LIJSTJES!! Wat is je mooiste NA van 2025 (en hoeveel)?

39 likes

2025 was in tegenstelling tot mijn verwachtingen niet rustig,
het begon reeds in januari:

met deze dacht ik het wel gehad te hebben, maar door beïnvloeding van buitenaf (HF :smirk:) begon het in de helft van het jaar weer te kriebelen en zijn er dan in vrij korte tijd toch nog enige bijgekomen:

nu hoop ik toch echt dat 2026 rustig blijft

34 likes

Deze Luminox Recon Point.
Een heerlijk horloge, oersterk door carbonox behuizing. Waterdicht 200wr. Saffier glas. En de lume die altijd aanwezig is. Krijgt bijna 24/7 draagtijd.

9 likes

Hier zeker meer verkocht dan aangeschaft. Mocht ik mijn speedmaster 3 dagen later hebben gekocht dan was dat de topper van 2025, maar technisch gezien was het toen nog 2024. Dus is dit mijn topper van 2025:

Daarnaast was 2025 het jaar dat ik eindelijk eens doorhapte op de Sarb017. Geen moment spijt van gehad.

Onverwacht kwam er nog een tweede G10 bij.

Ondertussen heeft de vulpen hobby het hier volledig overgenomen. Als er in 2026 al een horloge komt dan wordt dat een nieuwere generatie alpinist, omdat de sarb017 zoveel beter beviel dan ik had verwacht. En/of een seiko Gene kranz voor de side collection. :grin:

42 likes

Dit jaar voornamelijk verkocht (oa IWC en Seiko) Volgens mij heb ik zelfs alleen onderstaande Helvetia gekocht.

Wel wat mooie banden aangeschaft afgelopen jaar.

21 likes

Dit jaar is de horlogehobby voor mij begonnen en dat had ik niet willen missen. Dit was de start: Even voorstellen: Cav

Mooiste NA
Royce Chronograph 13-19 Trouwhorloge

En een andere emotionele mijlpaal; mijn vaders Citizen uit 1980 aan de praat gekregen als eerste succesvolle reparatieprproject.

Ondanks dat ik mijzelf een vrijbrief had gegeven om los te gaan op kwantiteit - om te ontdekken wat ik wilde - heb ik nu een verzameling waarvan ik soms nog niet goed kan beseffen dat daar stukken tussen zitten die van mij zijn. Ik geniet er intens van. Dat heeft voor mij niets met de waarde van een horloge te maken, daar ligt mijn interesse totaal niet.

Maar het meest bijzonder vind ik toch wel de mensen die ik heb ontmoet, Hf-ers en andere horlogeliefhebbers die me een warm welkom hebben gegeven in deze hobby. Ik ben @Watchstick_81 dankbaar voor het laatste zetje dat hij mij gaf, diep de Rabbit Hole in. En @basvg die mij opbeurde toen ik er even klaar mee was en dat hij laat zien dat vrijgevigheid geen grenzen kent. Soms weet ik niet hoe ik hem daarvoor moet bedanken. Heel bijzonder. :pray:t3::pray:t3:

29 likes

toch nog wat exemplaren teruggevonden (de foto’s dan…)

er resteren er 3, dus veel verkocht, ingeruild of weg gegeven en sommige zijn als recidive binnen het jaar of vanuit voorgaande jaren teruggekomen en/of weer vertrokken.

45 likes

Bedankt voor de Kienzle en Palerma. :pray:t3:

1 like

Heel wat geflipperd in '25 maar de mooiste was toch wel deze…

Mijn nadeel is echter dat de ‘mooie’ horloges vaak in de kast blijven liggen omdat ik bang ben voor beschadigingen :see_no_evil:

33 likes

Understatement van het jaar…
Sodemieter, wat een aantal!!! Allemaal in 2025?

2 likes

ja :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

2 likes

Waanzinnig Hahah. Wel gave horloges allemaal.

1 like

van alles wel wat zo :nerd_face:

1 like

Bij mij alleen deze dit jaar:

Nog steeds erg blij mee.

18 likes

Prachtig horloge!

1 like

Ben echt onder de indruk van de afwerking van jou mooie cirizen.
Heeft het niveau afwerking van een grand Seiko of miss nog beter.

1 like

Dit jaar een eerste stapje in vintage gezet, met een Universal Genève. De ervaring begon geweldig door meteen de kroon eraf te trekken en een volledige service te laten uitvoeren. Top, ouwe meuk :laughing:
Wel een heel fijn horloge en ik draag hem graag.

Later op het jaar m’n eerste Ana-digi Breitling kunnen aanschaffen met een mooie deal van Geit en Limoen. Deze stond al langer op m’n vizier dus erg blij om deze aan de collectie toe te kunnen voegen.

Ik hoop op de valreep nog een Kroontje toe te voegen in 2025, maar ik verwacht dat het telefoontje van de AD niet optijd gaat komen…

19 likes

Dankjewel! Deze toplijn van Citizen, oftewel The Citizen, voorheen Citizen Chronomaster, zit op hetzelfde niveau als Grand Seiko. Ik spreek uit ervaring :slightly_smiling_face:

Rustig jaartje ivm andere prioriteiten.

In en snel weer uit want toch geen fan van fake patina: Squale 20 ATMOS “Ferrovia”.

Op de 2025 valreep Tudor Prince Oysterdate. Hier wel zo blij mee als de spreekwoordelijke hond met boventallige geslachtsorganen.

Wat zouden jullie er nog bijkopen voor een three piece?

12 likes

De mooiste NA is de Speedymoon aan het begin van het jaar

De meest badass NA is de PloProf aan het eind van het jaar

41 likes