Longines only (Deel 2)

12 likes

11 likes

Erg leuk! Heb jij zulke grote polsen of is dit de kleine versie?

1 like

Merci!
Polsen van 18/18,5cm .
Van dit ~55 jaar oude exemplaar was maar 1 versie qua grootte :wink:
Foto vertekent wellicht wat.

Ik dacht dat deze er ook in 33mm was. Afijn, dit is wel een mooie. Het opvallende is dat Longines op veel van zijn heritage modellen een datum toevoegt terwijl deze origineel met datum was en em verloor op de heritage.

1 like

De LLDND om bij koffie en bijkomen na een mooie Koningsdag. Even bij ‘Verguldenen Eenhoorn’ geweest, een stadsboerderij in Amsterdam.

12 likes

13 likes

8 likes

Tweede Longines aan de collectie toegevoegd. Een heerlijk oud beestje. Hopelijk bevalt die net zo goed als zijn looks.
Ook voor het eerst een electronische stemvork. Direct een vraag hierover. Wat raden jullie aan? Horloge lekker door laten lopen of kroon uittrekken terwijl ik op een fris bandje wacht?

Suggesties voor een leuk bruin bandje worden gewaardeerd. Mijn huidige bandjes zijn net te dik.

9 likes

Goedenavond allemaal,

Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Bryan en ik ben 28 jaar.
Sinds een maand of 2, ben ik me gaan verdiepen in horloges en door dit specifieke topic ben ik me gaan inlezen over Longines (toen nog geen lid van het forum).

Uiteindelijk heb ik voor dit horloge gekozen waar ik enorm blij mee ben. Het gaat hier om de 42mm versie.

25 likes

Welkom en wat een mooie Zulu time!

1 like

Welkom! En een goede keuze; mooi horloge! Draag hem met veel plezier:)

1 like

Welkom Bryan!
Mooi horloge :ok_hand:

1 like

Welkom op HF Bryan. Mooie zulu time :+1:t2:

1 like

Welkom,

Mooie Zulu!

Balrog van street fighter of van LOTR?

1 like

Bedankt voor het welkom heten!

Ik wil rubber strap(s) gaan bestellen. Ik zit te kijken naar Zuludiver.
Zijn er nog verdere aanbevelingen? Ik zag dat Longines zelf ook wel wat heeft maar tegen een absurde prijs😅

Van LOTR😂 kreeg ooit de bijnaam van vrienden

1 like

Zit door één van mijn boeken te bladeren en kwam deze tegen. Dit is de damesversie waar ik aan dacht.

3 likes

Ah, nooit gezien, wist van het bestaan niet af en ik heb heel wat (grote) versies gezien. Thx voor de info. Mooi boek trouwens?

1 like

Vandaag heb ik 2 fkm rubber banden van Zuludiver ontvangen.
Vooral de grijze staat het horloge prachtig.
Rood heeft iets maar je moet ervan houden

12 likes