Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=z7_gm5Rai2c&ab_channel=WatchGeek .Deze meneer doet het even voor. ander model horloge maar met hetzelfde uurwerk.
Welke had de betere band van die twee?
De 4020.
Al heeft dat vooral te maken met de lengte van de vouwsluiting. Ik ben 1.91 en heb handen passende bij m’n lengte maar de polsen van een vrouw van 1.60m. Die zijn namelijk zo’n 16cm omtrek.
De band van de 4020 ging al wat strakker over m’n hand maar die van de 4100 ging nog strakker. Was in de zomer lastig. Qua draagcomfort allebei top, de band van de 4020 kreeg ik beter afgesteld op mijn pols. Die van de 4100 zat net te strak of te los.
Ter voorbereiding op de (hopelijk verre) toekomst: waar zou ik een capacitor kunnen laten vervangen van een A060 Eco Drive uurwerk?
Citizen?
Ik zeg maar iets…
Ongetwijfeld, maar ik doelde meer op HF horlogemakers.
Beste HF-vrienden,
Ik zit in dubio en misschien kunnen jullie mij een duwtje in de juiste richting geven.
(The) Citizen heeft mijn hart gestolen. Nu heb geinformeerd naar het bestellen van een Citizen AQ4100-22w met de titanium band van de 65w. Duur grapje, maar het lijkt me wel prachtig. Ik heb even snel Photoshop geopend voor de beeldvorming:
Ik zou dan alleen wel mijn SBGA415 de deur uit moeten doen. Deze heb ik nog niet zo lang en vandaar de twijfel. Ik heb het idee dat ik een steeds ergere vorm van flipperitus ontwikkel. Dus eigenlijk is mijn vraag, ben ik nu gek? Of is die Citizen gewoon zo mooi?
- Heel snel die Citizen bestellen!
- Normaal doen en de GS houden.
De Citizen is mooi, maar ik vrees dat de flipperitus je teveel in de ban heeft, waardoor je niet direct ziet dat de SBGA415 net zo mooi is. Uiteindelijk maakt het niet veel uit wat je doet, als je het geld wat je eventueel verliest, kunt missen.
Mijn voorliefde voor The Citizen is zeer groot. Toch zou ik in dit geval even rust inbouwen. Helemaal aangezien je de GS pas net hebt. Een horloge kopen/verkopen kan altijd nog.
Of valt de Grand Seiko je tegen? Want bij twijfel zou ik zeggen dat die veel te kostbaar is om te houden.
The Citizen is mooi, maar zou er de GS niet voor opgeven. Denk dat de 2 horloges niet te vergelijken zijn, bedoel spring drive is toch een pracht stukje techniek
Ik zou even wachten met een beslissing nemen
Als je naar de techniek kijkt vind ik de GS echt een geweldig ding, alleen wordt het geheel me ietwat te grijs heb ik het idee. Daarbij is het titanium ook nog eens best wel donker. Ik ben er in ieder geval niet echt meer kapot van ben ik bang…
stemmen ga ik niet doen om de eenvoudige reden dat ik een citizen liefhebber ben en geen seiko bezit,
dus vergelijken kan ik niet maar als ik sommigen seiko’s zie langskomen op het HF moet ik wel bekennen dat ook zij mooie exemplaren hebben.
dus is het enkel aan jou om daar over te beslissen, ben je een door en door seiko liefhebber zoals ik een citizen liefhebber ben dan is de keuze snel gemaakt, maar maakt het jouw niet veel uit en kijk je enkel naar de lay-out dan…
Ik heb geen ervaring met GS, maar het The Citizen titanium is geweldig. Nog nooit te donker gevonden.
Dan is mijn advies helder: verkopen. Een horloge in deze prijsklasse moet perfect zijn. In ieder geval voor mij.
Wat moet de Citizen op de titanium band kosten?
De Citizen heeft die Duratect platinum coating, daarom blijft het altijd zo prachtig helder. Nu ik dat in het echt heb gezien werd ik dan ook op slag verliefd.
De Citizen zal denk ik rond de 3500 komen inclusief band. Citizen vraagt 800 voor enkel de band
Idem. Ik begrijp de twijfel maar deze keuze lijkt me alleen te maken als je beide horloges een keer naast elkaar kunt vergelijken.
Ikzelf heb “de groene” gekocht vanaf een plaatje, en dat beviel uitstekend, maar het is voor mij de eerste luxury watch en geen idee hoe het zich verhoudt met een GS.
Ik zou zeggen slaap er nog een paar nachtjes over als je het nog niet 100% zeker weet.
Ik ontvang eind april / begin mei deze versie:
Wordt uiteraard uitgebreid getoond hier. Is dat voor jou een optie? Is geen 3500…
Hoewel ik die ook erg mooi vind, is de kast me iets te sportief en maakt de 38mm kast van de AQ4100 met toch een stuk blijer. Had er al wel naar gekeken inderdaad!