Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Deze mag je vaker onder de aandacht brengen dan één foto per jaar, hoor.

Wel grappig om te zien dat de groene en de blauwe hier de boventoon voeren, en er geen liefde is voor de bruine en grijze edities. Al moet ik zeggen dat de grijze gewoon vreemd is, met die titanium kast en die gouden markers. Zou dat iets voor de Aziatische markt zijn?

Trouwens: goud op grijs / donker is veel, veel contrasterender dan goud op wit, uiteraard. Ik denk dat die Nomos een stuk minder subtiel was geweest met een antraciete plaat. Mooi horloge, trouwens. Nomos, tja, dat zijn wel de kleurmeesters, in mijn beleving.

Ik denk dat dat mijn probleem met die Citizen mooi illustreert: Nomos kiest hier voor een brons-achtige tint. Al moet ik zeggen… Hm.

CitizenAQ4100-22E-11_600x600

Gnomon heeft live foto’s gemaakt, en dat ziet er al heel anders uit. Misschien moet ik m’n mening bijstellen. Damn. Wat een kut renders van Citizen.

5 likes

Ook dat hebben ze gemeen met Grand Seiko… rare jongens die Japanners.

IMG_3398

12 likes

In de eerste en derde foto zou ik 'm direct kopen. In de tweede en vierde, not so much.

Ik zou 'm graag op de bank hebben liggen voor een natuurlijk licht macrootje.

1 like

Wat is de AQ4100-22E ongelofelijk lekker zeg.

Het gejeremieer hierboven over ‘het niet kunnen’ van goud icm. staal is gelukkig een kwestie van smaak.
Had het ding een diameter van 39 millimeter gehad en niet de ienimienie 37
dan had ie allang op de mat gelegen!
Wat een plaatje, wat een specs. :heart_eyes:

14 likes

Wel zo fijn zo’n perpetual calendar

Enige horloge waarbij de datum wel goed staat.

12 likes

Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn exemplaar.

16 likes

Hallo HF Homies,

Wil iemand van zijn Chronomaster met een blauwe plaat af? Mijn pa heeft toen mijn witte overgenomen en is daar nog steeds zo blij mee dat hij ook een blauwe wilt hebben.

Alvast bedankt!

2 likes

Die pa van je gaat lekker.

Een bonke Omega van de hand doen voor een nette Chronomaster. Smaak heb ie wel :grin: :ok_hand:

1 like

Hij ontwikkelt smaak :joy:
Hij heeft mij toch lelijke horloges gehad :see_no_evil:
Maar ook heel mooie.

4 likes

Stoffen uitzoeken… Aan horloge ligt het niet, die kan overal bij :slightly_smiling_face:

26 likes

Fraai Vinsen, wat is het referentienummer van dit horloge? :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dank! Is de AQ6100-56A met vele gezichten en karakters afhankelijk van het licht

1 like

Wàt een horloge zeg! Jaloers. :blush:

1 like

Prachtige Citizen Vincent :heart_eyes:

1 like

Weet iemand of er nog nieuwe releases van The Citizen komen?
Of zal dat pas volgend jaar met het 100 jarige Citizen jubileum komen of in 2025 met 30 jaar The Citizen?

Plaatje voor de sfeer!

17 likes

:heart_eyes:

Toevallig, ik zit de laatste weken vaak even naar de Citizen website te kijken om precise dit te kunnen volgen. (De Japanese website natuurlijk)

Even mn NA crossposten

18 likes

:grin:

13 likes