šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Van de schreeuwerige Chaika Stadium watch is best een flinke switch naar zo’n bescheiden pointer date Oris uit de 50’er jaren

12 likes

Ja dat is zeker…dank je! Ik denk dat ik hier heel veel mazzel mee heb gehad :upside_down_face:

De man zei dat hij niet werkte en dacht dat hij een nieuwe batterij nodig zou hebben…maar 2 uurtjes achter het raam in de zon en hij deed het, denk dat hij misschien niet heeft geweten dat hij licht nodig heeft om op te laden. Hij doet het nu goed en houd de tijd super bij…even aankijken hoe hij blijft lopen

I.i.g heel blij mee :hugs:

1 like

2 van mijn favoriete Seiko duikers: de 6105 en 6306. Schelen slechts een paar jaar maar toch kleine generatiekloof.

12 likes

In die tijd maakte Citizen ook een quartz met max 3 sec afwijking per jaar, hopen dat bij productie destijds de jouwe daarnaast lag?!!!

1 like

Wijn eh, fijn weekend allemaal :grinning::sunglasses:

11 likes

Nee dat is de Crystron Mega 4 die op ebay te koop staat voor €3200…pffffff :grin: …ik mag blij zijn als deze 3 seconden per maand afwijking heeft :blush:

Trouwens die op ebay is de goedkope versie en die loopt 6-10 sec afwijking per jaar :sweat_smile:

2 likes

Da’s balen zeg…volgens mij loopt mijn Crystron maar 2,6 sec per jaar vóór, zal hem eens checken. Hoor je volgend jaar van me ok :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Wachten tot de zwemles is afgelopen…

11 likes

Hahaha :joy: …dat is goed! Ik heb het in de agenda gezet :wink: Tot volgend jaar! :grin:

1 like

Deze komt ook van het strand in Aruba , krijg alleen de verroeste push pen restanten niet uit de lugs .

12 likes

Ja man dƔt is een vondst :flushed:

Deze een paar weken terug .

4 likes

Wauw :flushed:. Vind je dat echt op het strand?!?

Dit blijft een erg bijzonder model, deze is in een mooie staat :ok_hand:
Zit hier de originele '70’s oplaadbare cel nog in? Laat nog even weten hoe lang hij door heeft gelopen
Ik heb er nog twee in de projectlade liggen omdat ik nog steeds op zoek ben naar een passende vervanger. Een paar jaar geleden op een Varta 1.2V hedendaagse oplaadbare cel uitgekomen als beste verkrijgbare alternatief. Maar bleek helaas toch te weinig juice te hebben

1 like

Als je kale kast in de cola + ultrasoon legt dan trillen ze er wel uit. Mooie vondst weer!

Twee helmen + mess tin = een paar jongens die uit hun schuttersput zijn gejaagt bij een mortier aanval en het hopelijk hebben overleefd. Van horloges wordt ik vrolijker…

2 likes

Oh oke, ik had deze al besteld…Is dat dezelfde?

Ik ben niet zo technisch dat ik deze openkrijg…moet toch via de voorkant open?

De mijne zijn Varta MBU20 cellen, maar vermoedelijk dezelfde
Horloge gaat open via de achterzijde en is zonder het juiste gereedschap een 'pain in the ***" (de case back heeft geen gevlakte plek waar je een opener onder kan plaatsen)
Ik heb ze beiden open gekregen, na een worsteling
Ik heb nog een 12tal originele maxell 1,5 cellen liggen in hun cupjes die in de Seiko’s werden gebruikt. Ooit eens een drietal getest, maar bleken te versleten na al die jaren. Misschien moet ik ze allen 1 voor 1 eens gaan testen… wie weet.
De Varta werkt wel, maar niet heel lang. Dus dat betekent een dag in de vensterbank om een korte periode te kunnen dragen.
Wel erg vervelend, dat die cellen er niet meer zijn, zowel voor dit model als voor de Seiko LCD solars uit de 70’s
Ik ben toevallig deze week aan het klooien met een NOS Pulsar V103 (eerste analoge horloge met een supercapacitor). Daar zit oorspronkelijk een 1.8V 0.33F cel in die niet meer is te krijgen, en draagt nu een 2.7V versie die ik heb moeten scheiden (twee cellen op elkaar gepuntlast etc), maar werkt nog steeds niet goed…

1 like

Heb het nu eerst met boorzuur geprobeerd , bedankt alvast !

Me 2