Ze hadden vier modellen bij horloge punt nl. Zelf was ik het meest gecharmeerd van de hierboven getoonde uitvoering. Het heeft een positieve indruk achtergelaten. Mooie kleurstelling; voelt kwalitatief goed aan; kroon actie voelde ook goed (heb eens een MM300 gehad en die voelde een beetje wiebelig zal ik maar zeggen), mooie maatvoering van de kast. Beetje vierkanter als een turtle.
Kritisch ben ik over de shiny binnenkant van het datumvenster. De omlijsting. Daar reflecteert de datum in. Denk dat een matte finish, ook van de indexen, iets beter uit de verf was gekomen. Maar kan ook persoonlijk zijn!
De verpakking was ruim bemeten… genoeg ruimte voor een matching nato om het geheel af te maken
Op de eerste/ bovenste foto zie je het wel… in de bovenrand. Ik heb hem overigens nog niet gekocht. Afgelopen maand al een handjevol andere gekocht Maar ik besef me nu dat vandaag december begonnen is hahaha…
Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om de @LigureWatches te bekijken
Het klopt dat je kast zowel rond, als vierkant is. Daar is aandacht aan besteed door Jannieke, die samen met de vakkundige input van Brendan en Rob de kast ontworpen heeft.
De Ligure moest een eigen gezicht krijgen, wat lastig is.
De applique indexen hebben voor een aanzienlijke vertraging gezorgd. Mede omdat Jannieke wilde dat beide wijzerplaten voor zowel de Sellita als de eta hetzelfde uiterlijk kregen. Door het hoogteverschil was dit echt een uitdaging. Ook omdat het datum venster van de ‘drie’ en de ‘negen’ gelijk moest zijn. We hebben ervoor gekozen om de indexen te polijsten om meer diepte te geven, ook bij de Nero di Seppia.
Ik heb al eerder gezegd hier in het @horlogeforum1, dat we meelezen en de positief opbouwende opmerkingen meenemen in het ontwerp ('de bezel oogt te groot) jouw opmerking over de ‘shiny binnenkant’ gaan we over nadenken.
Voor @MannetjeMar de achterkant van de @LigureWatches wijzerplaat
De lume aan de andere kant moet zowel boven als onder het ‘rode streepje’ (met de hand) gevuld worden
Inderdaad een mooie kastvorm. Is op alle (nieuwe) renders niet goed te zien.
Zou ik zo kopen mits die leeg beschikbaar zou zijn en er een 4r…-uurwerk in zou passen.
Of als bouwpakket incl uurwerk, maar dan wel afhankelijk van de kosten.
Deze week eens langs Bijorca in Antwerpen gepasseerd. De ligure eens in het echt ervaren.
Mijn eerste indruk: totaal geen seiko turtle look-a-like
Maatvoering is toch een stuk kleiner en dragelijker 41mm tov 45mm. De vorm is ook verschillend, zit het in kleine details.
De bandaanzet van rubber op stalen kast past zeer mooi aan elkaar, zo zie je wel dat deze met zorg is samengesteld.
Was steeds fan van de blauwe gmt, maar de zwarte uitvoering kon me toch onverwachts het meeste bekoren. Zwarte kast met mat zwarte bezel
Natuurlijk ook paar foto’s gemaakt tijdens het passen