lijst met gestolen horloges in maastricht

Misschien kan een beheerder de PDF omzetten naar “normale” tekst en in een aparte (sticky) post plaatsen. Horlogeforum wordt erg goed geïndexeerd en daardoor zullen de nummers in Google bij de post op het het horlogeforum verschijnen als er ooit eens iemand op zoekt.

Wat zullen er veel horloges beschadigd zijn wanneer je er zoveel in 3 minuten bij elkaar graait en in een zak ? propt

2 likes

Dat deze collectie niet in een kluis ligt vindt ik heel bizar.
Zeker omdat het maar voor 200k verzekerd is.

3 likes

Ben bang dat er veel horloges in onderdelen verkocht gaan worden erg zonde :disappointed:

1 like

List staat inmiddels op alfabetische volgorde. Heb met toestemming van de moderatoren aldaar ook een melding gemaakt van de diefstal en de lijst op het Uhrforum.

6 likes

Tsjonge, tsjonge… wat een lijst zeg. Niet te geloven. Buit gemaakt met een ladder, hamer en fiets.
Dacht toch echt dat dit soort inbraken echt wel uit de tijd waren.

Wat een enorme strop!

:+1:

1 like

Die weten nu wel hoe laat het is .:sunglasses:

In de media werd gesproken over een buit met een waarde van 1,3 miljoen. Als ik naar de lijst kijk dan denk ik dat dat dus gebaseerd moet zijn op de inkoopprijzen. Heb geen zin om die hele lijst na te pluizen op verkoopwaarde, maar zo op het eerste gezicht moet de buit in verkoopwaarde nog vele malen hoger liggen.

Mocht je een link hebben naar deze lijst op Uhrforum …

Weet niet of het werkt, op deze pagina staat mijn bijdrage. De alfabetische lijst staat inmiddels ook op hun site.

1 like

Gek genoeg was dat ook het eerste waar ik aan moest denken en dan nog met het gewicht van zoveel horloges bij elkaar wat dan allemaal op elkaar drukt, schuurt en botst tijdens de vlucht zullen er echt wel veel gehavend zijn.

Wat een drama voor de juwelier zeg, je kan denk ik rustig zeggen dat een heel levenswerk door deze overval verwoest is.
Ik vraag me ook af hoe het kan dat ie zo onderverzekerd was met zo een mega collectie in huis. Als juwelier weet je helaas gewoon vrijwel zeker dat je vroeg of laat een keer aan de beurt komt dus lijkt me goed gedekte verzekering van hoogste prioriteit.

Edit: ik kan me ook wel weer voorstellen dat er geen verzekeraar is die de verkoopwaarde zal dekken gezien de risico van het vak en het potentiële frauderen wat dat in de hand kan werken.

Vaak is het ook een kwestie van risicoanalyse… Hoe groot is de kans dat je overvallen wordt en hoeveel betaal je per maand aan die verzekering. Dan is het soms nog rendabeler om een keer in de zoveel tijd de nasleep van een overval te moeten betalen uit eigen zak.

Dit doet van der valk bijvoorbeeld met hun gebouwen verzekeren voor brand. Zij hebben zoveel gebouwen dat het veel duurder is om iedere maand die verzekering te betalen dan een keer per 5 jaar oid een brand zelf te moeten betalen.
Er zal ongetwijfeld eenzelfde berekening achter hebben gezeten bij deze juwelier

Las gisteren op Fratello Watches dat de verzekering maar 200.000 euro uitkeert en Juwelier Burger de komende 5 jaar bezig is met het financieel herstel.

https://www.fratellowatches.com/this-week-in-watches-december-30-2018/

Al vele keren hier gepost!
Sorry! Maar ze kwamen relatief makkelijk binnen!

Want ?

2 likes

…ach laat ook maar. Na een bepaalde leeftijd gaat het snel bergafwaarts

2 likes

Ik kan me inderdaad voorstellen dat een diefstalverzekering bijna niet te betalen is, aangezien de kans veel groter lijkt dan een totaalverlies door bijvoorbeeld brand.

Maar dan zou je toch ook de keuze kunnen maken om de duurste exemplaren op zijn minst in de kluis te stoppen? Veel werk elke dag, en achteraf is het mooi wonen, maar had ie dat maar gedaan…

Welnee joh, wees niet bezorgd. Volgens mij ben je nog best wel goed bij!

:joy::joy::joy::joy::joy:

1 like