Wij kochten twee maanden geleden een splinternieuwe rode “sportwagen😀” waar we een putje in de motorkap vonden. Omdat we anders lang op een andere auto in dezelfde kleur zouden moeten wachten hebben ze dit plekje bijgewerkt:
Kijk daar heb je wat aan gewoon retour dat horloge. Je koopt nieuw en dan moet 't ook nieuw zijn. Putjes of krasjes die je er zelf op maakt is heel wat anders.
Even voor mijn beeldvorming: Wat kost deze Ltd. tegenwoordig (ná de Panerai-hype)? Zag vandaag bij Pijnenburg in 040 een 2e hands Pam118 achter het raam. Vroegen ze 3900€ voor… Vond ik ruig.
Nieuw betekent ook dat ook voor de verkoop er niks gedaan is met het horloge.
Na fabricage inpakken en verder niks. Met dit exemplaar is wat gedaan. Kweenie wat maar ik zie een buts.
Als jij er akkoord mee zou gaan prima maar ik hoef hem niet meer.
Even vragen waar hij het wil laten fixen. Als het bij de fabrikant zelf is zou ik er geen problemen mee hebben. Grote kan dat ze het uurwerk demonteren en er een nieuwe kast omheen zetten in plaats van al het uurloon gaan besteden in het te fixen. Ook al is het limited, de kans dat ze bij panerai een aantal reserve kasten voor garantie gevallen hebben liggen is groot. Alleen wel goed afspreken wat het resultaat moet zijn. Dat als ze het verknallen dat je als nog de koop kan ontbinden.
Een fabrikant of juwelier kan moeilijk ieder horloge met een microscoop gaan onderzoeken voor de verkoop op oneffenheden. Perfectie bestaat gewoon niet. Ook niet bij dure horloges.
Het was de koper kennelijk ook niet gelijk opgevallen.
Advocaat van de Duivel…maar 'de klant 'kan hem ook bij thuiskomst vlak voordat ie hem vol trots aan zijn wederhelft wil laten zien gestoten hebben en de buts zelf veroorzaakt hebben… Niet goed gecheckt bij afname bij de juwelier?