Dat is een hele goede, ik zal eens goed kijken naar de beschrijving. Zijn er verder handelaren die ik moet ontwijken of juist moet opzoeken als het goed om dit soort JDM klokjes?
Het apart laten versturen van de band, is dat iets wat jezelf moet aangeven?
Weet je toevallig ook wat er gebeurd als de horloge wel als geheel binnen komt en eruit wordt gehaald? Ben ik dan alles kwijt of wordt hij dan zonder band verder gestuurd?
Zoals je merkt wordt dit mijn eerste ervaring met een bestelling in Japan en vind ik dat natuurlijk erg spannend. Het gaat natuurlijk niet om een paar tientjes.
ik kijk vooral op Chrono24 en voor Chronomasters zijn het dan enkel Japanse leveranciers, sorteer op de goedkoopste, nieuw product en eventueel niet op voorraad (dan krijg je geen retour gestuurde of een demo exemplaar) met een prijsvoorstel kun je de verzendkosten eraf lullen, maar meer meestal niet. In de omschrijving staat vaak gemeld dat croco-straps niet meegestuurd worden wegens beperkingen. Even een berichtje kan dan opleveren dat ze hem alsnog separaat versturen. Indien niet gemeld dan vraag ik er ook niet naar. Nooit meegemaakt dat de douane iets eruit heeft gehaald of uberhaupt het pakket geopend heeft.
Japanners zijn eerlijke dealers en geven dus gewoon de werkelijke waarde op voor de douane, reken 21% BTW extra en tax handling kosten van ongeveer €17,50 en heel misschien die € 0,80
bij mijn laatste aankoop kreeg ik ook een vermelding dat het horloge en band apart zouden worden opgestuurd, maar ik kreeg wel de keuze om het geheel toch in één zending opgestuurd te krijgen en daar heb ik dan ook voor gekozen.
alles netjes in één pakket aangekregen
Dankjewel! Er zijn momenteel 3 van de 6 “op voorraad” bij chrono. In de beschrijving zie ik niks geks staan over wetgeving en het bandje. Denk dat ik voor de aanbieder ga met de beste en meeste reviews. Toch ga ik deze week ook nog even langs de juwelier om te kijken of ze me ook nog willen helpen. Lukt dat niet ga ik het avontuur zelf aan met een verzekerde creditcard haha. In ieder geval bedankt voor de uitgebreide reacties en tips!
Dat is mooi om te horen! Goede ervaringen geven toch wat meer vertrouwen om mogelijk zelf de bestelling te gaan doen. Heb je toevallig ervaring met 1 van de volgende bedrijven?
Hachimura Watch Japan
Timesman CO LTD
Lily Japan time
Even een mailtje sturen naar Magi van solojapan. Als je hier op zoekt binnen het forum krijg je een beeld van de betrouwbaarheid en manier van handelen. Magi kan je een all in prijs geven waarvoor hij het horloge nieuw kan leveren inclusief band, verzekerd transport en inklaringskosten/ belastingen.
Ik heb via Magi mijn Citizen Chronomaster AQ4100-06W gekocht en ben zeer te spreken over de snelheid van handelen, transparantie en de prijs. Bovendien koop je het bij een Europees bedrijf en zijn hier ook de Europese retour voorwaarden op van toepassing.
Succes met je avontuur. The citizen in het algemeen is schitterend en dit specifieke model is fantastisch!!
Dat is de groene toch? Net als van @Fate_Amenable_To_Change ?
Dan hebben we twee ‘blauwe’ (@Roog84) vd 250 stuks en twee ‘groene’ vd 250 stuks uit deze nature collectie. Geen slechte score heren
Ik heb ook meerdere horloges bij hem gekocht, maar was per saldo altijd goedkoper uit op C24, ook zijn gebrek aan snelheid en transparatie waren het niet voor mij. Ik betwijfel ook of de Europese regels voor kopen op afstand gelden aangezien je niet op een website bestelt, maar direct via hem zelf. Aardige kerel dat wel.
Is het verschil groot wat hij er tussenuit sleept? Kan me natuurlijk voorstellen dat hij er ook wat aan wil verdienen. Maar aan hoeveel % commissie moet ik dan ongeveer denken?
Oké top, bedankt voor alle info ik zal in ieder geval even een prijs opvragen bij hem. Klopt het dat zijn website uit de lucht is en je enkel kan mailen? Voordat ik een oplichter die hem imiteert te pakken heb.
Ik was bij Magi van SoloJapan voordeliger uit destijds voor mijn Chronomaster. Ook heeft hij de Titanium bracelet geregeld (waar op chrono24 geen enkele aanbieder me mee kon helpen) en een stalen band voor een NB1060-12L.