Leuke hobby dit maar wat een twijfels

Een jaartje oud, en het blijft zijn waarde behouden.

Wat bedoel je?

2e hands kopen. Met oris schrijf je bijna de helft af na aankoop en das gewoon klote.

1 like

Met dit ook wel :grin:

1 like

Niet de enige die de link maakte blijkbaar :grin:

Da’s een inkopper, vintage Datejust. Maar dat bedoelde je er wellicht zelf al mee. :slight_smile:

Ik had een geheel gereviseerde, inclusief nieuw Rolex plexi. Maar calculeer wel zo’n beurt in, inderdaad - of weet zeker dat-ie gedaan is. In dat geval - net zo degelijk en waterdicht als een nieuwe.

1 like

Als je de Bulova SS mooi vindt, kijk dan ook eens naar de Mido Commander. Prachtige platte kast en een heerlijke horloge om te dragen.

4 likes

Leuk en een in de essentie erg herkenbaar verhaal… Heb genoeg aan mijn eigen horloge “problemen” :joy: Although suc6 met je keuze :nerd_face: Die na vier weken alweer kompleet achterhaalt is :crazy_face:

1 like

dat dus. Maar na die eerste tik gewoon een top-aankoop. Een Aquis of 65 gaat vrij rap van de (ongeveer) 1800 naar de 1100, maar daar blijft ie dan ook op hangen (even globaal, met staal etc.) Kan er honderd naast zitten :sunglasses:

Heerlijk advies :joy:

1 like

Als je een ander de afschrijving laat doen zie ik het probleem niet, kopen wat je leuk vindt, later kan je zorgen maken om de verkoopwaarde (indien het zover komt)

Naja. Uiteindelijk koop je toch rolex. Beter dat hele middengebied (Oris, Squale) direct overslaan.

1 like

23 likes

3 likes

Volgens mij kijkt de TS naar een horloge van een paar honderd :face_with_monocle: Vervolgens wordt er 3 x een rolex gepost :man_facepalming:t5:

2 likes

Omdat ie de Bulova DD kloon wil. Prima plan trouwens. Is meteen een mooie upgrade van de collectie.

Zou proberen alles wat je niet meer wilt op marktplaats te lozen en t geld in 1 klatser steken. Of die nu 300 of 3000 euro kost.

nee, dat wil jij lezen :grin:
Ik lees dit :point_down:t5:

2 likes

Ik lees dit. Super Seville… DD kloon.
Dan Henry ook goed idee.

Alles verkopen wat je nu hebt en je niet aanstaat.

Haha fuck 28 antwoorden, ik ben f bij een maat ik ga jullie zo snel mogelijk beantwoorden sorry hf dat ik jullie zo in spanning hou :kissing_heart:

1 like

Dit is precies wat ik wilde zeggen. Op deze manier wordt het omstreden cliché dat dit een half Rolexforum is gewoon weer waargemaakt. Je vraagt advies, geeft duidelijk aan in welke prijsklasse en daar gaan we weer: koopt toch een Rolex.
Ik vind het irritant. Kom op mensen, El_Capitan zoekt op dit moment geen Rolex. Hij twijfelt tussen een Dan Henry en een Super Seville. De laatste is de duurdere, maar nog lang niet in de range Rolex.

Oh en meer on topic: ik vind de Bulova een heel mooi horloge. Heb hem ooit van dichtbij bekeken (van Wilfox) en toen wilde ik er ook eentje. Stond op het punt die van Mafkees te kopen, maar de stalen band bleek helaas te groot voor mijn 16,5 polsen, ook met alle mogelijke schakels eruit. Eventueel zou je daar rekening mee moeten houden. Wat Ruud2009 zegt is waar: het is vintage en dat is tricky. Beste zou zijn om zoiets op het forum te kopen van een betrouwbaar forumlid.
Misschien heb je met zo’n horloge wel de neiging om hem veel te gaan dragen waardoor de rest van de collectie ondersneeuwt.

8 likes

1803 is t refnummer van een rolex daydate. Dat was de grap.

@blauwbeer wanneer komt jouw rolex? de omega had je al… :upside_down_face: