Life above and beyond 10K

Ik ben eens gaan googlen. Het is niet goedkoop.

1 like

Ik heb ook een insta account. (https://www.instagram.com/rico_vv) Nu ongeveer 3200 volgers “opgebouwd” in 7 jaar (sinds 2013). Niet horloge gerelateerd. Vooral mijn dagelijkse sportieve bezigheden. Ik ben ook wel vrij actief op Instagram. Stukje tijdverdrijf. Maar er zit geen commerciële bedoeling achter. Elke dag vele DM’s voor sponsoring en colabs. Maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil geen influencer zijn. Komt ergens altijd wat sneu over als je roept in je post, koop dit of koop dat, of zie mijn fantastische shirt van merk X of Y :slight_smile: ik heb ook nog nooit 1 volger “gekocht” of zelfs verzocht om mij te volgen. Wat ik interessant vind volg ik en verder iedereen vrij om mij te volgen. Maar volgers krijgen gaat bij mij echt niet zo hard.

10000 volgers in een jaar en zelf niemand willen volgen dat vind ik op zijn minst bijzonder.

Want zoiets heb ik ik 7 jaar Instagram behalve dan dat je beroemd bent eigenlijk nog niet gezien.

Tenzij iemand volgers koopt natuurlijk. Maar daar is ook weinig tot geen engagement aanwezig.

4 likes

Zou het :sweat_smile: relatief weinig likes op zijn post. 10k in een jaar is wel heel veel in een zeer korte tijd.

Of is de horloge wereld juist nu booming en is hij op het juiste moment ingestapt.

1 like

10k in 2.5 jaar. Krijg meestal 10-15 volgers per dag erbij. 100-150 per week.

Teller staat sinds gister weer op +26 in een dag.

Nooit volgers gekocht en zal dat ook nooit doen.
Haters gonna hate.

2 likes

Zo spannend zal het niet zijn hoor.
Ik geloof niet dat @RLC volgers koopt.

Instagram beloont activiteit (kwantiteit boven kwaliteit). Als jij consequent 2-3 posts per dag plaatst, een stuk of 5 stories, dan gaat het algoritme je helpen, uiteindelijk zeggen die volgers dus vooral dat je er heel erg veel tijd in hebt zitten.

De engagement per post zegt meer over de kwaliteit van de content. Als je goede foto’s, video’s of andere content post, dan zie je dat terug in de likes van die post.

Probleem is dat goede content vaak veel moeite kost om te maken. Het is dus bijna niet te doen om iedere dag twee originele en kwalitatieve posts te plaatsen, je zal dan dus ook minder hard groeien in volgers.

Kijk als voorbeeld eens naar: https://www.instagram.com/maxx_vdv/ of https://www.instagram.com/lar5erik/

Die gasten hebben oogstrelende foto’s. Relatief laag aantal volgers, maar vele hogere engagement per post.

4 likes

Hey, fake it till you make it!
Al heeft-ie ze wel gekocht. De mens is simpel en zal eerder een pagina volgen met 10k volgers dan met 1k volgers.

5522137 :joy:

1 like

Ik geloof je wel, tenslotte stelt 10k ook weer niet heel veel voor. En met een Submariner krijg je veel meer likes dan met een Seiko, dat is wel duidelijk op Instagram. Met een paar mooie billen zit je zo op 200.000 volgers. Maar maak het nu gewoon een beetje spannend. Niet meteen ontkennen.

Niet alles op instagram is een juiste weergave van wat ‘echt’ is…

1 like

De narcisten kaart trekken is ook zo 2015 :wink:

Haters gonna hate. Hoge bomen Ralph. Mensen zoals jij en Jasper (in onwillekeurige volgorde) hebben gewoon de spotlights.

Trouwens frappant dat corona gister ook door de 10k heenging. Op de dag dat jij diezelfde grens doorbrak. Ik ben benieuwd wat Lange Frans hierover te zeggen heeft.

35 likes

Subtiel :joy:

1 like

Heel interessant.

5 likes

:rofl::+1:

5 likes

Dit zegt natuurlijk ook geen ene klap.
Veel bot accounts volgen zoveel mogelijk (random) mensen en liken een paar posts.
Want als ze dat bij 1000 accounts doen is er vast wel een flapdrol of 38 die denkt ok ik ga terugvolgen.
Ook reacties worden aan de lopende band geautomatiseerd.
Je herkent ze direct met de “Nice post!” “nice content” of een barrage aan “leuke” emoticons.
Dus ja defineer waardevol, ga eens na van wat het percentage is van je social media interacties die nu echt waardevol voor je is. Als het 5% is, is het hoog denk ik :no_mouth:

het zijn allemaal goed bedachte apps die geen enkel ander doel hebben dan de gebruiker te binden aan het platform , met zoveel mogelijk schermtijd.
Dus:

Omdat de gebruikers verslaafd zijn aan de porties “dopamine” die ze krijgen van dergelijke apps :upside_down_face:
Maarrr aan het eind van de dag heb je wel een hoop internet puntjes :ok_hand:

En ja tuurlijk doen we er allemaal lekker aan mee :confetti_ball:

8 likes

VROEGER was er internet om te ontsnappen aan het echte leven.

TEGENWOORDIG is er gelukkig weer het echte leven om te ontsnappen aan het internet.

:sunglasses:

14 likes

Nou Ralph je hoort het, doe je ding. Wel gelieve even met een tondeuse er langs gaan

Grapjuh, gefeliciteerd met je 10k :partying_face:

1 like

Lange Bangs.

1 like

Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal.

1 like