LIJSTJES!! Wat is je mooiste NA van 2025 (en hoeveel)?

It’s that time of year again… Lijstjestijd!

Hoe is 2025 voor jullie verlopen NA-gewijs?
Zijn de voornemens om dit jaar wat rustiger aan te doen uitgekomen?
Was 2025 het jaar van De Grail?
Meer verkocht dan aangeschaft?
Hoe vaak heb je dit jaar besloten dat dit toch echt de laatste aanschaf was?
Ben je gegaan voor kwali- of kwantiteit?
Vragen…

Maar voor dit topic is het voldoende om aan te geven wat je mooiste NA was en hoeveel er dit jaar zijn aangeschaft.

In mijn geval was 2025 het jaar van De Grail:

Naast deze beauty heb ik slechts één ander horloge gekocht (geen NA voor geschreven):

Zenith P7693 uit 1971
Sodemieter, wat FOUT!! Voor als ik naar de kermis ga.

Slechts 2 NAs in 2025 dus. Ik ben goed bezig vind ik…
En hoe is het jullie vergaan?

31 likes

Niet zo veel gekomen, niet zo veel gegaan. Best wel een heel erg toffe Speedmaster gekomen, maar die heb ik met enige twijfel toch weer te koop gezet ten gunste van een andere klapper. Die Speedmaster zou je gerust zelf ook tot een noemenswaardige aanwinst kunnen rekenen.

Maar:

Absoluut. Ik ben jarenlang soort van op zoek geweest naar een vintage unicorn, waarvan ik niet had verwacht ooit nog een goed en/of betaalbaar exemplaar te kunnen vinden. Toch dook er dit jaar ineens een exemplaar op dat ik hebben kunnen bemachtigen. Hiermee ben ik zeker tot 2035 mee in mijn nopjes. :partying_face:

52 likes

Hier ook niet veel gekomen. In Februari een Oris Aquis, die er nog steeds is. Wat een heerlijke duiker, modern en niet te duur om lekker mee rond te knallen in en om het zwembad.

En in November heb ik eindelijk een net horloge kunnen kopen: de Grand Seiko SBGW231. Echt een pracht en ook wat meer casual een zeer geschukt horloge. Al met al een geslaagd 2025 zonder geflipper en met een paar mooie aankopen.

43 likes

Dit jaar 2 NA’s voor mij. Ik stond op de lijst voor een Datejust, maar het kriebelde echt voor wat nieuws vóór de zomer, dus een Explorer II gekocht. Is wel een heerlijk zomervakantie horloge.

En toen werd ik een week later, veel eerder dan verwacht, gebeld voor de DJ. Niet mijn grail, wel mijn favoriete horloge in de collectie.

30 likes

Dit jaar 1 horloge gekocht, een Seiko SBTM319 die ik gewoon mooi vind.

Maar waar ik echt blij van ben geworden dit jaar is een Omega erfstuk, alleen de originele BoR is incompleet en versleten maar dat deert mij niet. Het horloge loopt prima en gaat binnenkort nog een servicebeurt krijgen zodat ik het wekelijks kan dragen.

42 likes

Hoewel ondertussen ook wat gedateerd:

Mooiste en fijnste is toch wel de Sky Flake

35 likes

Er is één horloge bijgekomen dit jaar. Overgenomen van een gewaardeerd forum lid. Nog steeds erg blij mee, dus de Nomos Club blijft nog wel een tijdje in de collectie.

20 likes

Perfecte configuratie uitgekozen voor

:ok_hand:

2 likes

In januari, voor mijn verjaardag, de Seiko aangeschaft. Daartoe moest helaas wel de Nomos CC het veld ruimen.

Tjjdens de vakantie in DK kwam onze jongste zoon ingevlogen. Vanaf Schiphol belde hij dat de Swatch/Blancpain Ocean of Storms er lag. Of ie 'm mee zou nemen? Dus die hebben we samen gekocht, en dragen we om de beurt.

Toen kreeg ik een schenking, met warme hand, van m’n vader. Ik heb direct Jeroen van WC geappt of de Nomos er nog was. Dat bleek en die heb ik teruggekocht. Inmiddels is deze gegraveerd als aandenken aan m’n moeder, en gaat dus nooit meer weg.

