LIJSTJES!! Wat is je mooiste NA van 2025 (en hoeveel)?

Heel vet deze! :+1:t3:

1 like

Dit jaar drie horloges erbij gekomen (die het eind van het jaar ook gehaald hebben):

IWC Mark XVI

Paulin modul d

En recent deze mooie Longines

En de mooiste… Ik vind ze eigenlijk alle drie gewoon heel tof! :slight_smile:

21 likes

Dat zijn dan toch deze vier:

24 likes

Deze is zonder twijfel mijn mooiste NA van 2025 :smiling_face_with_three_hearts:

22 likes

Dit jaar was een apart jaar op horlogevlak, mezelf eens kunnen verwennen met horloges die ik echt wou ipv tussendoortjes. Nuja er zijn wel wat tussendoortjes bij geweest maar ook horloges die sowieso lang zullen blijven zoals de Zenith.

Het begon allemaal met de jaarlijkse tussendoortjes die het niet lang hebben vol gehouden.

Vervolgens kocht ik men eerste Rolex, diegene die ik dacht dat ik wilde.

Al snel kwam ik erachter dat ik eigenlijk deze wilde en ging de OP weg.

Toen kwam de toch wel iets of wat grail. Dan heb ik het voornamelijk over het vakmanschap van de el primero en de prachtige afwerking. Deze is een blijver voor jaren.

26 likes

2 nieuwe horloges dit jaar. Erg verschillend, maar draag ze beide graag.

24 likes

Mijn enige NA. De plaat is fantastisch. Bij verschillend licht elke keer anders blauw.

33 likes

Nou ja! Hoe kan ik deze nou vergeten!? Toch nog een aanwinst in 2025; de Relax 5513! :sunglasses::smile:

Ik verwacht geen toevoegingen meer dit jaar. Slechts een horloge heeft de collectie verlaten. Daarmee komt de eindstand voor 2025 op +2.

5 likes

Deze op de valreep :smiley:

13 likes

Nog 1 dag te gaan, dus kleine kans dat ik nog horloges ga kopen. Al weet je nooit natuurlijk… Ondanks m’n gewoonlijke voornemen om het rustig aan te doen kan 2025 ook de boeken in als een wild jaar. 23 Tissots gekocht :face_with_peeking_eye:

Ongeveer chronologische volgorde:

Oh en ik had nog wat last van bijvangsten, laatste zakhorloge zat in een lot met 101 zakhorloges, de andere 100 moet ik nog weer kwijt zien te raken :sweat_smile:

Had er eigenlijk nog een gekocht, een zeer vroeg zakhorloge, maar pakket is na inklaringen zoekgeraakt (ik neem aan achterover gedrukt) dus die is helaas nooit aangekomen :smirk:

Verder 5 horloges verkocht:

Oh en de mooiste? Ik kan slecht kiezen, maar ik denk de kaliber 20 uit 1933 (derde van boven).

Voornemens voor 2026, zoals gewoonlijk: minder in het wilde weg kopen, en meer horloges servicen :blush:

18 likes

WoW :star_struck:
Wat een pareltjes Wilko :+1:

3 likes

Dank je, inderdaad best weer de nodige mooie stukken weten te verzamelen dit jaar. Al waren het er weer wat meer dan gepland :sweat_smile:

1 like

15 likes

Hoe is 2025 voor jullie verlopen NA-gewijs?
Voor mij persoonlijk drukker dan verwacht, na lange tijd was begin van het jaar het virus weer toegeslagen en ben er toch wel heel het jaar mee zoet geweest.
Voornemens voor 2025 had ik nog niet, dus ook niet aan gehouden😂
Was 2025 het jaar van De Grail? Nee een grail mag van mij een lange tijd een mooie dagdroom blijven. En ik kan op het moment prima genieten van al het moois wat ik heb.
Meer verkocht dan aangeschaft? Yep
Hoe vaak heb je dit jaar besloten dat dit toch echt de laatste aanschaf was? Niet, en ben ook niet van plan dit af te spreken met mezelf.
Ben je gegaan voor kwali- of kwantiteit? Prijs en/of merk doet me niet zo veel, wel de eerste indruk bij iets zien en vasthebben. Op dat moment weet je wel of het voor jou zelf een mooie aanvulling is.
Wel heb ik loop van het jaar beter doorgekregen wat ik wel of niet mooi vind zodat het selecteren op specs al wat makkelijker gaat :ok_hand:

