Eens. Ik heb een SARB gehad en één van de minpunten is het feit dat hij zo dik (hoog) is. Dat maakt hem log en onverfijnd. Stel je een SARB voor die 5mm dunner is, wat een elegantie zou dat dan zijn!
De Sarb017 is niet dik.
Zo, even gefixt.
Die zijn met 11,2mm niet eens zo dik, ik denk dat de NATO wat vertekende. De naar beneden krommende lijn van de kast geeft optisch ook geen magere indruk, maar 11,2mm is prima.
Da’s meer mijn probleem. De SDGM was me ook net te groot. Daarom twijfel ik ook zo hard over de Snowflake, en vind ik de SBGX263 misschien wel de ultieme kastvorm hebben voor een GS.
Maar kijk die secondenwijzer eens vlak naast die streep staan. Dat zou me bij een quartz van 2200,- ballen in het verkeerde keelgat schieten.
Blijft deze over:
De krommende lijn helpt inderdaad erg bij het kleiner laten lijken van de kast. Bovendien is een metalen band ook niet de dunste waardoor de kast in ieder geval niet echt erg uitsteekt.
Zeer waarschijnlijk vertekening. De enige manier om dit goed te checken is om echt loodrecht van boven te kijken of de secondewijzer de indices aantikt…
Helaas zit de secondewijzer er bij goedkopere quartz-en er vaak naast maar ik betwijfel ten zeerste of dit bij een GS het geval is. Overigens is dit voor een beetje horlogemaker heel eenvoudig te fixen; dure quartz of niet
De secondenwijzer staat niet loodrecht verticaal op de foto. Hij heeft een afwijking naar links en er is sprake van een hoogteverschil ten opzichte van het streepje op de wijzerplaat.
Er is derhalve met zekerheid sprake van:
Zoals reeds terecht is opgemerkt!
Als een medewerker van GS dergelijke foutjes door de QC laat komen dan zijn de rapen gaar. Kwestie van eer
En de hoge QC is er niet in de laatste plaats omdat ze weten dat men -nog steeds- met Zwitserse argusogen naar GS kijkt.
Ik heb ze alledrie gehad. Sarb065 Cocktail Time, Sarb033 en Sarb017 Alpinist. De laatste twee nog in bezit. Cocktail Time was inderdaad vrij dik. De andere twee niet.
Ik snap de verwarring wel met betrekking tot mijn opmerking.
Waar ik op doelde heeft strikt betrekking op de verhoudingen van het horloge. Een horloge is m.i. ‘te dik’ wanneer het onevenredig hoog is vergeleken bij de lengte. Dat geeft het geheel een wat plompe, onhandige uitstraling. Daar heeft de SARB033/035 mijns inziens wel aardig last van wanneer je hem en profil bekijkt.
Ten overvloede: een duiker met een totale lengte (L2L) van 48mm en met een hoogte van 15mm zal wat mij betreft niet per definitie te dik zijn of daardoor lomp ogen. Alles hangt af van het totaalplaatje.
In geen geval, dit model is absoluut perfect in verhouding! Waarschijnlijk is ie daarom ook zo populair
Dit is een discussie die ik niet ga winnen, dat besef ik, maar toch een kleine poging om mijn punt te onderschrijven. Vanwege de dikte van het uurwerk ligt hij simpelweg ongunstig op de pols. Voorbeeldje van het web.
Ik zit niet op dit forum om discussies te winnen dus wees gerust
Maar over vertekening gesproken; deze foto is wel super vertekend! Veel te bol! De 033/035 is in werkelijkheid veel vlakker… Neem eens een foto op normale afstand met een standaard 50mm lens met een kleinbeeld camera bijvoorbeeld. Krijg je geheid een ander beeld
De SARB is gewoon net als een @HanDavinci meisje, grote bubble butt met dat deksel incl kijkglaasje. Al moet ik zeggen dat ik bij mn moderne Seiko Presage er totaal geen last van heb . Ik vind hem prima in verhouding, maar die is qua diameter ook wat groter dan een SARB.
En een voorbeeldje van mijn pols.
Roger Smith zou altijd zeggen dat een horloge niet te plat moet zijn omdat hij graag elementen ziet die aangeven dat je met een machine van doen hebt die niet tweedimensionaal is.
De SARB03x serie slaagt daar in mijn optiek in.
Hij voelt optisch iets hoger dan hij manchetsgewijs is, maar als je je lugs vormgeeft zoals je hierboven ziet zij het je vergeven.
Zo is dit ding belachelijk dik, maar ik geloof dat ome Smith het ontwerp wel zou kunnen hebben:
Ik post (nog) niet regelmatig, maar wilde jullie deze aanbieding bij Citywatches (https://www.citywatches.co.uk/) niet onthouden. Op de toch al scherpe sale prijzen, ontvang je additioneel 10% extra korting met de code: CLEAR
En ja, heb het geprobeerd én het werkt!
Sorry, this coupon is not applicable to selected products.
Op deze wel:
Probeerde het op de Speedmaster Pro…
Bedankt voor de tip @Motormuis! Was op vakantie maar net even langsgewipt. Wel ‘gewoon’ 5euri, maar dan nóg…!
En alweer een horloge in de aanbieding bij ibood.
Deze keer kan er zelfs uit verschillende kleuren combi’s gekozen worden
Alleen wel raar dat de prijzen in de voorbeeld link eigenlijk nooit kloppen
Ook nog een flinke collectie andere modellen
Zooi