LIJSTJES! Mooiste NA van 2021 (en hoeveel)?

De mooiste aanwinsten waren toch wel deze 2 die beide niet zoveel voorbij komen

20 likes

:rofl: als je het eenmaal ziet :see_no_evil:

1 like

De enige van dit jaar en ik moet zeggen dat het mijn holy grail honger heeft gestild.

11 likes

Mooiste?
Een van deze 2! Ik denk de tissot pr100

Of de promaster!

Totaal waren het er 4! Maar 2 daarvan zijn al weer weg

10 likes

Dat was geheel wederzijds.

Ik heb dit jaar heul veul horloges gekocht/verkocht/geruild. Ik denk dat ik dit nu de leukste vind, maar dat kan morgen weer anders zijn:

13 likes

Dit jaar drie NA’s. Omdat ik ook drie horloges heb verkocht ben ik dus geen steek opgeschoten met inkrimpen van de collectie, maar het zij zo.

In januari de allerfraaiste. Ik zag hem staan bij Niglo, en toen begon het grote denken. Wilde ik nog wel zo’n duur horloge erbij? En ik had vorig jaar toch die Speedmaster gekocht? Dit is hem, de Breitling Navitimer 92. Zéér content mee.

Dat hele denkproces dat tot de aankoop leidde is hier te lezen:

Diezelfde maand kwam de HFLE 2020. Ik kon die niet weerstaan vanwege de mooie wijzerplaat, die ik leuk kon combineren met roodachtige kleuren in mijn kledingkast. Forumlid MechanicalFreak was zo tof om het voor me mee te nemen uit Delft zodat ik het niet al te ver van mijn werk bij hem kon ophalen.
Direct een passend kippenbandje op gezet et voila.

Daar leek het bij te blijven, maar: ik heb indertijd mijn Dan Henry 1964 van de hand gedaan, en het knaagde al een tijdje dat ik geen panda meer in mijn verzameling had. Nou zou ik daarvoor het liefst een Speedmaster CK2998 aanschaffen, maar ja… dan hebben we het wel over stevige bedragen.
Toevallig zag ik in het dagbrakerstopic dat Sjaak twijfelde over zijn lip. Lang verhaal kort: ik maakte een opmerking, Sjaak deed me een prima aanbod en nu heb ik weer een leuke panda zonder dat het me een rib uit mijn lijf kost. Mijn eerste Franse horloge. Très bien! Die Speedy komt misschien nog wel eens.

Plan voor volgend jaar: niks kopen.

15 likes

Voor iemand die met het geschreven woord bezig is vind ik dat je een zeer prettig gevoel voor kleur aan de dag legt in je horloges. Die Aubergine AnOrdain was fantastisch, maar deze Enicar is natuurlijk ook weer super. Op deze manier stoort een oranje accentje niet. :slight_smile:

1 like

2021 is voor mij toch wel het jaar van de chrono’s en Omega Tokyo 2020 modellen.


En deze hebben mij in 2021 moeten verlaten.


23 likes

Aangezien ik nog niet heeel lang in de busness zit, denk ik dat ik nog redelijk onrustig ben.

Verkocht:




De Tissot, Davosa en Elektronika maar 1-2 keer omgehad.
De Airman, Seagull en panerai maar een kleine 10 keer.

Bijgekomen:

laatst bijgekomen

meest verrast van, en denk ik een blijvertje - dus ja… dit is mijn mooiste NA. niet echt een HF-liefhebber het merk, maar echt waar top-ding.

andere zaken:


zelfbouw, en onlangs eens grondig verbouwd :slight_smile: (is 2x hetzelfde horloge)


Deze G-shock is ook een blijver. elke collectie moet er eentje hebben. Met solar en radio-sync is het heel makkelijk zo’n klok te hebben. En met die (ali) mod vind ik het veel beter dan de goedkope plastic uitstraling die het standaard heeft.

jeetje … als ik dit zo oplijst - wat een gekkenwerk, klotehobby !!

10 likes

Wow, die Series 8 is wel heel bijzonder.

Ik heb best wel wat NA’s gehad dit jaar waarvan er ook alweer de nodige zijn vertrokken. Hoogtepunt voor mij was de TT Sub.

17 likes

Voor mij dit jaar drie aanwinsten. Niets vertrokken.
De nieuwste:

13 likes

Dit was m’n droomauto toen ik 15 was… I salute you! Ik snap dat de HFLEer moest komen. :slight_smile:

1 like

Die JD is vet zeg, heb je die nog? Binnenkort maar eens een Twente-borrel organiseren.

Ik heb er dit jaar teveel gekocht en verkocht om bij te houden, maar ik ben blij dat ik het jaar met deze set afsluit.

25 likes

Ja die JD heb ik nog wel maar ik weet niet of dat nog lang zo zal zijn. De drang om weer eens iets nieuws te proberen kriebelt toch wel!

Twente borrel lijkt me een goed plan. Wellicht kunnen we er een nieuwjaarsborrel van maken. Is er toevallig geen Twentse horecaondernemer lid van dit forum die we aan het begin van het jaar blij kunnen maken met wat omzet? :beers:

Jouw trio ziet er prachtig uit! :joy::ok_hand:

3 likes

Heel herkenbaar.

@CMWatchTrading, ken jij een leuke cafehouder? :joy_cat:

1 like

Hahah goed idee! Ken er wel wat, laten we het er even over hebben! :ok_hand:

2 likes

Dacht dat ik bescheiden was geweest, maar blijk er toch weer drie hebben gekocht. Mijn favoriet is denk ik de Nomos.

12 likes

De blijvertjes, aangeschaft in 2021.

Met stip op nummer 1, de Railmaster denim.

Een ander horloge dat me zeer positief verrast heeft. De Milus Snowstar reissue.

Op vintage gebied kruisten deze mijn pad:

Een funky Sully Special met ETA 2630 en Nl-dagschijf.

Deze nos Cortébert Sport Cal. 640 met tag en originele verpakking kon ik niet aan me laten voorbijgaan.

In de categorie cadeau gekregen deze leuke Certina.

19 likes

Voor mij 2 horloges dit jaar, waarvan de mooiste sinds 3 dagen in mijn bezit.

Rolex ‘‘Zenith’’ Daytona 16520 uit 1999

Daarvoor de Rolex 16570 aangeschaft uit 1991

21 likes