Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Oké dan :+1:t2:

1 like

Leuk filmpje vertraagd afgespeeld om te laten zien hoe de datum verspringt…je moet wel even geduld hebben :face_with_raised_eyebrow:

6 likes

Om het vooral niet te hebben over de strakke beweging van de secondewijzer! :ok_hand:

1 like

Zeer lekker :ok_hand:t2::yum:

1 like

Lijkt me vooral leuk om de datum van februari naar maart te zien verspringen :grin:
Iemand een highspeed camera?

2 likes

Ik moet eerst nog uitvinden hoe je hem correct instel dat hij weet dat het februari is. :see_no_evil:

Dat is echt eenvoudig.

Gelukkig :joy:

Vergis je niet, het verspringen van de datum is hier geen “blink-of-the-eye” zoals bij GS.

Het gaat heel soepel en vloeiend. Dus hij draait gewoon netjes in hetzelfde tempo naar 1 maart.

1 like

je kan ook op deze link zien hoe hij van 30 naar 1 gaat :ok_hand: :smiley:

5 likes

Met 1000fps? Ik vind dit eigenlijk onvoorstelbaar. Elk horloge dat je op 1000fps filmt vertoont natrillingen. Grand Seiko heeft niet voor niets een anti backlash systeem. En als je de filmpjes van mariobro op insta ziet, dan trillen zelfs van de duurste merken de datumvensters nog na. Ik zou bijna denken dat dit filmpje geen werkelijke 1000fps is…

Of moet je dan met nog meer fps filmen om die natrillingen te zien?

1 like

Ik denk dat het minder dan 1000 GPS is. Ik ken het bron materiaal niet.

Ik constateer met mijn eigen telefooncamera ook weinig backlash. Ik ga morgen eens een poging wagen op de gewone camera.

Even wat snelle foto’s, maar wat is het toch een fantastisch horloge in het echt! Heerlijk comfortabel ook.

27 likes

19 likes

Ik wil graag de band van mijn AQ4020 verstellen.
Ik heb begrepen dat dit een lastig klusje kan zijn… Met de schroevendraaiers die ik heb gaat het niet lukken.

• Is het handig om een tool te kopen en zo ja; welke?
  • Of laten doen bij een gerenommeerde dealer?

@vierport maakte hem voor mij op maat bij de aankoop. Ik zag hem in de weer met 2 schroevendraaiers. Ik dronk ondertussen mijn koffie.

8 likes

Relaxed :sunglasses:

1 like

Inkorten moet inderdaad met 2 passende schroevendraaiers als je die hebt is het wel te doen.

10 likes

7 likes

Hij wel. Ik zat peentjes te zweten :wink: Schakel eraf, passen, schakel erbij, passen, nog eentje dan?.. :joy:

7 likes