In geen geval, dit model is absoluut perfect in verhouding! Waarschijnlijk is ie daarom ook zo populair 
Dit is een discussie die ik niet ga winnen, dat besef ik, maar toch een kleine poging om mijn punt te onderschrijven. Vanwege de dikte van het uurwerk ligt hij simpelweg ongunstig op de pols. Voorbeeldje van het web.
Ik zit niet op dit forum om discussies te winnen dus wees gerust 
Maar over vertekening gesproken; deze foto is wel super vertekend! Veel te bol! De 033/035 is in werkelijkheid veel vlakker… Neem eens een foto op normale afstand met een standaard 50mm lens met een kleinbeeld camera bijvoorbeeld. Krijg je geheid een ander beeld
De SARB is gewoon net als een @HanDavinci meisje, grote bubble butt met dat deksel incl kijkglaasje. 
Al moet ik zeggen dat ik bij mn moderne Seiko Presage er totaal geen last van heb . Ik vind hem prima in verhouding, maar die is qua diameter ook wat groter dan een SARB.
En een voorbeeldje van mijn pols.
Roger Smith zou altijd zeggen dat een horloge niet te plat moet zijn omdat hij graag elementen ziet die aangeven dat je met een machine van doen hebt die niet tweedimensionaal is.
De SARB03x serie slaagt daar in mijn optiek in.
Hij voelt optisch iets hoger dan hij manchetsgewijs is, maar als je je lugs vormgeeft zoals je hierboven ziet zij het je vergeven.
Zo is dit ding belachelijk dik, maar ik geloof dat ome Smith het ontwerp wel zou kunnen hebben:
Ik post (nog) niet regelmatig, maar wilde jullie deze aanbieding bij Citywatches (https://www.citywatches.co.uk/) niet onthouden. Op de toch al scherpe sale prijzen, ontvang je additioneel 10% extra korting met de code: CLEAR
En ja, heb het geprobeerd én het werkt! 
Sorry, this coupon is not applicable to selected products.
Op deze wel:
Probeerde het op de Speedmaster Pro…
Bedankt voor de tip @Motormuis! Was op vakantie maar net even langsgewipt. Wel ‘gewoon’ 5euri, maar dan nóg…!
En alweer een horloge in de aanbieding bij ibood.
Deze keer kan er zelfs uit verschillende kleuren combi’s gekozen worden
Alleen wel raar dat de prijzen in de voorbeeld link eigenlijk nooit kloppen
Ook nog een flinke collectie andere modellen
Zooi
Ik verwacht ook zeer zeker niet dat het een pareltje is.
Maar heey voor een zeg goed 100 euro wat verwacht je dan?
Er zit gewoon garantie op. Dus als je zegt goh ik wil wel weer eens een keer wat anders aan me pols hebben hangen. ( en er hoeft niet Rolex, Omega of IWC op te staan. ) dan kan dit een prima aanbieding zijn.
Ik vraag me dan ook wel eens af of het hier op het forum draait om het kijk eens hoe duur het horloge wel niet is of om kijk eens naar dit horloge.
Ik heb er dan ook totaal geen moeite om ook gewoon een horloge van al is het maar een paar euro te kunnen waarderen.
Het gaat er in principe niet om hoe duur en horloge is, maar aan kwaliteit zit uiteraard ook een prijs gebonden. Ik kan een ‘goedkoop’ horloge bijvoorbeeld een Seiko 5, een SKX of digitale casio van een paar tientjes or what so ever ook prima waarderen. Echter knip en plak merken allemaal uit China met een zogenaamd prestigieus klinkende naam met een fictieve hoog gezette prijs en altijd zogenaamd in de aanbieding is, vind ik troep. En kan ik dan (inmiddels gelukkig) ook niet meer waarderen. Ik denk en adviseer dan ook maar meteen om voor de honderd/paar honderd euro gewoon een degelijke automatische Seiko te kopen. Of een instap Tissot, Hamilton of iets anders degelijks.
Ik ben zelf totaal niet thuis in Seiko’s, maar voor de mensen die een bankrekening bij ING hebben, staan er aardig wat Seiko’s in de aanbieding in de rentepuntenwinkel (dit is een klein deel ervan)
Geen idee of de prijzen goed zijn. Je kan daarnaast ook S&C cadeaubonnen van 500 en 1000 euro krijgen, waarmee je de ene helft betaald met rentepunten en de andere helft met echte knaken.
Geen idee of iemand er iets aan heeft 
Edit: het loopt op tot Seiko Kinetic Perpetual (SNP143P1) voor 425 euro
Deze twee zien liggen op een antiekmarkt (Lange Voorhout, Den Haag), zijn werkelijk puntgaaf… lijken mij goede prijzen of niet?
De prijzen bij Schaap en Citroen kan je makkelijk 500 euro af lullen. Echt 90% van die hele klote rentepuntewinkel heb je helemaal niks aan. Als je goed zoekt vindt je het goedkoper.
Ik wil gewoon weer geld voor mijn rente.