Longines only (Deel 2)

Joh! :grin:

1 like

Inmiddels op de site geprijsd:

4 likes

Heb je mijn 5 in een doos gezien? Ik heb altijd onrust met dit merk, echt mijn favoriet…

En daar gaan we, Omega achterna. Prijs is echt te fors.

4 likes

Prijs is duidelijk aangepast op de dikte :rofl:

3 likes

:grin:

5000 is de nieuwe 3000 euro. Mij ook te gortig.

2 likes

Is niet vreemd dat dit het duurste model wordt? Een flyback column wheel chronograaf kost bij concurrenten minimaal het dubbele zover ik weet.

Bij Longines ga ik eigenlijk vanuit dat je 15-20% op de adviesprijs ontvangt. €4.000 had ik er wel voor over gehad als hij max. 40mm, 49mm L2L en 15mm dik was. Dat is wat hem voor mijn dunne polsjes uitsluit, maar betekent niet dat ik er niet van kan genieten.

Kijk dan… :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Over het uurwerk gesproken. Dat nog niemand de achterkant heeft gepost… eindelijk een zichtbodem op de Spirit.

10 likes

Ergens ook wel blij dat het model niet perfect is. Dat zou wel een beetje af doen aan mijn recente aankoop, de Record Chronograph. Heb hem uit steunbetuiging de hele dag om gehad en ben er toch wel erg blij mee (mede vanwege de cleanere dial en het compactere formaat).

De Record heeft ook een zichtbodem en is deels versiert. Het blijft alleen een modulair uurwerk en zonder columnwheel, dus het is niet zo mooi als bijvoorbeeld een Breitling B09 handopwinder.

Je ziet dus waar het prijsverschil zit, maar Longines zakt nergens door de ondergrens en levert gemiddeld gewoon veel waar voor het geld.

3 likes

Ben ik met je eens. Ik ben niet vd chronografen maar wilde deze proberen. Het aflezen was echter een drama, net zoals op mijn blauwe moonphase. Had ik al es geschreven geloof ik.:slightly_smiling_face:. Weet je, als ik een duurder, met andere techniek horloge wil, dan koop ik Omega. Longines is/ was waanzinnig veel waar voor je geld, onder de 3k…

1 like

Bizar. Ik draag Longines ook een warm hart toe, een erg mooi merk. Maar deze prijzen zijn in mijn optiek totaal niet meer te rechtvaardigen. Ze hadden altijd zo,n goede prijs kwaliteits verhouding. Hoewel ik de kwaliteit nog steed erg goed vind, begint het nu te gek te worden. Ik vind dat ze dan de kwaliteit nog wel een tandje mogen opvoeren.

1 like

Ik vind de nieuwe Flyback Chronograaf prachtig :heart_eyes:. In vergelijking tot bijvoorbeeld TH of Carl F Bucherer is de prijs te verklaren. Maar voor Longines is dit kostbaar. Begrijpelijk wellicht vanwege de complicatie. Maar helaas zien we ook Longines stijgen op de prijsladder. Terwijl juist het sterkste punt van Longines was (is) de goede prijs/kwaliteit verhouding

4 likes

Mijn funky Flagship terug van service en net een nieuw (oud) tropic bandje geïnstalleerd, heerlijk!

8 likes

Op kantoor met de Zulu…

20 likes

Een uitgebreide video review met wat opvallende highlights van het nieuwe Flyback model:

Wat mij opviel:

• L2L is met 49.2mm nog vrij bescheiden
  • @14.55 een unidirectional rotor die een eigen leven leidt
  • Quick release op de metalen en lederen band
  • Helaas toch de dikte
  • Geen modulair maar een geintegreerd uurwerk
4 likes

Kunnen we al passen?
afbeelding

3 likes

Met een beetje handelen koop je een een nieuwe zulu en record voor hetzelfde geld.:wink::grin: nou ja, bijna.

1 like

De eerste foto, horloge voldoet zeker aan verwachting. Lijkt precies goed. Niets te veel of te weinig. Sterk en stijlvol in zijn eenvoud

De 2e foto. Super chique en soepel BORbandje en aangenaam dunne kast(vorm)

18 likes

Ik hoop het😉

9 likes