Ligt het aan mij of betaalt Grand Seiko bakken vol geld aan youtube watch kanalen

Don’t shoot the messenger, maar ûh … draagt 'ie wel een Omega? :wink:

https://www.google.nl/amp/s/forums.watchuseek.com/f20/rolex-tells-george-clooney-stop-wearing-their-watches-425550.html%3Famp=1

:smile:

De grap is dat ik als GS-fan toch echt de rechter zou nemen. Want de DJ kast is in mijn ogen fijner van vorm dan de 62GS kast van de GS. Dat komt omdat ik allebei de kastvormen gepast heb, en de Rolex is comfortabeler. Daarbij is de maat ook een tikje mooier om mijn pols.

De afwerking van de GS is dan weer veel beter, maar daar staat de onhebbelijke neiging van Grand Seiko tegenover om zo’n ongebalanceerde power reserve meter op, sja, waar eigenlijk? Ergens tussen zeven en negen te implementeren, op een plaats die voor mij de hele symmetrie van de plaat uit het lood trekt.

Kortom: Op de dag dat GS een Spring Drive uitbrengt in een 39mm 44GS kast hebben ze me overtuigd, maar tot die tijd vrees ik dat ik een DJ zou nemen voor hetzelfde geld.

In mijn ogen heeft GS mooiere horloges uitgebracht met markantere kasten en betere wijzerplaten.

Daar eet ik niet van. En in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Neem nu een merk als Eterna. Meer heritage dan je ooit zou willen op papier, maar in feite gewoon een chinese tent die het merk opgekocht hebben. Maar ook Audemars Piguet en Longines zijn voorbeelden van horlogeboeren met bakken heritage die in mijn ogen nogal afgegleden zijn.

Ik stel het idee van heritage wel op prijs, maar in mijn beleving is dat altijd ondergeschikt aan de huidige prestaties.

Tsja. In ultimo kan ik alleen voor mezelf spreken.

Gelukkig heb ik geen imago. Voor je het weet moet je zoiets gaan managen. :slight_smile:

Dan is het alleen maar uiterst gepast dat ie Nespresso aan de man brengt. Dat is geen koffie.

2 likes

Volgens mijn berekeningen is THE BIRD THE WORD :yum: :sunglasses:

2 likes

:joy:

1 like

:roll_eyes:

2 likes

Wat ik gewoon bedoel te zeggen is dat er mensen zijn die het niet zoveel boeit, dingen die je alleen onder een loepje kunt zien. Ik bijvoorbeeld, geef daar helemaal niets om. Voor mij zijn andere dingen belangrijk. Daarom zou ik altijd een PP boven een GS verkiezen.

2 likes

Ik ben best wel benieuwd naar welke dingen. Als ik het allemaal nog eens teruglees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het vooral met merkbeleving te maken heeft enne, don’t get me wrong … dat is natuurlijk helemaal niet erg.

Zoals ik gisteren al eens schreeft, 99% van de mensen op straat kiest voor een Rolex als ze mogen kiezen tussen een GS en Rolex. Simpelweg omdat het merk ze meer aanspreekt. Ik vermoed dat PP dat voor jou ook doet, meer aansprekend. Of heb ik het fout? Rationeel gezien is de GS namelijk hélemaal geen slecht horloge, maar ja 3000 euro voor een ‘Seiko’ … :see_no_evil:

Maar goed, Seiko doet er nu dus alles aan om meer op de voorgrond te treden. En terecht want ze kunnen ze prima meten met de meeste Zwitsers. De ‘gewone’ Seiko, maar ook Grand Seiko. Nu nog even uitleggen aan de gewone man op straat zoals aan de automobilist op de A2, de lineaire TV kijkers en de on-line (Youtube etc.) kijkers en straks wil iedereen een (Grand) Seiko. Kassa!

1 like

:grin:

1 like

Dat klopt ook. Daarvoor schaam ik mij ook niet hoor :grin::+1:t3:

1 like

Op de tube vliegen de GS’en om je oren.
Ik negeer die dingen, en hou me liever bezig met de Citroën GS.

Klinkt een beetje als; ik zou een Rolls Royce phantom boven een BMW 5 verkiezen. Twee totaal verschillende dingen.

Ja nouja ík vind dat ook, maar sommige mensen verkiezen kennelijk een GS boven een PP als die beter afgewerkt blijkt te zijn op het niveau wat met het blote oog niet waarneembaar is…

de hele dag door :joy: maar kom ze nog steeds niet tegen.

Ben benieuwd of ze de Spelen dit jaar gaan of kunnen gebruiken. 2020 Tokyo, maar volgens mij heeft Omega de OS al jaren.
Sowieso zijn ze nog nergens bij grote sporttoernooien aanwezig. Rolex heeft zo te zien een contact van 238 jaar bij de meeste golf/tennistoernooien,en hangt al pontificaal in beeld bij de F1 (behalve op de wagens zelf). TH bij rugby, Hublot heeft de Champignons League en de FIFA, Omega zit in zeilwedstrijden.

image
Alle atletiekwedstrijden zijn wel al van Seiko. Nou nog stiekem een sticker met GRAND overal op plakken.

1 like

:joy:

1 like

Natuurlijk is dat te vergelijken. Ik hoop van ganser harte dat Patek het onder een Macro lens beter doet dan een GS, anders heb je teveel voor die Patek betaald. :slight_smile:

Ik zag laatst toevallig een macro comparison van de merken Rolex/ Grand Seiko en patek als ik mij niet vergis. Rolex was daar niet veel soeps hoor, een GMT met zichtbare verfspetters en scheve randjes…

Zo te zien is Frederico met me eens

1 like

Wie?

1 like

Dat ie afsluit met dat hij onder de indruk is bedoel je?

Nee, wat ik tot nu toe heb gezien van GS. Ben ik nog niet onder de indruk. Maar ik heb alleen GS in de outlet roermond gezien.

Maar het val me gewoon op dat ik veel GS tegen komt de laatste tijd. Maar ik heb gewoon het geld er niet voor over. Ik koop liever een JLC