Om eerlijk te zijn vind ik list € 150 zwaar overprijsd voor zo’n eenvoudig digitaal dingetje. Vergelijk het maar met zo’n simpel Casiootje. Met die korting kom je in de buurt van een redelijkere prijs.
Iemand ervaring met Jomashop in de VS?
https://www.jomashop.com/citizen-bj7000-52e.html
Ik begrijp dat er nog verzendkosten, BTW en inklaringskosten bij komen (pakweg 30% reken ik meestal).
Bedankt!
Ik heb hier vorig jaar een horloge voor een vriend gekocht en destijds (o.a. ook op het Horlogeforum) naar ervaringen gezocht over deze webshop. Het zou een webshop zijn waar de klantenservice soms te wensen overlaat en de communicatie langzaam kan gaan. Wanneer er een probleem is met je horloge dan kan dit problematisch zijn.
Als je echter geduldig bent en gewoon afwacht wanneer het horloge arriveert dan is er helemaal niks aan de hand. Mijn vriend moest destijds 7 weken wachten op zijn Hamilton Pilot Day Date maar dit stond ook destijds als levertijd op de website.
Bedankt! Met een Citizen Eco-Drive voor omgerekend zo’n 250 euro durf ik dat wel aan.
In de EU kost hij toch zo 100 tot 150 euro meer.
deze is wel mooi
Heel mooi zelfs 
Als ik niet al een doel had voor het horlogepotje dan had ik die zeker gepakt.
Forse afprijzing! Ik heb me nooit zo verdiept in Fortis, maar als er geen Fortis op zou staan zou ik er dat merk niet in gezien hebben.
O/m precies te zijn:
(Aankoopbedrag + verzendkosten + fee vervoerder voor inklaren, meestal iets van 15-30,-) *1,21 (BTW) + 4,5% import charges (met een max van 0,80 ;))
Klopt, maar DHL maakt het je makkelijk (en niet duurder, tenminste niet voor de koper) door “Delivery Duty Paid” aan te bieden. Daarmee zie je direct bij het afrekenen al wat de uiteindelijk prijs wordt.
Bij mijn weten is DDP wel iets duurder(*) voor de verkoper, maar is het voordeel voor hen dat internationale kopers geen verrassing achteraf krijgen.
Het nadeel voor de koper is natuurlijk wel dat je sowieso moet betalen en dat er geen kans is dat iets tussen de mazen van het net door glipt. Maar die kans is tegenwoordig (behalve misschien met de feestdagen?) toch niet meer zo groot.
(*) Edit: ik zie net dat DHL aan de verkoper, tenminste in de VS, $15 doorbelast voor deze service. Dat is best fors, vind ik!
Eens, maar belangrijkste is dat het aan komt, dus ik maak liever gebruik van goede vervoerders. Met DHL laatst een issue gehad dat ze de verkeerde goederencode hadden gebruikt (met behoorlijk hogere duties). Dat werd vrij soepel opgelost.
Klopt, en in mijn geval kwam het uit op het volgende bedrag: (status van het horloge staat nu op “shipped”)
Citizen Nighthawk van Jomashop $225
DHL DDP shipping $60,25 (verzendkosten plus heffingen)
Totaal $285,25
Mastercard maakt daar dan €253,- van (beetje ongunstige wisselkoers).
Die pakweg 30% klopt dus wel als richtlijn.
Dit horloge zelf al eens gedragen. Is ouder model van Fortis al een tijd uit productie.
Je moet wel tegen de ‘bling’ van de opgelegde indices kunnen. Was mij iets te gek.
Casio G-shock Metal ( ana-digi ) gm-110-1aer voor €139,30 via Siebel.
Ze hebben nog wel meer leuke G-Shock ‘aanbiedingen’ nu !
Koopje!
Even lezen.
Out of Stock.

Dames en heren. Hoe vaak moet ik nog uitleggen dat je het horloge ook nog gewoon vanuit de winkel kan laten verzenden. 
Super tip. Ik kon de mijne nog krijgen vanuit Bijenkorf Utrecht. In Den Haag was al uitverkocht.
Horloge forum is top voor mijn hobby, maar slecht voor mijn portomonee.
Weer wat geleerd. Thanks en excuus