Dat hoop ik ook, vintage kan ik elders in het forum vinden, als ik er al interesse voor zou hebben.

17.4€ 40% OFF|Vakmanschap Hollow Gold Mechanische Zakhorloge Ketting Luxe Top...
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
Dat hoop ik ook, vintage kan ik elders in het forum vinden, als ik er al interesse voor zou hebben.
Had niet begrepen dat het topic vooral bedoeld was voor nieuwe horloges onder de €100. Gelukkig ben ik een van m’n recente aanwinsten vergeten. De good old Casio Duro. Zelfs inclusief nieuwe band nog onder de €100😉
Ik hou er wel van, zo’n discussie af en toe hier op ons gezellige en vriendelijke forum.
Dus ik ga lekker ook nog een keer een duit (maar nog geen 100 euro natuurlijk) in het zakje doen.
A. Ik geloof niet dat er een ‘draadje is overgenomen’
B. Om mezelf nog even te citeren: ik had dat al gesignaleerd in post 54
TS @PetraO gaf zelf al aan daar geen probleem mee te hebben, Nota Bene als reactie op een opmerking van jou.
Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar.
Inderdaad! Ik ook @Eddie
Wat Petra hier gestart heeft is een ongelofelijk leuk draadje, dat loopt als een trein, met in vier dagen tijd ruim meer dan 200 reacties. Wat ik er o.a. zo leuk aan vind is dat het een zo genuanceerd beeld geeft van wat er in horlogehobbyland allemaal te koop is voor minder dan €100,–
Daar geniet ik van, of het nou om oud of nieuw gaat. Het is belangrijk dat je kunt zien dat deze hobby geen enorme vermogens hoeft te kosten. Laten de liefhebbers van ‘kostbare’ horloges alsjeblieft hun schatten vooral blijven tonen op het Forum, daar geniet ik óók van, maar ik kan me die kostbaarheden zelf niet veroorloven. Ik ben ook niet jaloers, ik droom graag van mooie dingen. Maar de schoonheid van het kleine, of zo je wilt in dit geval van het ‘niet kostbare’ is ook niet te versmaden en verdient aandacht en waardering.
No offence. Voor niemand…
Om mijn veel te serieuze betoog af te sluiten hierna dan nog maar een paar ‘El Cheapo’s’ van mezelf. Oude én nieuwe…
Nieuwe Casio A1000 gekocht voor ergens in de ±€60,- (showroom model, laatste in de winkel).
Pagani Design PD-1638, her en der te vinden voor rond de €80,- i.p.v €210,- (wat vrij veel is). Ik had er €74,- voor betaald.
Oriënt Chronograph FTT0S003B0, afgeprijsd van €200,- naar €100,-. Een uitlopend model, dit was tevens de laatste in de winkel waar ik hem kocht.
Nice
Die pagani design is leuk. Ik ben nog op zoek naat een voordelig skelethorloge. Niet om te dragen, maar om naar het uurwerk te kijken
Ik heb deze nu anderhalf jaar en hij loopt nog als een zonnetje. Kroon gaat soepel en voelt degelijk aan. Zeer netjes afgewerkt voor het geld, dat is in deze prijsklasse nogal een hit-or-miss bij wat minder bekende merken.
Of een zakhorloge om te kijken/op te hangen?
Niet het mooiste mechaniek, maar toch, voor die prijs:
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
Ja, dat is misschien een beter idee.
Ja he! Die draag ik ook zeker met enige regelmaat
Het vinden van een (nieuwe) Seiko 5 onder de €100 wordt trouwens wel steeds moeilijker, vind ik.
Ik heb het de laatste tijd niet meer in de gaten gehouden, maar ook de 5-jes zullen onderhevig zijn aan prijsstijgingen, dat geloof ik direct.
Overigens deze in de zomer van 2020 gekocht voor 97 euro, dus dat past precies binnen de spelregels.
Edit:
Nog een screenshotje gevonden van de Monsterswatches. Destijds waren (bijna) alle SNXS nog beschikbaar:
En? Doet hij het goed?
Ja, alleen het bolletje datum is niet goed gemonteerd. Verder
Mooi! En geen geld natuurlijk. Amazon?