Lapideer machine

Gaaf zeg.
Gelukkig heb ik zelf geen horloge in die staat, maar wel gaaf te weten dat ‘men’ het kán oplossen

Kan ik je ook zo vertellen. Rocco Manfredi van Watchworks in Engeland.

Nee niet inclusief, die kosten komen er nog bij. Bedoelde meer dat ze niet alleen de kast doen, maar in combinatie met een service kost t 150-250 euro extra.

okë, maar dan nog valt het me mee.

Thanks

1 like

Is inmiddels wel verkocht…

Tenzij een servicebeurt nog es 600 zou kosten?

Tja, dan valt het niet mee, maar daar ga ik niet vanuit. Normaal is dat wel wat goedkoper (EUR 200-300). Bovendien zou ik het alleen doen bij horloges waarbij het in relatie tot de waarde verantwoord is.

pff

Zeg dat wel. Wordt een duur geintje om die te restaureren volgens mij.

1 like

Indrukwekkend resultaat, kan me net voorstellen dat veel mensen dit kunnen met dit als resultaat.

Ahhhhh, Rocco MANfredi, nu lees ik het pas goed… :sweat_smile:

3 likes

Ik moest ook drie keer lezen :wink:

3 likes

Man, wat éen kunstwerk! 250euri extra valt nog mee en, wel waard de betaling! Wat deden ze met zon’kasten? Gebruikt als hamertjes??? :grinning:

@Honey_Badger doe jij dat of heb je de naam van iemand die zo goed is?

Dacht effe: Oh kut Redtube!

Oh nee! Toch horlogeforum! :+1:

:joy:

2 likes

Ik dacht aan stenigen.
:grin:

Ken het ook niet.
Ik kan TIG/MIG/CO2/elektrisch/autogeen lassen maar had hier nog nooit van gehoord.

Misschien maar eens in verdiepen!

1 like

Maar effectief betekent dit wel dat je horloges weer echt kunt terugbrengen tot nieuwstaat, nu zie je vaak dat mint horloges toch aanzienlijk meer waard zijn dan gebruikte exemplaren, maar blijft dat ook zo als je hem voor 250 euro weer als nieuw kunt krijgen?

Mint is saai!

2 likes

Een van de redenen waarom je op vrf/vrm het woord unpolished niet meer mag gebruiken…

Ik denk dat een heleboel verzamelaars kriegelig worden van de kasten die er als nieuw uitzien , en ze dan bij voorbaat al niet meer willen hebben omdat ze het niet vertrouwen ‘Als de kast opnieuw opgemaakt is met laserweld en lapping machines. wat is er met de rest gebeurt ?’

‘mooie’ ghost bezels , prachtige patina op wijzers en WP alsof hij 40 jaar gedragen is in de zon, en een zgan kast ?? klopt niet natuurlijk

maar ik zie wel voordelen van laserweld en lapping , bijvoorbeeld een of andere idioot die mijn lugs heeft doorboort om ‘lug holes’ te maken … (zie voorbeeld) dat laat ik weer dichtmaken

of inscripties op de achterzijde ? … als sneeuw voor de zon

etc etc etc

3 likes