Onderstaand een samenvatting van mijn 2026:
De eerste aanschaf was de tsuyosa, na veel positieve ervaringen op het forum besloten om deze te bestellen.
Bij het uitpakken een beetje underwhelmed, en na een tijdje dragen er achter gekomen dat dit niks voor mij was.
Met name een blauwe plaat vond ik in de praktijk niks en ook de jubilee was niet mijn ding. Deze heb ik later in het jaar gerolen hier op het forum tegen 2 Oriënt tri star.

Daarna kwam er een Junghans form C
Een van mijn favoriete merken, en dit is na een jaar ook nog steeds een horloge waar ik blij van wordt als ik hem om heb

Daarna even een tijdje in CASIO verdiept met als resultaat een Gshock , een a168 en een abl100
Heerlijk die vintage jaren 80 vibe
De 168 is inmiddels al een tijdje om de pols van mijn dochter die er helemaal weg van is

Tussendoor heel nieuwsgierig naar de kwaliteit van de Chinese merken en op het forum de white birch van Cronos overgenomen.
Prachtig ding maar inmiddels wel weggedaan omdat ik een Lip T24 op het oog had. En inmiddels vond dat er ook ooit wat weg moest voor ik iets nieuws kocht.

Loop van het Jaar ook nog onverwacht een Delft Watch Works hfle kunnen overnemen.
De DWW stond al langer op mijn lijstje en wat een mooi en fijn ding is dat. Heeft al mijn verwachtingen waargemaakt en blijf er naar kijken als ik hem om heb.
Mijn Grail is ook een Holtinrichs en door deze aanschaf voelt het al een beetje al mij grail light​:grimacing::joy:

Als laatste dit jaar , deze week de Galo super 200 overgenomen van een forumlid.
Wat een mooi ding en zeker een blijvertje in mijn collectie. Voor mij een ideale zomer gada. Met een heerlijk vintage vibe.

Al met al een mooi Horlogejaar!
Wat een leuke hobby
En een aantal zaken over mijn smaak geleerd.
En een aantal vriendelijke forumleden gesproken.

Fijne Jaarwisseling toegewenst allemaal :tada:
Op naar een mooi 2026

16 likes

Rustig jaar gehad, Sub eruit voor de Ingenieur, en dat was het.

24 likes

Deze nog net binnen voor de feestdagen. En by far mijn favoriete NA van 2025 :heart_eyes:

7 likes

De NA van 2025 is toch wel mijn 62MAS, daarmee heb ik wel een grail binnengehaald.

Maar hoeveel horloges ik dit jaar gekocht heb? Oef, ik ga ze niet nog een keer tellen, maar het zijn er veel. Voor komend jaar wil ik het echt rustiger aan doen, er zal wellicht hier en daar een horloge bijkomen, maar het zullen niet meer de aantallen van dit jaar zijn.

Oké, een kleine greep…

Voor nu is het wel even genoeg…

19 likes

Indrukwekkend! :open_mouth: :+1:

1 like

Eindelijk rust :smiling_face:

11 likes

3 nieuwe horloges in 2025 toegevoegd aan de ‘collectie’ waar uiteraard ook wat weg is gegaan.

Als eerst NA de IWC Ingenieur, schitterend horloge!

Als tweede de Carrera, een oude liefde.

En als derde de Snoopy! Half jaartje op gewacht en ontzettend blij mee. Ik denk wel de mooiste NA van het jaar.

Zin in 2026!!!

34 likes