Dank je wel @Batossai
Dat bedrag voor een onbekend merk is wat mij ook nog tegenhoudt. Maar ja, vergelijk t zeg maar met een cpt Willard van zo €1100 dan valt t nog mee.
De zwarte is €800. De witte is met bracelet en ook duurder
Top! Dank je wel voor deze waardevolle uitleg
Heb je er uiteindelijk een gekocht?
O.k., liep vanmiddag even binnen bij een juwelier en tot mijn grote verbazing zag ik in de vitrine een aantal Ligure horloges liggen! Ik kon, uiteraard, de verleiding niet weerstaan om deze eens irl te checken. Dus…
Ja ik, dus!
Meteen maar even een wristshot genomen. In het echt toont het horloge iets kleiner (zoals je wellicht weet toont een horloge op een wristshot altijd 10 - 20% groter. Mijn indruk: ik heb meerdere Seiko Turtles gehad en deze Tartaruga valt absoluut kleiner. Ik vind het wel een mooie maat, eigenlijk.
Ja, wat zal ik zeggen… De kast vond ik heel bijzonder. Voelde, zowel om de pols als in de hand, op de een of andere manier gewoon prettig aan. Weet niet precies waarom en hoe ik het verder moet omschrijven. Voelde gewoon heel goed. De bediening van de kroon voelde o.k… Maar niet heel bijzonder. Bezel idem dito. Al met al gewoon geen troep.
Ja, dat vond ik ook nog wel opvallend. De band is dik, maar best soepel. Van buiten zwart en van binnen rood. Staat wel geinig. Bestaat dus uit twee lagen, wat, zo werd mij verteld, voor betere vochtafvoer zou moeten zorgen. De clasp schoot alleen een paar keer open, voordat ik 'm uiteindelijk goed dicht kreeg. Maar dat was misschien dit exemplaar.
Totaalindruk: best onderscheidende vormgeving en viel niet tegen. Zou ik hier dan 895 Euro aan uitgeven? Nja, weet het niet. Het is wel een heel klein en beginnend merk. Geen idee hoe het met after sales/service gaat, in de toekomst. En heel eerlijk, ik koop voor het geld liever toch liever iets van een gerenommeerd merk met historie, zoals Squale of (jawel) Seiko. Maar goed, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Met het horloge op zich is niks mis en zeker is dat je deze niet op iedere straathoek gaat tegenkomen.
Super! Dank je wel👍🏻
Jij hebt de zwarte! Is wel helemaal dlc-coated volgens mij hè!?
Hij staat goed man!
No problem!
En ja, volgens de juwelier is de coating super sterk. Maar ja, dat moet natuurlijk altijd blijken, in praktijk, he?
Thanks! Maar ik heb 'm niet gekocht, hoor.
Dat ik de Ligures bekeken, geprobeerd, en gepast heb was niet naar aanleiding van dat ik er eentje wilde kopen. Ik werk bij Fratellowatches en het was naar aanleiding van introductie, bijpraten, en dergelijke.
Maar ik sluit zeker niet uit dat ik er ooit eentje ga kopen. A.s. maandag publiceren we een artikel met m’n top-3 horloges onder €1000, nieuw verkrijgbaar in 2023, en daar staat de Ligure Tartaruga Black wel in
Vind ik juist de Turtle mooier omdat zijn kast minder rond is dan van de Ligure en de lay-out van wijzers en wijzerplaat mij meer aanspreken.
Natuurlijk @louis, het zijn persoonlijke voorkeuren. Het één ís niet beter dan het ander, maar je kunt het wel beter of mooier vinden.
Zou ik blij mee zijn als ik Ligure was . “Nou meneertje, tja het is een overpriced merk met een matige afwerking, lekker laten liggen, is de moeite niet”
Denk niet dat Fratello zou willen betalen voor zo’n conclusie
Ik heb wel ongure ervaringen hehehehe
Fratello betaalt voor geen enkele conclusie hoor
Goed en eerlijk verhaal.
