Welk type Seiko is het? Sommige zijn behandeld met een speciale coating (Diashield). Wanneer dat het geval is, kan je de kast niet zomaar oppoetsen!
Daarmee ga je een kras niet wegkrijgen hoor. Titanium is wat harder dan een gummetje.
Ik heb wel eens gelezen dat je vegen op titanium weg kunt krijgen met zo’n inktgum (rood/blauw).
Je ziet hem minder, maar een kras is een kras. Die krijg je nooit weg met een zacht ding als een gummetje.
Titanium heeft de eigenschap door te oxideren de krassen minder zichtbaar te maken. Maar het blijft een kras.
Het is geen salamander die een poot aan laat groeien.
Zie hier een voorbeeld waar het gelukt is:
https://www.watchuseek.com/threads/erasing-scratches-from-titanium-is-it-really-possible.5003093/
En hier is een fiberglass pen gebruikt;
Het is een sarx055.
Zoals ik al zei;
I am guessing it is rubbing away the oxide layer of the titanium, so the light scratches that don’t go deeper than that oxide layer actually disappear.
Met zo’n fibreglass pen is nagenoeg hetzelfde als schuren met scotchbrite
Die is heeft indd Diashield volgens mij.
Lijkt me een soort harden, dus oppervlak is harder dan regulier titanium.
Hoe heten die doekjes, polijstspul? Cape cod… Kun je proberen, next best is slijpen & polijsten maar dat wordt met dit model wel professioneel werk - los van wat dat met het diashield verhaal doet.
Diashield is niet te poetsen.
Heb helaas zelf ervaren dat het resultaat erger is dan de schade waarmee het begon.
Toffe vergelijking trek je daar (meen ik serieus).
*staart
Ik heb via Chrono24 een mooie Grand Seiko gekocht waarvan de stalen band nog op maat gemaakt moet worden. Daar ben ik helaas niet handig genoeg voor. Is er iemand die mij daarbij (tegen vergoeding) kan helpen, liefst in de buurt van Veldhoven. De lokale juwelier vertrouw ik dat liever niet toe.
Een topic kapen is niet echt netjes maar gezien je TL denk ik dat je abusievelijk hier gepost hebt in plaats van een topic aan te maken? Enfin, zie hier: Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF-recensie:
Excuses, ik was wat te snel! Beschouw mijn vraag a.u.b. als niet gesteld…
Echt niet weg (proberen te) poetsen! Google maar eens op diashield in combinatie met polijsten…
Ik denk aan de comments te zien dat het horloge voor onderhoud naar Seiko sturen het enige is wat ik kan proberen.
Ja… maar dat kost je wel een nieuwe kast. Al weet ik daar overigens de kosten niet van!
Leef er maar mee, deze scar is voor eeuwig.
Denk je dat echt want ik voel het niet als ik er met m’n nagel overheen ga. Dus echt diep kan het niet zijn?