Ik had het over poststukken/paketten. Niet alleen over paketten.
Ik zal straks de cijfers er even bij zoeken.
Ik had het over poststukken/paketten. Niet alleen over paketten.
Ik zal straks de cijfers er even bij zoeken.
Echt?
Ik vind het op zich wel frappant dat als ik dingen uit Japan bestel dat ik het hele proces via track en trace codes kan volgen. Wanneer afgegeven op het lokale postkantoor, aangekomen lokaal distributiecentrum, aangekomen bij distributiecentrum op vliegveld, aangekomen in wereldwijd distributie hub in Kazachstan, aangekomen in Nederland,… en dan blijft het stil en werkt de tracking code niet meer en moet je maar hopen dat postnl het pakketje ook nog daadwerkelijk gaat bezorgen.
Maar goed. Met DHL, TNT, en DPD heb ik even slechte ervaringen.
Vlak zeker de aandeel- en overige belanghouders van een bedrijf niet uit
.
Met dikke subsidie kan heel veel inderdaad.
De site van postnNL gebruikt dit nummer als aantal poststukken. Voor pakketjes kon ik zo 1, 2, 3 niets vinden al waren er in 2016 totaal 350mio verstuurd in Nederland.
Misschien omdat het pakket vanaf Nederland maar weinig meemaakt? Het komt aan in sorteercentrum, gaat naar distributie en als laatste gaat het mee aan de koerier. Dit hele proces kan binnen een ochtend rond zijn.
Kwaliteitscijfers 2017
Kwaliteit in de praktijk
Onze 33.300 medewerkers zorgen er samen voor dat er iedere dag zo’n 8 miljoen poststukken worden bezorgd bij 8 miljoen verschillende huishoudens. Hiervoor maken we gebruik van een netwerk dat bestaat uit 15.000 brievenbussen en zo’n 4.000 postkantoren en pakketpunten in de Benelux.
Van die 8 miljoen poststukken per dag bezorgen we er 7.632.000 op tijd. De rest (ca. 368.000 stuks) wordt met een lichte vertraging bezorgd.
Via externe bronnen te verifiëren. 
Een poststuk houdt in de definitie ook in: pakketpost. Zoals ik ooit bij het vak logistiek management heb meegekregen. Dus of het waar is…? 
Hm… Je hebt gelijk, geef ik toe. Te snel getikt. Want ik had ze graag bij elkaar gezet, maar blijkbaar toch niet zo goed opgelet. Mijn excuses voor deze onvolkomenheid. 
Voor het eerste kunnen we elkaar een hand geven. Voor het tweede… ze adverteren hier mee…:
De kwaliteit van onze dienstverlening vinden we erg belangrijk. We doen er daarom alles aan om deze kwaliteit te leveren. Dagelijks worden vele brieven en pakketten juist en op tijd verwerkt door PostNL. Zodat u uw post kunt versturen en ontvangen wanneer dat voor u nodig is. Ook tijdens drukke periodes zoals de feestdagen.
Dus… ieder weldenkend mens weet dat ALLES op tijd en strak volgens schema zonder fouten bezorgen, een illusie is. Vandaar ook de opties voor het verzekeren tegen verlies of diefstal. Daar betalen we dan ook weer voor. 
Maar het feit blijft dat WIJ (als maatschappij) steeds veeleisender zijn geworden en minder willen betalen voor geleverde diensten. Daarbovenop nooit van het woord fouttolerantie of foutmarge gehoord hebben en derhalve (te) weinig begrip kunnen opbrengen als het ons raakt dat een pakketje niet op tijd is. En ik zal de laatste die zijn om te zeggen dat ik er niet van baal als iets niet op tijd is.
Goed, nu weer on Topic. Een kwijtgeraakt horloge 
🏼
Ergens heb je wel gelijk hoor. Maar toch…

Oeps
(btw waar kunnen we uit opmaken dat het een geintje was…
)
Moest ik het hele topic door maar nu weet ik nog steeds niet of de Glycine Combat Sub inmiddels al is afgeleverd of niet.
Ben ik dan de enige die toch wel nieuwsgierig is hiernaar ?
@Silodam wat is op dit moment de status ? Ik hoop namelijk van harte dat dit mooie exemplaar om uw pols hangt !
Theoretisch is de mogelijkheid er dat het waar is. Met het cijfer van 2016, wetende dat postnl niet als enige pakketjes bezorgd en mijn kennis van het vak kansberekenenen vind ik het niet aannemelijk
.
Dat is vervelend, hopelijk werkt postnl het netjes af (al is dit meestal wel het geval is mijn indruk).
Dat kun je niet. Niet als je me niet persoonlijk kent tenminste 
International Parcel Tracking van PostNL al welleens geprobeerd? Als ik mijn pakketjes uit Japan volg (maakt niet uit of het Airmail, EMS of Airmall Small Parcel is), en ik het internationale tracking nummer daar invoer krijg ik netjes te zien wat er met het pakket, dat dan ondertussen in NL is, gebeurt. Zo arriveert het bijvoorbeeld bij de douane, laat het al zien of het al afgegeven is bij de PostNL distributie en je krijgt vaak ook nog een binnenlands tracking nummer die je gewoon kan traceren en zelfs kan zien hoelaat het bezorgd wordt.
Dank voor de tip. Maar wel apart dat de webcare medewerkers je dan niet daar naar verwijzen.
Hier in Rotterdam is er (gelukkig nog) geen incoming dissapeared maar dit lijkt er verdacht veel op dat het pakketje ‘per ongeluk’ gescheurd is om te checken of er iets waardevols in zit. Gelukkig is het een boek maar toch…


Belgische humor neem ik aan? 
Voor de rest?
Geouweneel.
Wat cijfers:
Was het alweer een beetje vergeten, tot ik zag dat het horloge nu te koop staat voor een ongelooflijk bedrag
Daarbij moet ook ik nog vermelden dat na veel gedoe de afzender het voor elkaar heeft gekregen dat PostNL het geld heeft overgemaakt.
Zijn jullie weer op de hoogte 