Laat je horloges van max. 100 euro zien

9 likes

Erg fijne horloges, zeker voor onder de 100 E.

9 likes

Staat goed, die kleur band!
Zelf nu een tool besteld om banden te kunnen wisselen, zodra die binnen is ook maar eens op zoek naar verschillende bandjes om mee te experimenteren. Kan een horloge toch direct en hele andere look and feel geven.

Zo heb ik een Tissot, origineel geleverd op een donkerbruin lederen bandje. Doet een beetje oubollig aan. Toch voor vaderdag een mooie donkerblauwe band (met quick release) gekregen, direct een veel vlottere uitstraling.

1 like

Ja, een andere band kan veel doen voor een horloge.

1 like

Ik heb de nodige leuke vintage Tissot’s die ik voor bedragen onder de 100 Euro heb gekocht. Alleen de meeste mechanische horloges daarvan hadden de nodige problemen of dringend behoefte aan een servicebeurtje dus niet helemaal eerlijk om die hier neer te zetten. Lang niet iedereen kan dat namelijk zelf oplossen.

Maar een semi-vintage quartz Tissot kan prima onder de 100. Soms moet er een ander bandje op of een vers batterijtje in, maar meer is het meestal niet.

Overigens geldt ook hiervoor; alles wordt duurder en het wordt lastiger om een net exemplaar voor een leuke prijs te vinden.

5 likes

90% van mijn horloges zijn goedkoper dan 100 euro.

Heb een zwak voor Casio, Lorus, Pulsar, Q&Q, Citizen, Prisma, Olympic. Dat werk. Geinig voor weinig.

En voor de automaten Seiko 5, Invicta en Benyar.

9 likes

Asjemenou, een Delbana horloge? Daar kwam ik vroeger vaak, in de Theresiastraat in Den Haag, achter het Centraal Station. Die hadden mooie aanbiedingen op het gebied van o.a. fotografie, maar ik wist niet dat die ook horloges onder eigen merk verkochten… Weer wat geleerd :watch: !

1 like

Leuk spul als het oom nog eens goedkoop is :grin:

Eigenlijk kan ik nog een hoop vintage plaatsen. Dat doen we wel een andere keer :wink:

6 likes

9 likes

Mooie Timex.

Deze toevallig net weer even omgehad toen ik even in de moestuin ging rausen .
Weet het niet meer precies, maar zeker geen €100.
Ik dacht overigens, na het zien van die stortvloed aan vintage, dat Petra bedoelde. Max 100 euro NIEUW.
Want dat is natuurlijk wel heel wat anders dan wat er nu hier neergeplakt wordt.

3 likes

Dat bedeoelde ik inderdaad, maar die vintage verzamelingen zijn ook leuk om te zien.

4 likes

7 likes

Inderdaad. Deze heb ik gevonden via MP. Het was de laatste foto van een beroerd lotje. De foto was erg slecht en ik maar net herleiden dat het een Oris was. Ik kon deze voor zeer weinig, tussen 40 en 50 euro op de kop tikken.

1 like

Hoi @PetraO, leuk topic wat je bent gestart. Kan er veel woorden aan vuil maken maar he hebt helemaal gelijk :+1:. De Gamages, alpha siera, duxot horloges in het begin nieuw gekocht bij de o zo bekende vakantieveilingen, zoals veel mensen dacht ik wat een koopjes maar ze lopen stuk voor stuk redelijk netjes op tijd.

Dan de Invicta’s die heb ik in 1 partij overgenomen van een vrouw waarvan haar man een hersenbloeding had gekregen, zien er nog als nieuw uit en de laatste foto van invicta vandaag gewoon om de pols.

De Vostok nieuw overgenomen van een HF lid en die aparte Citizen die gemod is 2e hands ook van een HF lid overgenomen.

Van de 1 na laatste moet ik nog een NA maken, zit nog een leuk kort verhaal achter maar nieuw bij Ali gekocht, daarnaast zitten er een hele leuke complicaties in dit horloge en dat voor €84,00 :wink:

En al deze horloges onder de €100,00, eentje nog net €99,00 en weet je Petra met al die horloges ben ik net zo blij als met de dure horloges. Sommige noemen het plakhorloges, hommage of goedkope meuk. Ik vind het boeien wat anderen ervan vinden zolang ik er maar blij mee ben.

Btw, die lorus is ook een leuk horloge en dat voor dat geld :+1: :ok_hand:.

Zelf zal ik nooit minachtend over een horloge praten, als een HF lid daar blij mee is dan is het :ok_hand:. Natuurlijk kan ik iedere dag een duur horloge omdoen met de gedachte “kijk mij eens met al mijn dure horloges” :smile:

10 likes

Dan is maar eentje nieuw. Die Q&Q kocht ik in 2015 voor €15,99.

1 like

graag !

Klopt, ik had ‘m ook voor die prijs.
Toen ik hem zat was met winst verkocht op Marktplaats! :rofl:

1 like

9 likes

Als ik alles bij elkaar ga optellen denk ik ook wel dat ik op een hoger bedrag ga uitkomen. Maar toch… van het totaal in de collectie kun je bij mij de horloges die méér dan 100 euro hebben gekost zowat op 2 handen tellen. Maar ja, de rest is wel wel grotendeels vintage he? En dan liggen de prijzen toch vaak anders als bij nieuw.

Oh ja joh?
Ik nog niet, Paul…
Vintage he? Het gaat maar door. Zó leuk om steeds weer iets te scoren. De jacht er op is natuurlijk minstens net zo leuk als het bezit.

Allemaal vintage. Allemaal dik onder de 100 euro. En zo staan er hier nog wel wat van die dozen…
Idioot, maar big fun. 'T is een hobby. Of een verslaving. Of een ziekte. Maar ik doe er (geloof ik) niemand kwaad mee. Ik heb mijn dochter nog niet horen roepen “Ach vader! Niet meer!”
Mw. Lexaf maakt af en toe wel eens een kritische opmerking in de geest van "Wat heb je nou weer allemaal gekocht? ".

Af en toe een pilletje dan maar.

17 likes