Laat je Off HF horloge zien

Deze is heel vet! Kun je er wat meer over vertellen?

2 likes

Zoals eerder in het topic geroepen; DMH - Dingemans Mechanische Horloges.

Nederlands product. Heel erg leuk en zeker een aandachtstrekker (op en leuke manier).

Dit specifieke model kwam geloof ik uit 2008.

Bekijk hier de andere modellen van Fred Dingemans maar eens http://www.dingemansmechanischehorloges.nl/

4 likes

Cool, bedankt voor de info. Ga ik eens goed bekijken. Interessante website ook :smiley:

Benieuwd of iemand dit kent. Kenmerkend 90’s. Fout of nouveau classique? Ontworpen door Eddy Schöpfer (Ebel Sport Wave, Tag Huerer Aquaracer en Link).

5 likes

Ik had nog nooit van Tabbah gehoord :thinking:
Daarom is dit een leuk topic :+1:

Een mooi horloge, Tabbah richt zich misschien op de Oosterse markt qua styling, denk ik.

Bij onbekende merken kijk ik altijd nog even in het horloge merkenregister:


Klik op plaatje voor méér scherpte
Ja, Tabbah staat er in vermeld.
Saga de Tabbah ook met Nederlandse firma :thinking:

1 like

Handige site! Bedankt! Het model heet Saga. Het merk komt oorspronkelijk uit Libanon, geregistreerd in Zwitserland. Jaren 90 in NL/Europa geweest met hun horlogeline, verkocht door o.a. Pijnenburg en Leon Martens. Nu alleen nog sieraden. Maakte nog trouwjuwelen voor prinses van Monaco. http://tabbah.com/heritage/

3 likes

Goedem… middag afbeelding

13 likes

Ha Tabbah. Mooie collectie. Niets mis mee.
Hier twee Off HF horloges van mij. Ook frans… de Klokers.

En mijn Eone the bradley. Van origine een horloge voor blinden. Maar geweldig design :wink::grin::ok_hand:t3:

13 likes

Heeeel tof! Dank je wel! Beide een beetje in de geest van Meistersinger, vooral Klokers, zijn 3 schijven met uur, minuut en seconde toch? Is het mechanisch of quartz? Zag dat je eigen horloge kan samenstellen leuk!

2 likes

Beide zijn quartz inderdaad. De kloker komt in twee typen. De mijne heeft 1 schijf en de secondewijzer in het centrum loopt tegen de klok in. Ik heb deze gekozen omdat het diameter kleiner is. De grotere heeft inderdaad een aparte uren- en minutenschijf. Ook gaaf.

Het kliksysteem om de klok van de band te halen voor een snelle bandenwissel
:racing_car:
is ook erg leuk

1 like

44 mm is idd groot, banden wisselsysteem ben ik ook dol op, daar zijn de Fransen goed in. Erg leuke horloges! Wat is die pusher op 8 uur voor?

Daarmee klik je het uurwerk los van de band.
fd4666e87092ca60d627cad115ce46b3362fc4b5_1_690x388 (1)

3 likes

Het merk zie je hier nog wel vaak passeren, maar deze specifieke dan weer niet:

Die natuurlijk normaal gezien op een kenmerkende stalen band zit:

Best een mooi horloge waar ik nooit een stevige klik mee heb gemaakt. Maar zo af en toe komt het uit de doos voor een paar dagen, zoals nu dus!

4 likes

Zeg dat wel, zonde eigenlijk, vooral die (metalen) band😉een design topper/klassieker en het zal altijd blijven denk ik, of spreekt het ontwerp juist niet iedereen aan op HF🤨
Bedankt voor het delen.

2 likes

The (don’t) FORGET (to vote) watch.
17-03-2021


http://www.forget-chrono.ch/

3 likes

Vind ze nog steeds erg gaaf! Mis zelf alleen die wave band…

7 likes

Deze is ook idd mooi! Hier een linkje voor een wave band mits de maat goed is. Zij hebben ook een volledig stalen voor €200.

2 likes

Ik zie je topic nu pas, hele mooie horloges! :star_struck:

1 like

Dank je wel! Jij hebt ook een mooie collectie!

1 like

Thnx.

1 like