Longines only (Deel 2)

Bedankt voor alle reacties!

@Zengineer Dit was ook inderdaad mijn idee. Ik hoef niet de goedkoopste prijs te hebben, dat is niet mijn doel. Maar ik heb vaker gelezen dat onderhandelen makkelijk kan bij een horloge, en 2300 is eigenlijk net boven mijn budget ;). Lijkt me juist mooi om een relatie met hen op te bouwen, en dat mag best 100 euro meer kosten dan een online aankoop.

@Pieterswatch Wellicht heb ik mijn doel niet helemaal goed uitgelegd. Ik hoef niet de aller goedkoopste prijs. Maar omdat ik weinig ervaring heb met onderhandelen, en omdat ik op dit forum al vaker heb gelezen dat onderhandelen best normaal is, wil ik graag weten of de Duitse prijs die ik nu heb, redelijk is voor Nederland. Ik wil niet met een onrealistische vergelijking komen, juist om het scenario wat jij schetst te voorkomen ;). Ik wil best wat meer betalen voor de service die zij bieden, maar het verschil is nu voor mij gewoon te groot. Dus in plaats van bij hun te gaan passen en vervolgens online te kopen, wil ik ze de kans geven om een bod te doen wat er tussen in ligt. Lijkt mij niet meer dan redelijk, en ik denk dat zij die open communicatie kunnen waarderen.

JoBe Dank, dit was inderdaad mijn plan :slight_smile:

TiBrew Pijnlijke kras wel dat zeg :stuck_out_tongue: Maar ik wil hem inderdaad gewoon gaan dragen. Ook zonde als hij maar in de kast ligt. Ik heb dit thread al behoorlijk door gespit, heb al meerdere van jouw bandjes voorbij zien komen die erg mooi staan. Vooral bruin leer bij de blauwe wijzerplaat is erg mooi.

Martynnn Noted, goed verwachtings management dit…

4 likes

Sorry voor de dubbel post, volgens mij kan ik mijn post (nog niet) editen: stel ik vind de krassen over 5 jaar wel welletjes, kan je een horloge dan ook opnieuw laten polijsten oid?

Polijsten is zeker mogelijk maar het kan wel de ‘scherpe’ van de kast afhalen.
Dus als de gebruikerssporen je echt dwars gaan zitten zou je het kunnen doen.
Echter komen horlogeliefhebbers er vaak achter dat beschadigingen bij hun horloge horen. Het horloge heeft het leven van de eigenaar geleefd.

1 like

Ik lees mijn bericht terug en misschien dat het hard overkomt, dat is niet mijn bedoeling. Onderhandelen is ook niet mijn ding. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ha Joost! De Conquest bevalt mij uitstekend. Geen seconde spijt gehad. Een fantastische gada! En de krasjes… Tsja… Die moet je even aan jezelf verkopen. Hier is al goed uitgelegd hoe je dat doet;)

Geniet nog even van de zoektocht en straks van je aankoop!

1 like

Na een wat langer verblijf in buitenland, eindelijk opgehaald. Nu snel een mooie Tropic strap ervoor kopen!
Mijn voorgaande LLD date heeft ondertussen ook een nieuwe eigenaar.

32 likes

19 likes

LLD op een Erikas MN gezet :sunglasses:

16 likes

Leuk! Zit me overigens af te vragen hoe het zou staan om de uur- en minutenwijzer van de 39mm LLD op een 42mm te zetten. Qua vorm lijken deze me meer lijken op die op de vintage (zie plaatje), en qua lengte lijken me ze ook ok. Die op de 42mm lijken iets langer dan de vintage, dus de kortere van de 39mm zouden wellicht ook passen.

6 likes

De secondewijzer vd 39 vind ik minder mooi dan vd 42.

idd, zou ook alleen willen kijken voor uren- en minutenwijzer

1 like

20 likes

Gefeliciteerd!!!

1 like

Blijft fijne aanvulling in de collectie.

15 likes

De schoonheid van ‘tien over tien’ nooit begrepen. Doe maar mij de omgekeerde versie :grin: (tien over negen in dit geval)

9 likes

Misschien dat bij 10:10 de wijzers in een smiley stand staan. :slightly_smiling_face:
En bij 15:40 is het een :frowning_face:

2 likes

13 likes

LLD

21 likes

15 likes

Na een lange zoektocht en ontzettend prettige ervaring bij S&C (mag ook wel eens gezegd worden) kan ik eindelijk de Conquest dragen.

29 likes