Hier waren drie NA’s dit jaar. Er zijn redelijk wat horloges voor gesneuveld, al is er ook sprake van een buy-back. Als in letterlijk hetzelfde horloge. Verkocht aan @Hotseflots, terug gekocht van @Hotseflots.
De buy-back was de Yema, maar die had ik al een flinke tijd eerder, sinds Juni 2022:
De SBGW303 Mt Iwate limited. De Grand Seiko koorts sloeg toe in April. Ik heb daar mijn groene The Citizen Ibuki voor weg gedaan, maar heb vooralsnog geen spijt. Mt Iwate for the win!
Ik mag toch wel stellen dat ik mijn grail heb aangeschaft. Al jaren bij elk horloge tripje bij een AD de Tudor Pelagos om de pols geslingerd, en steeds weer dat verliefde gevoel.
Nu eindelijk in de collectie en er heel erg content mee!
Dat is tenslotte ook gewoon een hele fijne. Toen ik hem in februari kocht was mijn pols ruim een centimeter dikker dan nu, maar hij draagt nog altijd fijn. De microverstelling helpt natuurlijk ook. Geniet van de jouwe!
“Hoe is 2025 voor jullie verlopen NA-gewijs?”
Geheel naar wens… heb ervan genoten en een mooie reis beleving ervaren.
“Zijn de voornemens om dit jaar wat rustiger aan te doen uitgekomen?”
Doe niet aan voornemens, mislukt altijd.
"Was 2025 het jaar van De Grail?’
Die is er zoals bekend al jaren. Daar hoef ik niet meer naar toe te werken .
Moet je niet mee lopen leuren, de mooiste heb je gewoonweg snel nodig in je leven.
“Meer verkocht dan aangeschaft?”
Nee… gelijkspel lijkt.mij
“Hoe vaak heb je dit jaar besloten dat dit toch echt de laatste aanschaf was?”
Beter niks beslissen want ook hier verlies je het elke keer van jezelf.
“Ben je gegaan voor kwali- of kwantiteit?”
Heel simpel, mooi is mooi en dat betekent kopen.
Voor mij het jaar dat ik de hobby weer opgepakt heb. Er kwam weer een Seiko duiker. Daarna begon t pas echt weer te kriebelen.
Uiteindelijk beland bij de Sinn 556i MOP en helemaal tevreden.
Volgend jaar ben ik van plan om wat te rommelen in de collectie.
Deze en mijn skx en de solar tuna misschien toch maar een deurtje verder, wil heel graag een Squale of Yema duiker gaan proberen maar de horlogedoos is vol en de voorkeuren zijn veranderd de onrust is wedergekeerd.
Haha zat met mijn hoofd al in 2026.
Mooi nieuws voor jou dat we nog een paar weken 2025 hebben. Dat zijn nog zeker 2 nieuwe horloges.
Overigens vond ik je lijst wel veel leuks bevatten.
Dit jaar zoveel moois voorbij zien komen als mogelijke NA en steeds getwijfeld (en niet doorgezet). Maar toen ik deze paste direct de knoop doorgehakt. De eerste en enige NA dit jaar: