Dat is een fijne instelling, niks mis mee. Echter mij bekruipt echt een gevoel dat er ‘meer’ is. Kun je once and for all aangeven of je iets te maken hebt met het merk ‘Ligure’ (financieel of op enige andere wijze) of dat je de heren achter dit merk persoonlijk kende voordat je dit topic aanmaakte?
Wie vraagt dit ?
De ene is nep,dat zie je zo
Over vooringenomenheid gesproken…
Als er zo’n mooi verhaal achter zit. Dan zou het mooi zijn als dat gewoon wordt verteld. Dat wordt op het forum gewaardeerd. Zat draadjes van horlogebouwers en makers die hun reis en ervaringen delen.
Prima als ze dat niet willen delen (hun keus), maar dan is alleen de huls van mooie plaatjes en praatjes zichtbaar. Een “ik weet hoe het zit” post gaat dat beeld niet veranderen.
On topic: de horloges doen mij weinig. Had er meer van gehoopt.
Dan hadden ze beter kunnen wachten tot er in ieder geval een prototype was. Hadden ze geen renders hoeven te gebruiken (die metalen band ) en hadden ze naar Kickstarter kunnen gaan omdat ze een prototype hadden. KS is IMHO een stuk “zekerder” dan Indiegogo, waar alles kan en mag. Te vaak zonder een (bevredigend) eindresultaat.
Maakt dit uit? Ik ben de enige echte Don
Dat je als nieuweling op het ‘internet’ de mores van het (en van elk) forum niet begrijpt door het aannemen van een reeds gebruikte avatar kan ik nog door de vingers zien maar als hoofdBOA kan ik geen belangenverstrengeling accepteren.
Je reactie zegt me genoeg. Dit topic kan dicht
Ik vind het af en toe moeilijk te rijmen… je komt nieuw op een forum, begint meteen over een mogelijk aanstormend nieuw merk wat nog moet beginnen… vervolgens hou je het ergens vaag;
Maar je hebt dus kennelijk wel direct contact met hem, terwijl heel dit forum Rob kent als iemand die lastig te benaderen is…
Daarnaast post je veel hier, heb je wel een paar andere draadjes aangeraakt, maar niet heel noemenswaardig. Je blijft alles vaag houden over waarom dit merk nu al zo belangrijk voor je is…
Dit kan ik niet rijmen met een prijskaartje van ongeveer een kwart mediaan salaris (€35k bruto op jaarbasis is ongeveer €2,9k per maand. Iets van €1800 netto per maand??) per horloge.
Het lijkt er inderdaad op dat hij deel uitmaakt van het promotieteam of daar kort tegenaan schuurt. Andere optie is een trol. Als hij, om welke reden dan ook, een horloge wil promoten, kan ik dat alleen maar waarderen.
Hier wordt het echter wel op een erg vreemde manier gespeeld. Nu geeft hij aan meer te weten, maar houdt vervolgens z’n kaken op elkaar. Tussendoor schoffeert ie nog een paar man. Apart.
Het gedeelte over het inrichten en aanvegen van de werkplaats mag je zelfs van ons overslaan.
ik wilde er niet over beginnen…
Omdat TS van alles hoort, maar weinig deelt.
Op indiegogo wordt onderaan trouwens het team gepresenteerd.
Ik heb waardering voor het feit dat er iets nieuws wordt opgezet, niet voor de koekebakker die hier vervolgens het loopt te mystificeren, daar help je niemand mee. Alle hulp met 4 backers lijkt me welkom.
Mocht iemand van ligure meelezen; merk zegt niemand iets, de namen er achter meer. Prominent die nu naar voren zetten ipv eerst beginnen over het merk en wat 3 voetballers (duikhorloge toch?) helpt; “kijk deze toppers die je al zou kennen bundelen nu hun kennis, kunde en liefde voor het vak”. Daarnaast, met 4 mensen; laat zien dat je het meent, prototypes neerzetten en kickstarter of direct in de winkel. Jullie zouden vast iets van reserves moeten hebben om het risico te kunnen dragen van 50-100 stuks. Indigogo heeft best wat gefaalde projecten, meer dan kinkstarter. Ik zou jannieke niet benoemen met haar bedrijf, “The Dutch Card House Company”… ik investeer niet graag in een kaartenhuis.
Daarnaast, wat is de directe concurrentie en de klantengroep die je aanspreekt? Spreek je duikers aan, kies dan voor bekende duikers of misschien een zwemmer als Maarten v/d Weijden en je grote concurrent is Seiko, zelfde basis uurwerk, maar zijn bekender en goedkoper. Jullie zitten nu niet in je sweet spot.
Dit was het laatste wat ik er over zei. Tijd voor een slotje @jur?
Het heet toch niet: The Dutch Card House Construction ?
@SanderVH is dit nu echt puur toeval of ga je ons vertellen hoe de vork in de steel steekt? Precies de roll die je ook cadeau krijgt bij Ligure, breng jij hier onder de aandacht.
Dude…