Groen is zeker mooi als dial kleur. Jij bezit er al een paar
Welkom op HF en geniet van de horloge reis
Met dank aan @SpringDrive, waarvan ik de Doxa mocht overnemen.
Overigens is hij ook een belangrijke reden waarom ik mij uiteindelijk heb aangemeld (i.p.v. alleen ‘stiekem’ meelezen .
Hartelijk welkom en een smaakvolle collectie!
Welkom! Mooie groene collectie, die Junghans is prachtig
8
groen is goed! Al is het moeilijk te fotograferen. De duikring en het tropic bandje van deze Combat zijn echt dennengroen. Met de ogen goed te zien, maar mijn telefoon heeft geen goede ogen … wel een rare kleur groen in de linker- en rechterbovenhoek van je horlogedoos! Overigens niets mis met oranje. Dankzij mijn vrouw is ons huis ingericht in appeltjesgroen, sinaasappeloranje en paars.Hey! “Welkom” op het forum
Leuk de Doxa in je mooie collectie te zien.
Het genoegen is wederzijds.
Leuk voorstel/verhaal en grappig je groene (oranje) voorkeur. Maar mooie horloges. Die Tissot en Doxa👍
Veel plezier op weg naar de groene AT en SMP. Top horloges, zeker in jouw collectie
Ik moest lachen. Ik ben al een jaar of vijf, zes geleden opgehouden met pogingen om een horloge-aanschaf voor mezelf te verantwoorden. Het zijn ongebreidelde luxegoederen die het laatste juweel wat de man altijd kan dragen belichamen, en ik stel voor om rationalisaties los te laten.
Terecht. Zowel de Doxa als het vijfje zijn bijzonder coole horloges. Uiteraard zou ik ook de Doxa kiezen als ik één oranje duiker wilde houden, die kastvorm en dat merk zijn gewoon supertof.
Van harte welkom!
Prachtige horloges. Ik ben benieuwd naar jouw nieuwe aanwinst(en) de komende periode
And remember, green is the new black
Welkom! Veel plezier alhier!
Welkom hier.
Dat begrijp ik helemaal en ik duik ook geen 300 of zelfs 1200 meter, om een duikhorloge te kunnen verantwoorden. En de ‘stopwatch’ van de chrono ziet ook weinig actie.
Specifiek voor een GMT vind ik het lastiger. De extra wijzer maakt voor mij een wijzerplaat onrustig en voegt weinig toe. Zowel voor de casual als dress style horloges kan in die extra wijzer meestal wel missen en gebruiken doe ik hem dan amper. De verantwoording ligt meer op esthetisch vlak, als ik het mooi vind en het regelmatig zou dragen…prima .
Dat kan ik dan weer helemaal begrijpen. De GMT en chonograaf (maar wel met 2 registers, geen drie) zijn de enige complicaties die ik kan dulden omdat heel veel andere dingen de wijzerplaat verstoren en de zen verminderen.
Mocht je het ooit toch nog op je heupen krijgen en een iets benaderbare groene GMT optie zoeken, dan is een Aquascaphe altijd leuk. Ik heb de oranje, en heb de GMT wijzer altijd op Britse tijd staan, niet vanwege GMT, maar omdat ik met collega’s in Engeland werk en het zo makkelijk afspraken maken is.
Intervallen bij trainen en het koken van een ei. Dat is wat ik met de mijne doe.
Welkom! Mooi te zien dat je je voorkeur voor groen gewoon omarmt. Ik hou mezelf altijd voor dat ik meer variatie moet aanbrengen, maar dat lukt nooit. (Inmiddels 7x🟢)
Hier nog een groene 5kx:
Is dit de SRPD75 maar dan op een nato?
https://www.horloge.nl/seiko-seiko-5-sports-automatisch-horloge-met-dag-datum-srpd75k1.htm
Mooie combinatie .
Dank, interessant en relatief betaal! Ik heb de marketing/review van de de Longines Zulu 39mm bekeken vanmiddag. Die ziet er ook top uit.
https://www.horlogeforum.nl/t/longines-only-deel-2/441360/678