Klinkt een beetje als; ik zou een Rolls Royce phantom boven een BMW 5 verkiezen. Twee totaal verschillende dingen.
Ja nouja ík vind dat ook, maar sommige mensen verkiezen kennelijk een GS boven een PP als die beter afgewerkt blijkt te zijn op het niveau wat met het blote oog niet waarneembaar is…
de hele dag door
maar kom ze nog steeds niet tegen.
Ben benieuwd of ze de Spelen dit jaar gaan of kunnen gebruiken. 2020 Tokyo, maar volgens mij heeft Omega de OS al jaren.
Sowieso zijn ze nog nergens bij grote sporttoernooien aanwezig. Rolex heeft zo te zien een contact van 238 jaar bij de meeste golf/tennistoernooien,en hangt al pontificaal in beeld bij de F1 (behalve op de wagens zelf). TH bij rugby, Hublot heeft de Champignons League en de FIFA, Omega zit in zeilwedstrijden.

Alle atletiekwedstrijden zijn wel al van Seiko. Nou nog stiekem een sticker met GRAND overal op plakken.

Natuurlijk is dat te vergelijken. Ik hoop van ganser harte dat Patek het onder een Macro lens beter doet dan een GS, anders heb je teveel voor die Patek betaald.
Ik zag laatst toevallig een macro comparison van de merken Rolex/ Grand Seiko en patek als ik mij niet vergis. Rolex was daar niet veel soeps hoor, een GMT met zichtbare verfspetters en scheve randjes…
Zo te zien is Frederico met me eens
Wie?
Dat ie afsluit met dat hij onder de indruk is bedoel je?
Nee, wat ik tot nu toe heb gezien van GS. Ben ik nog niet onder de indruk. Maar ik heb alleen GS in de outlet roermond gezien.
Maar het val me gewoon op dat ik veel GS tegen komt de laatste tijd. Maar ik heb gewoon het geld er niet voor over. Ik koop liever een JLC
Dan moet je natuurlijk vooral een JLC kopen. 

GS is de koning wat betreft kwaliteit en afwerking op ALLE merken in prijs kwaliteit verhouding.
Er is geen beter horloge mbt vakmanschap en heritage voor wat je betaald.
Als je echt een liefhebber bent durf je dat te erkennen
Anders bent je een snob 🥳
Je dacht ‘ik breng het effe voorzichtig’?

Haha ja maar het is gewoon zo
Ik vind alle rolexen, ap’s , pateks ook geweldig hoor.
Maar wil je een bizar goed horloge met sublieme afwerking en techniek, misschien wel beter dan de Zwitsers is er niets anders dan GS voor het geld. Dan mag je bij de andere wat meer meenemen
Ik ben het wel met je eens. Maar totdat GS hun automaten wat dunner krijgt ontworpen/gefabriceerd en een snelverstelling introduceert, blijft een sport GS voor mij voor erbij en niet goed genoeg als enige horloge.
Afwerking is inderdaad uniek voor het geld, maar ultieme kwaliteit zou voor mij ook betekenen automatische uurwerken die net zo accuraat, maar dunner zijn. Dat doen anderen dan weer beter.
Dit inderdaad, stel je voor: een snowflake in grofweg 34-36mm
Hmm, ik zei dunner. Kleiner hoeft vaak niet voor mij.
In het verlengde van dunner dan 
Da’s dan weer langer…
Absoluut waar. Mijn SBGA293 is prachtig op alle mogelijke manieren maar had gewoon 2mm dunner moeten zijn.