Toen ook de Citizen gekocht om eens te proberen, en die bevalt eigenlijk heel goed.

Dus 1 verkocht en 4 gekocht. Geen grail materiaal maar de Nomos is voor mij nu speciaal, en mijn zoon wordt ook steeds enthousiaster.

Groeten
Rutger

25 likes

35 likes

2025 was in tegenstelling tot mijn verwachtingen niet rustig,
het begon reeds in januari:

met deze dacht ik het wel gehad te hebben, maar door beïnvloeding van buitenaf (HF :smirk:) begon het in de helft van het jaar weer te kriebelen en zijn er dan in vrij korte tijd toch nog enige bijgekomen:

nu hoop ik toch echt dat 2026 rustig blijft

29 likes

Deze Luminox Recon Point.
Een heerlijk horloge, oersterk door carbonox behuizing. Waterdicht 200wr. Saffier glas. En de lume die altijd aanwezig is. Krijgt bijna 24/7 draagtijd.

8 likes

Hier zeker meer verkocht dan aangeschaft. Mocht ik mijn speedmaster 3 dagen later hebben gekocht dan was dat de topper van 2025, maar technisch gezien was het toen nog 2024. Dus is dit mijn topper van 2025:

Daarnaast was 2025 het jaar dat ik eindelijk eens doorhapte op de Sarb017. Geen moment spijt van gehad.

Onverwacht kwam er nog een tweede G10 bij.

Ondertussen heeft de vulpen hobby het hier volledig overgenomen. Als er in 2026 al een horloge komt dan wordt dat een nieuwere generatie alpinist, omdat de sarb017 zoveel beter beviel dan ik had verwacht. En/of een seiko Gene kranz voor de side collection. :grin:

37 likes

Dit jaar voornamelijk verkocht (oa IWC en Seiko) Volgens mij heb ik zelfs alleen onderstaande Helvetia gekocht.

Wel wat mooie banden aangeschaft afgelopen jaar.

17 likes

Dit jaar is de horlogehobby voor mij begonnen en dat had ik niet willen missen. Dit was de start: Even voorstellen: Cav

Mooiste NA
Royce Chronograph 13-19 Trouwhorloge

En een andere emotionele mijlpaal; mijn vaders Citizen uit 1980 aan de praat gekregen als eerste succesvolle reparatieprproject.

Ondanks dat ik mijzelf een vrijbrief had gegeven om los te gaan op kwantiteit - om te ontdekken wat ik wilde - heb ik nu een verzameling waarvan ik soms nog niet goed kan beseffen dat daar stukken tussen zitten die van mij zijn. Ik geniet er intens van. Dat heeft voor mij niets met de waarde van een horloge te maken, daar ligt mijn interesse totaal niet.

Maar het meest bijzonder vind ik toch wel de mensen die ik heb ontmoet, Hf-ers en andere horlogeliefhebbers die me een warm welkom hebben gegeven in deze hobby. Ik ben @Watchstick_81 dankbaar voor het laatste zetje dat hij mij gaf, diep de Rabbit Hole in. En @basvg die mij opbeurde toen ik er even klaar mee was en dat hij laat zien dat vrijgevigheid geen grenzen kent. Soms weet ik niet hoe ik hem daarvoor moet bedanken. Heel bijzonder. :pray:t3::pray:t3:

24 likes

toch nog wat exemplaren teruggevonden (de foto’s dan…)

er resteren er 3, dus veel verkocht, ingeruild of weg gegeven en sommige zijn als recidive binnen het jaar of vanuit voorgaande jaren teruggekomen en/of weer vertrokken.

39 likes

Bedankt voor de Kienzle en Palerma. :pray:t3:

1 like

Heel wat geflipperd in '25 maar de mooiste was toch wel deze…

Mijn nadeel is echter dat de ‘mooie’ horloges vaak in de kast blijven liggen omdat ik bang ben voor beschadigingen :see_no_evil:

26 likes

Understatement van het jaar…
Sodemieter, wat een aantal!!! Allemaal in 2025?

1 like

ja :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

2 likes