Leuke (online) aanbieding gezien? Deel het hier! Deel III

Ik vermoed toch dat ze gewoon prijzen inclusief ‘onze’ BTW vermelden. Waarom zou anders de € prijs hoger liggen dan de $ prijs?? (Het betreft USD).

1 like

Omdat ze voor de US wél al de exportprijs zonder BTW hanteren.

2 likes

Hmm… daar zit wat in…

Los daarvan, best leuk spul voor het geld. Maar die ‘brutoprijzen’ betaal je toch nooit bij dit merk? Of zie ik dat verkeerd?

Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je wel regelmatig een kortingsactie te zien; Meestal 100 Euro boven 500 of 10-15% korting. Vroeger hadden ze ook wel half price sale op courante modellen, maar die tijden zijn voorbij.

1 like

“For orders with shipping addresses outside of the UK and the EU, no VAT will be payable, but Customs Duties may be payable by you depending on local regulations and thresholds.“

Ik zou enkel per CC of PayPal betalen, mocht je alsnog een heffing ontvangen, dan kun je het weigeren/terugsturen.

1 like

Ah, merci. Overigens zijn er wel modellen voor half price momenteel, maar niet allemaal.

Klopt, maar dat zijn vooral de minder courante modellen :thinking:

Ik haal niet zoveel uit de UK eigenlijk.

Ik eigenlijk wel vrij veel. Sowieso CousinsUK natuurlijk, maar ook net twee zakhorloges incoming uit de UK. Dus ik weet binnenkort of alle postdiensten al helemaal up to date zijn :sweat_smile: :grimacing:

1 like

Nee. Alleen voor landen buiten VK en EU is geen VAT verschuldigd bij CW, volgens hun Algemene Voorwaarden van 6 januari. En VAT is Engelse btw.

Bij invoer uit VK in NL betaal je boven €22 invoerbtw, en boven €150 ook invoerrechten. Dus reken incl kosten maar op 25%.

Wellicht kun je in VK de Engelse VAT terugvragen, maar daar zullen ook allerlei regels en procedures voor zijn.

2 likes

Dit is toch wel een lekkere G-shock metal voor een erg scherpe prijs van €343,-

2 likes

Ik mag hopen dat ze zo slim zijn om daar verandering in te gaan brengen, anders vrees ik dat het ze veel klandizie uit de EU gaat kosten.
De horloges worden allemaal in Zwitserland gemaakt dus het is sowieso een beetje kul om ze eerst in het VK te gaan importeren en ze dan weer richting EU te exporteren. Kunnen ze beter een EU warehouse maken. :thinking:

1 like

Vraag is of ze niet vanuit het Europese vasteland worden verzonden. Dat zou mij idd ook logischer lijken, aangezien ze uit Zwitserland komen. Maar ik vind op hun website hier bevestiging noch ontkenning van.

1 like

De website niet, maar wellicht als je ze een mail stuurt en de situatie uitlegt, dat ze het wel kunnen regelen. In feite is de procedure dan niet anders dan voor een klant uit de VS/Azië/… . Als ze dat handmatig kunnen omzetten, omzeil je meteen de papiermolen om de VAT terug te vragen. Win-win. :slightly_smiling_face:

Zo zou ik het zelf ook aanpakken inderdaad!

1 like

Ik blijf het typisch vinden dat CW die enkel en alleen online verkoop heeft niet is voorbereid op de nieuwe wet- en regelgeving. Je zou toch beter verwachten. -1

2 likes

Misschien, misschien niet. Het verandert helaas niets aan de situatie. Als het met een mailtje opgelost kan worden, valt het allemaal wel mee.

Edit: 100 jaar geleden moest je nog zelf het kanaal over zwemmen voor een horloge dat niet lokaal geleverd kon worden. Da’s pas kl*te. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heb net deze besteld.
60 dagen retour recht, 60 maand garantie.

7 likes

Let op, enkel de doos is LE. Horloge is de reguliere zwarte metal versie.

Gefeliciteerd!

1 like