Ligt het aan mij of betaalt Grand Seiko bakken vol geld aan youtube watch kanalen

Ik snap je helemaal. Maar dat is toch volkomen normaal? Ik geniet van een E 80,- vostok en een paar duizend € GS. @Rens64 lijkt dat gescheiden werelden te vinden. Dat er gemiddeld meer op wat duurdere horloges wordt geliked is toch niet raar. Die 10 GS’en shinen nu eenmaal tussen die 150 SKX’en. Allebei leuk.

5 likes

Ik vind en meer de verstrooide professor, die kon ook af en roe niet kiezen, toch? :smiley:

2 likes

Was dat het topic waarin werd gesuggereerd dat ik nog een jong kind ben? Die heb ik even bewaard voor het geval ze me weer eens een oude lul noemen … :wink:

1 like

Eens! :clap: :+1:

1 like

Oh, aha :roll_eyes: Dan op zeker Haddock :tumbler_glass: :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Ah Zonnebloem!

Geen idee.

1 like

Nou, jong kind gaat wat ver. Meer van een jonge geest :wink:

2 likes

of gebrek aan opvoeding omdat je de ‘plaat en zn verhaal niet kent’. :smirk:

1 like

Nu ben ik opeens een jong kind. Lekker bezig Haddock! :laughing:

2 likes

:joy::joy: … was altijd net als ik het cassettebandje aan het omdraaien was. Dik Voormekaar show enzo opnemen, je weet wel. :wink:

Maar goed, GS is dus reclame aan het maken? Overal hè! Logisch.

1 like

Ohoh, ben alles door elkaar aan het doen. Dat kan ook niet goed gaan…

In welk topic ben ik hier eigenlijk beland? :thinking:
Ik ga er maar uit voordat ik beticht wordt van te veel ‘off-topic’…:wave:

2 likes

Vostok - GS, Panda - Ferrari. Dat zijn beide extreme vergelijkingen, die ík niet maak. Ik gaf slechts aan dat ik de nodige GS-modellen nogal een ‘mainstream look’ vind hebben. Daar zou ik niet zoveel geld aan uitgeven, ook al is de afwerking dan net wat beter en ligt er een ander motortje onder de kap…

1 like

Simpel, minimalistisch, ingetogen , noem het zoals je wilt.
Persoonlijk vind ik dat juist vaak zo knap dat ze juist daarmee enorm mooie horloges kunnen maken.
Ze hebben geen gimmicks nodig maar juist dat simpele weten ze enorm mooi te verfijnen zodat het eindresultaat heel bijzonder wordt. :sparkles:
Er zijn vast mensen die dit als slap gezever ervaren( inclusief mezelf als je het mij op een ander moment nogmaals vraagt :joy: ) maar zo zie ik het :+1:

Overigens is GS niet het enige merk waarbij ik dit kan waarderen maar dat is een ander verhaal :wink:

4 likes

Tsja, ik kan een simpele Tissot ook waarderen, net als een Swatch.

Mainstreamlooks, alle horloges met drie wijzers, ongeacht het merk zijn volgens mij wat “mainstream”.

Dat wij als hobbyisten zo maf zijn daar niet doorheen te kunnen kijken… :thinking:

1 like

Mainstream? Zeker niet! Maar ik ben wel aan het twijfelen nu. Merk dat de merk beleving van GS gewoon echt heel erg aanwezig is.

Transparant merk, gedreven door innovatie en ze gaan gewoon hun eigen gang.

3 likes

95% van de mensen op straat gaat voor de rechter! Waarom? Omdat er Rolex op staat.

Seiko heeft nu eenmaal niet dezelfde “Ik wil hem!” factor, ook niet als er Grand voor staat. Juist dat proberen ze nu vanuit Seiko te doorbreken, met de reclame’s en door op A-lokaties over de wereld shops te openen etc.

Je ziet het ook aan de prijzen van de ‘normale’ Seiko, die gaan langzaam ook omhoog om het hele imago een beetje op te poetsen. Mensen zijn beïnvloedbaar, ook al denken ze dat ze een eigen mening hebben wordt die vrijwel altijd gevormd door de omgeving. En aangezien wij als horlogegekkies in een horiogeminnende omgeving vertoeven herkennen wij in Seiko iets meer dan het simpele klokkie bij de juwelier op de hoek… :sunglasses:

Waar twijfel je aan?

2 likes

onze Lucas twijfelt altijd. Dat is nou eenmaal wat hij doet. Morgen wil hij weer een Reverso.

5 likes

Dat is ook zo! :joy: :joy: :joy:

Ik ben het met dat laatste niet helemaal eens, omdat niet elke horlogeliefhebber de ‘prestaties’ onder een macrolens van belang acht. Zo kan ‘heritage’ je aanspreken, of ‘prestige’, ‘imago’, maar ook gewoon de uitstraling die kan je meer aanspreken. Tal van redenen waardoor die PP, zelfs al presteert ie onder een macrolens minder dan een GS, voor een koper de hogere aanschafwaarde waard kan zijn :slight_smile:
(Als je statement slechts op jouw visie betrekking heeft dan is het natuurlijk helemaal okay)

Kwaliteit van GS wordt overal geroemd.

Genoemde merken zijn niet duur, maar kostbaar.

George Cloony drinkt géén koffie (Google maar).

:blush:

1 like