De facto is dit mijn mooiste NA omdat het het enige horloge was dat ik dit jaar aanschafte. Gekocht voor €3 bij Kruidvat (50% korting ) omdat de bandaansluiting 22mm is en ik spring bars in die maat nodig had.
Met het batterijtje erbij stiekem best een aardige deal (en het bandje heb ik toch ook maar in de doos gegooid )
Lol yep. Na een verhuizing kon ik m’n doosje springbars niet meer vinden en ik wilde een nieuw bandje monteren op een losse kast. Zulke dingen hebben weinig haast natuurlijk, maar ik moest wel gniffelen toen ik dit ding in de koopjesbak zag liggen.
Te veel horloges gekocht dit jaar. Maar ook weer teen en tander verkocht. Dus dan staat het redelijk quitte.
Mijn mooiste. Dan moet ik gaan kiezen uit 4 modellen.
Maar écht mooi en bijzonder vind ik de Norqain, met de Breitling vlak er achteraan. Een goeie derde en vierde plek voor de Omega Railmaster en Union Glashütte Noramis.
Nog tamelijk “junior” hier en eigenlijk pas dit jaar begonnen met wat verzamelen. De top 3 (want slechts 3 binnen dit jaar en niets de deur uit gedaan):
Het begon met de Speedmaster Moonwatch. Al jaren over gedacht en na veel sparen was het dan zover.
Om nostalgische redenen volgde de Seamaster Chronostop (145.007). Mooie herinneringen aan omdat mijn vader in mijn vroege jeugd dezelfde had. En hetzelfde bouwjaar als ik, dus reden te meer om weer eens rond te snuffelen. En dat lukte. Deze draag ik bijna dagelijks:
Voor mij was de Panerai 177 toch wel mijn mooiste aanwinst. Een Panerai stond voor mij al lange tijd op het lijstje… en was dit jaar het doel er 1 toe te voegen aan de collectie. Toen deze titanium knaller in het blauw verscheen wist ik meteen dat dit hem moest worden.
Nog altijd super blij mee en ook mijn meest gedragen horloge sinds hij in mijn bezit is.
De enige aanschaf dit jaar. Zal er ook eens een flink aantal weg moeten doen die geen draagtijd meer krijgen. Maar blijft toch lastig want iedere keer als ik ze weer zie vind ik ze toch weer heel mooi (hoe eenvoudig de meeste ook zijn ).
Uiteindelijk 35 horloges verkocht. Best een redelijk aantal aan HF-ers die wisten dat ik bepaalde modellen had. Alle YEMA’s zijn weg, veel Citizens en Orients, paar Seiko’s. Op dit moment nog een Meistersinger en de POOK HFLE in het blauw staan.
Voor 2026 zijn er 40 genomineerd om te vertrekken. Steeds minder moeite mee om afstand van te doen; ik krijg die horloges niet gedragen (gewoon te veel) en iemand anders kan wel de nodige liefde en zorg geven.