Laat je Off HF horloge zien

Haha heb nog veel meer “exoten”… :wink:

Wat dacht je van deze:

en deze:

6 likes

Dank je wel! Heel leuk, vooral die Chopard Mille Miglia met (auto)band :wink:zie je echt niet veel op HF.

1 like

Bedankt voor het delen van je collectie.
Sinds ik weer een beetje actief ben op HF, ben ik weer eens Seiko aan het herontdekken. Lees mooie verhalen over hun techniek, en het helemaal niet onderdoet voor de Zwitsers.

Eens.
Ben dan ook zeker gecharmeerd van de Sportura lijn zoals je hebt kunnen zien
Ben me ook een beetje aan het oreinteren in de Grand Seiko’s maar dat zijn al serieuze prijzen.

Voor mijn beroep altijd geprobeerd de nieuwste Worldtimer versie te kopen.
Heb dan ook nog als laatste de Astron SAST100G (limited edition) gehad, maar die was echt the plastic geworden en zowel het ‘zwabberende uurwerk’ als diverse afwerkingen lieten echt te wensen over…

1 like

Bij deze, vandaag weer genoten van mijn Hublot

22 likes

Zo vind ik hem best mooi!

2 likes

Mooooi! Beter dan sommige andere modellen😄dank je wel!
Beetje terug naar hun 80’s designtaal.

1 like

8 likes

Heb trouwens niet verwacht dat je naast een tsunami van Seiko’s :wink: ook die Chopard hebt in je collectie, of is dat een vooroordeel?

Klopt. Maar ik heb wel meer vreemde eenden in de bijt :wink:

Heb nog 2 vintage omegas en een Breitling Ratrapante :see_no_evil:

Een speedmaster 321 en Rolex Otster in de pijplijn.

En soms gaat er ook weer iets weg hoor.
Dat is het leuke.

1 like

Dat zie je ook niet veel of wel

Nee, maar is echt een superklok.
Die gaat nooit meer weg. :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Grote gelijk! Vind Navitimer het mooiste Breitling

Right ?
Maar ik vind alleen het zonde dat ze het logo hebben veranderd en bepaalde bezels hebben ‘gedruppeld’ ipv ‘gekerfd’.

Dat alles om een beetje het selecte piloten image te verbreden naar main stream.

Ja en dat gebeurt overal, erg jammer.

Nou, de laatste Omega Speedmaster 321 Ed White (steel version) is dus weer helemaal teruggegaan naar de (bijna) de originele versie van. Met allle exacte details van toen zoals de DON, de cremekeleurige indexes, de stepped dial en bovenal het uurwerk.

Maar dan alles met moderne materialen zoals oa een keramische bezel, saffire sandwich en diepere lumen. Ik heb er eentje in bestelling staan :wink:

Hieronder de vergelijking. de 105.003 uit1965 vs. de 311.30.40.30.01.001 uit 2020
Back to the past dus, ipv changes for the popular vote… :

4 likes

Ja zo kan het ook, fascinerend idd. Zo benadruk je juist de rijke geschiedenis van het merk. In bestelling? Ben niet bekend met Omega maar zijn daar ook wachtlijsten (gecreëerd)?

Nou, voor deze Nieuwe Speedmaster 321 - Ed White wel.
Er worden er maar ca 1000 per jaar gemaakt en ze zijn best populair.

Het hele horloge wordt door 1 horlogemaker in elkaar gezet dus geen automatisering
Het uurwerk wordt dus ook helemaal door dezelfde horlogemaker samengesteld, maar het is dan ook wel een beauty:

4 likes

Zeg dat wel, beeldig :heart_eyes: lust voor de ogen. Handopwinding voor een chrono.

Mauboussin uit betere tijden.

7 likes