar, en ook mij nou juist zo leuk geleken een heel topic vol te spammem met hartstikke leuke en ook degelijke horloges die NIEUW tot max €100.00 gekost hebben. Nu staan er zelfs reacties tussen als, die heb ik gekregen dus kostte nix.
Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar.
Kijk deze Omega heb ik gevonden dus was gratis
Is geen kritiek, is slechts een opmerking.
Zo! Die is leuk!
Ja, leuk ding hé.
Helaas nog niet gedragen want, leren bandje en 35°, maar, als het wat killer gaat worden haal ik de schade wel in.
Je valt in herhaling met berichtje #154 Eddie
In het startbericht van TS was er geen restrictie gegeven.
.
… ervaar ik ook bij de vintages soms, omdat het niet duur genoeg is, en men het bestempeld als oude meuk. Valt dus in de scope.
…is dus ruim op te vatten en nodigde uit tot meerdere foto’s posten.
Misschien ben ik het achteraf gezien eens met je, dat dit waarschijnlijk niet de bedoeling was van Petra. Maar, hoe leuk is het om met elkaar een leuke draad in gang te houden, ieder die dus wat in te brengen heeft is dan welkom toch? Meestal groeit een draad ook wat organisch. En elk bericht “upped” de post weer omhoog in de leeslijst en vertraagd doodbloeden
P.s ik heb met deze post geen lelijke bedoelingen naar jou Eddie, ik voelde me wel (imo onterecht) wat op de vingers getikt, dus moest even mijn kant ventileren.
Die Commodoor diver is leuk!
Meer dan de helft van mijn huidige collectie heeft maximaal €100 per stuk gekost. Hieronder een overzicht:
De beste deal die ik ooit heb gesloten voor €100 was de Hamilton Viewmatic open heart full set. Wat de beste man bezielde weet ik niet, maar heb hem toch een paar maanden met plezier gedragen. Inmiddels niet meer in mijn bezit:
Dat klopt, mede omdat ik denk dat Petra teveel een dame is om er zelf wat van te zeggen.
Klopt ook, maar er is ook nog zoiets als begrijpend lezen.
Daar zijn dan andere draadjes voor, sterker nog, zelfs met een eigen kleur.
Kan het niet meer met je eens zijn Paul.
Dat is ook wel het laatste wat ik hiermee wil bereiken Paul.
Zeer zeker niet de bedoeling.
Klopt helemaal Paul.
Als ik iets niet wil is het anderen verbeteren, ( Behalve dan in het taalnazi draadje, maar dat is weer een andere discussie)
Ik vond,en vind, alleen dat het doel van dit draadje door het massaal plaatsen van tweedehands horloges verloren gaat.
En dat is jammer ce tout
All said and done Eddie
Oeh, daar zitten een paar mooie tussen!
Mooi Seiko 5je. Amazon dus, hmmm
Tja, wat vind ik ervan. Mijn bedoeling was inderdaad al die mooie nieuwe horloges van onder de 100 euro van forumleden te tonen. Dit omdat daar hiervoor weinig aandacht en waardering lijkt te zijn.
Dat er nu veel vintages worden getoond valt, vind ik echter niet erg. Die zie ik namelijk ook graag. Maar ik hoop toch dat de nieuwe van onder de 100 geplaatst blijven worden.
Ik wil ook weer niet te ‘streng’ zijn. Er zijn al zoveel regels op dit forum en er zijn best wat mwnsen die graag vlaggen.