Lapideer machine

Naar aanleiding het topic van Arthur vroeg ik me af of er (meer) horlogemakers zijn die met een lapideermachine (lapping machine) werken.

Zie hieronder wat voorbeelden wat je hiermee kunt (vanzelfsprekend met een zeer kundige vakman)

Microlassen

15 likes

8 likes

2 likes

11 likes

wow dat geeft wel een heel mooi resultaat, als nieuw!

Zal wel aardig wat kosten niet? Maar het resultaat mag er wel zijn.

Wat een resultaten! :+1:

Mooi hoor!

Groeten,

Noel.

Valt me eerlijk nog mee. Tussen de 150-250 euro (maar bij 250 euro ziet ie eruit zoals de Monza hierboven). Wel in combinatie met een service.

Ken mensen die 150 euro betalen om je horloge langs een polijstschijf te halen waarbij t uurwerk niet uit de kast gaat en je daarna de polijstpasta op de pakkingen vindt.

2 likes

Dat valt idd mee ja.

EUR 150 - 250 inclusief een volledige service? Dat valt echt mee. Ik zag pas in een ander topic een beschadigde kast en lug waarbij maar werd aangenomen dat die als verloren beschouwd moest worden en voor onderdelen kon dienen. Met deze techniek kun je dus aardig wat schade herstellen. Uiteraard mits de waarde van het betreffende horloge het interessant maakt.

Prachtig. Maar daar zitten dan ws wel een paar uurtjes werk in…
Ideaal voor als je een beschadigd horloge hebt met hoge emotionele waarde.

Ge-wel-dig , fraai hoor! Chapeau!

vakmanschap!

ik zou ook wel eens willen weten wie dit in Nederland kan ?
de enige die ik ken , en een zelfde resultaat bereiken, is een Canadees en een firma in Hong Kong

Inderdaad indrukwekkend! Degene die dit heeft gedaan kan blijkbaar ook laseren.

Zeer fraaie reparaties!

On-ge-lo-fe-lijk

Wat een resultaat. Ben wel benieuwd wie deze ambachtsman is.

Nog nooit van het woord lapideren gehoord!
Geweldig resultaat, zou ook iets voor mijn schoonmoeder zijn .
Daar zitten ook wat putjes in :grinning:

13 likes

Lapideermachine, weer een mooi scrabble woord erbij :wink:
Maar wat een pracht-tig resultaat zeg, ook ik ben heel benieuwd wie dat in Nederland kan?

Wow mooi resultaat ! Weer als nieuw? Welke manier van lassen is gebruikt ivm kromtrekken door de warmte?