Edit: ik zie dat de datum wisseling al begint om 22:20. Dan begint de datum heel langzaam te wijzigen en de gehele transitie is om 00:17 - 00:18 klaar.
Je hebt nog garantie op de Zulu time neem ik aan? Gebruik van maken. Lijkt mij niet oké. Herken ik ook niet van mijn Longines
Ik zit er helemaal naast. Dacht dat dit de gewone spirit was. Is nog vroeg voor mij. Ik delete het.
Klopt, ik heb deze nu net aan een maand via s&c.
Dan ga ik van de week er even mee naartoe!
Zijn bij mijn weten grenzen voor hoe lang de wissel mag duren voordat het een gevalletje garantie wordt.
Is per merk en model zeer verschillend.
De één vindt binnen 30 minuten acceptabel , een ander binnen het uur en sommige mensen willen het binnen 10 minuten gedaan hebben.
Geen paniek. Op reddit staat hier meer over. Het schijnt vrij normaal te zijn.
Iemand heeft hier naar mijn weten op HF ook al eens aan gerefereerd. Was dat niet @fredpanarai1 ?
Yep, heb ik ook al een gerefereerd.
Ik heb het bericht even opgezocht en ik zag dat het ook om de spirit zulu time gaat!
Ik ga dan ook zeker even naar de AD toe.
Ik weet niet of het mechanisme schade erdoor kan oplopen maar ik weet wel dat ik me eraan ga irriteren😂
Klopt en dat was heel snel opgelost. Ik was toen heel boos omdat de verkoper zei, dat is geen probleem, hoort er gewoon bij. Kreeg wel een flinke compensatie en Assie was er toen ook bij. Kreeg een mooie arband (naam onmogelijk uit te spreken) met een 18k gouden parel. Pasgeleden weer een probleem gehad. Had al mijn kids+aanhang een mooi horloge gegeven. Bleek die van mijn schoondochter na 3 jaar (buiten de garantie dus) kapot. Rekening van Longines was niet misselijk. Heeft mijn AD een flink deel van de rekening op zich genomen. Maar ik heb meerdere Longines horloges en die zijn prima, gewoon een beetje pech gehad.
Beste liefhebbers,
Graag ontvang ik een prijsindicatie omtrent onderstaand horloge. Deze staat al een tijd op m’n lijstje en vraag mij af wat de waarde ongeveer is, in 2e hands staat. Recent is er mij een aangeboden maar heb geen flauw benul wat de waarde is van een 2e hands exemplaar.
Longines L2.785.5.56.7
Alvast bedankt!
Waardebepaling is iets wat niet op hf gedaan wordt. Kijk eens op het internet waar deze horloges voor verkocht worden.
Was mij niet bekend, bedankt voor de info. Uiteraard zelf al gezocht maar vind er maar een welke 2e hands te koop is. Weinig tot geen vergelijkingsmateriaal.
Klopt, daar als eerst gekeken.
Ik ken het model ook niet, wat ik dan wel leuk vind is is dat jij deze tegen het lijf loopt en er voor valt. Ook op hf heb ik deze nog niet gezien