lijst met gestolen horloges in maastricht

Geinig klokkie. Leuke prijs ook !

“Exact op maat en gewicht”: dat is dan wel duidelijk toch?

1 like

Ik zie nergens een “incorrecte mening” en ik denk Daffie ook niet.
Het is een obsessie voor je. Cheer up jongen.

Stop maar met reageren @SybrenAnne kan hier niet komen , This is your save space :joy::joy:

3 likes

Oh ja hij staat al in off topic! Dat bespaart weer een hoop boze reacties :joy:

2 likes

Wel eens geprobeerd te zoeken vanaf/met een iPhone schermpje
?

:sunglasses:

Lukt makkelijk, gewoon bestand openen en in de adresbalk het zoekwoord typen, en dan helemaal onderaan “in dit document gevonden”

Geloof trouwens niet dat de dieven de horloges los gaan proberen te verkopen, zullen ze wel een opkoper voor hebben die ze ervan verlost voor een fractie van de prijs wegens onverkoopbaarheid

2 likes

Dus omdat jij een vergelijkbare te koop hebt, er niet veel te koop staan zouden mensen kunnen denken dat ie direct op marktplaats terecht komt?

Die gasten zouden wel erg dom zijn het in dezelfde periode van de roof op marktplaats te zetten.
Zou juist eerder denken dat het na een langere periode misschien nog ergens opduikt.

Maar goed je hebt je horloge nu wel goed kunnen promoten. Chapeau!!!

1 like

Precies. Ik denk eigenlijk dat het van te voren afgesproken is. 20 cents on the dollar ofzo. Anders kom je niet van zo’n stapel af.

1 like

misschien draagt hij wel elke dag een ander horloge;)

2 likes

Ik zou ze allemaal inpakken in kerstpapier en elke dag ééntje uitpakken om te dragen.

2 likes

Vind het wel “on topic” dit.
Ik zet hem bij Algemeen.
Off topic reacties worden verwijderd.

7 likes

verwacht dat alles allang in het buitenland is, hier is het “wereld” nieuws, in onze buurlanden wordt het medegedeeld en de rest van de wereld hoort er nooit iets van.

1 like

Enorm erg voor Juwelier burger. Maar ik hoop ook dat er geen volgende slachtoffers zijn. Je zal maar 5k en meer neertellen voor een particuliere verkoop om bij de eerste service te horen dat het een gestolen horloge is

Als je kunt bewijzen dat je het horloge “te goeder trouw” hebt gekocht, dan mag je het horloge gewoon houden. Dit bewijzen kun je doen door te laten zien waar je hem hebt gekocht (betrouwbaar adres) en voor welke prijs (een gangbare prijs voor een vergelijkbaar model). Als dit allemaal klopt dan is er niets aan de hand en heb jij geen blaam. Waarschijnlijk heeft dan een handelaar eerder in het traject zitten slapen of niet eerlijk gehandeld, maar dat is dan te herleiden als zo’n horloge boven water komt.

Meestal verdwijnen dit soort horloges echter naar circuits waar je zo nooit meer uit komen en zijn ze voorgoed “weg”. Ik heb helaas een paar overvallen meegemaakt. En er is er in al die jaren slechts 1 horloge van boven water gekomen. Nota bene om de pols van een zwerver. Maar je krijgt er normaal ook niks over te horen dat er iets terug is gevonden want de verzekering keert uit en dan is het aan de politie om iets met de horloges te doen (verkopen via veilingen gebeurd wel eens geloof ik. Krijg je er ook een bewijs bij dat je koper te goeder trouw bent).

Lees https://www.richardhak.nl/rechten/gestolen-goederen-en-overdracht-van-eigendom/

1 like

Ja geldt inderdaad alleen bij een transactie met een handelaar (betrouwbaar adres).

Het is ook wel een heel ruim te nemen artikel
 maar ik had het over een betrouwbare handelaar in mijn reactie. Misschien niet geheel duidelijk.

1 like

Helemaal juist

Las ook (hr Burger zelf geciteerd) dat de verzekering nav deze diefstal maar 2 ton uitkeert. Hij gaat dus zelf voor meer dan een miljoen het schip in
!

Lijkt me stug dat je daar als ondernemer bovenop komt!
We zullen het zien
Verschrikkelijk voor deze firma

1 like