Voor ons leuk om te lezen
Dat is ook wel een beetje mijn probleem met reviews.
Ik vind het Patreon model wel ideaal.
Vraag welke modellen je moet reviewen en laat leden daarvoor betalen. De producten worden daarna weer onder de Patreon leden verloot.
Op deze manier kan je ‘eerlijk’ reviewen. Met horloges zal dit jammer genoeg niet gaan vanwege de hoge kosten. Jammer!
Dat is dan duidelijk! Maar ik moet toegeven dat ik het verdienmodel van sites zoals Fratello niet begrijp.
Dat is niet zo moeilijk op zich. We hebben twee verschillende verdienmodellen, het een is onze webshop, de ander zijn adverteerders. Echter, we doen niet aan “traditioneel” adverteren. We geven merken een “preferred position” op de website, zoals een watch of the week, waarbij een artikel een week lang zichtbaar blijft op de home page, of een watch of the month, bijvoorbeeld. Het artikel zelf, inclusief beeldmateriaal, wordt door onszelf gemaakt en geschreven. Merken krijgen geen inzage in de publicatie vooraf, en hebben er ook geen invloed op. Het enige waar we in meegaan, zijn introducties. Als Tissot (bijvoorbeeld) een nieuw horloge wil introduceren in de week van 22 mei, dan kunnen we zo’n “watch of the week” positie alloceren aan dat nieuwe horloge. Dat horloge ontvangen we dan onder embargo hier op lokatie, zodat we er foto’s van kunnen maken en het alvast kunnen dragen. De toon van het artikel en de conclusie zijn die van ons, en niet die van het merk. Merken gaan daar over 't algemeen ook wel in mee, omdat ze (tegenwoordig) beseffen dat niet alles mooi en prachtig kan zijn, en een goede en eerlijke review beter voor ze is dan een review waarbij geen enkele kritische noot staat. Desondanks worden we nog wekelijks gebeld of gemaild door merken, dat ze niet blij zijn met een bepaalde zin of tekst. Da’s dan jammer, en dan leggen we nogmaals uit waarom we dit zo doen.
Met Ligure hebben we overigens geen overeenkomst. Gerard vindt ze gewoon leuk, geloof ik. Zelf vind ik het een lastig horloge. Maar smaken verschillen nou eenmaal. Dat zul je ook terugzien in reviews op Fratello, waar de een lovend is over een bepaald horloge, kan een andere auteur het verschrikkelijk vinden. We zijn voor geen enkel merk verplicht om iets te schrijven waar we niet achter staan, adverteerder of niet.
Beste @Batossai, goed dat je bij ons langs bent geweest om het horloge in het echt te aanschouwen.
Vooral omdat wij groot fan zijn van het merk Ligure, het verhaal erachter en de kwaliteit/ prijsverhouding van het product, erg jammer om te horen dat je bij ons de indruk hebt gekregen dat het horloge de investering niet waard zou zijn.
We hebben intern opvolging aan je ervaring gegeven en zijn in gesprek gegaan met onze collega. Natuurlijk proberen wij onze klanten altijd op een eerlijke manier te adviseren. Het blijkt dat deze verkoper wellicht iets te veel zijn eigen persoonlijke voorkeur heeft geventileerd.
Zoals ook @rjbroer hieronder al aangaf heeft iedereen zijn of haar persoonlijke voorkeur. Ook al weet deze verkoper dat Ligure horloges kwalitatief dik in orde zijn. Zoals jezelf en @Dennis al aangaven, voelen de horloges gewoon goed aan en hebben ze een hoog afwerkingsniveau hetgeen we graag aan iedereen laten zien en voelen bij ons in de winkels gevestigd te Rotterdam, Breda & Antwerpen.
Dus wees van harte welkom!
Met vriendelijke groet, Bas