Elk jaar groeien er wereldwijd miljoenen bomen, omdat eekhoorntjes vergeten waar ze hun nootjes begraven.
Kijk nooit een hoestende koe in de kont… tis maar dat je het weet…
Weet je wat het is ?
Meer water dan vis.
En sperma is dikker dan pis
Ik ben fan van leerzame weetjes. Wist je dat de linkerbil van een kip zachter is dan de rechterbil? Kippen gebruiken hun rechterpoot vaker en daardoor zijn de spieren sterker ontwikkeld.
Wat mij dan weer intrigeert is waarvoor ze die rechterpoot vaker gebruiken. En is dat alleen het geval bij kippen die rechts zijn? Bestaan er überhaupt kippen die links zijn?
Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko
Heerlijk, zulke vraagstukken. @Schoen had er laatst ook eentje, over Adam en Eva. Het houdt mij nog steeds bezig.
Koen, kom er maar in!
On topic:
De Yema Spationaute I was het eerste Franse horloge in de ruimte, gedragen door Jean-Loup Chrétien op een tiendaagse missie in juni 1982.
Waarom ze dan beiden een navel hebben op zo’n beetje alle afbeeldingen die er bestaan?
Ja, bijna alle dieren hebben een voorkeur voor links of rechts als ze gebruik maken van hun poten. Honden en katten bijvoorbeeld, gebruiken bijna altijd dezelfde poot als ze een pootje geven.
Wist je dat Koala’s zo bijzonder dom uh specifiek geëvolueerd zijn dat : wanneer je een uitgehongerde koala op de grond legt en er eucalyptus bladeren naast legt dan eten ze niks.
Ze “snappen” dan niet dat het bladeren zijn omdat het niet aan een boom zit
Wist je dat het wereldrecord aan regen in een uur ongeveer de helft is van wat er in NL in een jaar valt.
dol op klimaat feitjes
Uiteindelijk wilt iedereen een Invicta
De tijd bij je voeten gaat langzamer dan bij je hoofd
Er is maar één klok die goed loopt
Elke dag duurt steeds iets korter
Nu bestaat niet
Uitleg hier: https://timemanagement.nl/tijd-weetjes/
Ja, ook jij ging ervan uit dat Eva een appel at. In de bijbel gaat het echter over een verboden vrucht. Wij hebben daar een appel van gemaakt. Wat buitengewoon onlogisch is. Dat appels groeiden in het paradijs, is namelijk niet echt waarschijnlijk. In Genesis vinden we terug dat er vijgen groeiden (dat verklaart wellicht ook het vijgenblad voor de erogene zone). Het paradijs moet dus in de tropen of subtropen zijn geweest. Een appel heeft lagere temperaturen nodig en groeit alleen in de gematigde streken.
Is iedereen nog wakker?
Goed, door naar pindakaas. Dat in de meeste landen vertaald ‘pindaboter’ heet. Toen pindakaas in 1948 in Nederland werd geintroduceerd, was boter echter een beschermd begrip. Daarom heet het hier pindakaas.
Nog eentje speciaal voor @HanDavinci. Hij leeft bij de bekende quote van Pippi Langkous: ‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk wel dat ik kan.’ Leuke quote, maar Pippi heeft dat nergens in de serie gezegd. Wel iets dat erop lijkt. In de televisieserie gaat Pippi een piano kopen. Tommie vraagt of ze wel piano kan spelen. Waarop ze zegt: ‘Dat weet ik niet, want ik heb het nog nooit gedaan.’ Sorry Han.
Steeds tijdens deze tijd van het jaar is het binnen warmer dan buiten kouder
Check, genoteerd. Puur toeval dat hij net voor de foto weer zijn rechterpoot omhoog houdt. IJsberen zijn ook tegendraads blijkbaar.
Jammer dat ik niet op kantoor ben vandaag. Dit wil ik delen.
GODSAMME, DON’T DO THIS.
Je kan niet onaangekondigd de fundering van mijn leefstijltje onder mij wegslaan.
Lastig dit. Je gaf @flowert en mij een serieus vraagstuk.
Wouter en ik op Whatsapp:
En een uur later
:
Ik heb hartelijk gelachen.