Longines only (Deel 2)

Origineel in de zin van origineel Longines ja.
Maar bij deze hoort de Mesh band.

Idem, vroeg of er nog wat aan de prijs te doen was en kreeg toen de optie voor een extra band en koos toen voor de Tropic.
De Mesh band is trouwens schitterend hoor!

9 likes

De mesh is bij mij op maat gemaakt en er eigenlijk thuis gelijk door mij afgehaald. Even op de tropic gehad en al snel op de colareb gezet die je ziet als ik het horloge post hier :slightly_smiling_face:

1 like

Die mesh, aan de ene kant wil ik hem… aan de andere kant best een bak geld voor deze band.

Aangezien ik normaal een mesh niet om aan te gluren vind… behalve deze dan :rofl:

2 likes

Ziet er goed uit, maar deze vind ik te prijzig voor het horloge. Toch maar eens over nadenken misschien :slight_smile:

Bij de BB58t heb ik zowel de nato als de soft touch erbi gekocht. Moet ik hiet eigenlijk ook niet zo moeilijk over doen.
Weet jij of deze er in verschillende lengtes is? Hoe lang is jouw band?

Weet niet of je de Tropic of de Mesh bedoeld?

Tropic uiteraard, milanese met rechte aanzet is niet mijn ding.
Ik heb die originele band (die ze helaas “verbeterd” hebben) en die is 115 x 75

De tropic was 2 en half jaar geleden 65 euro. De gesp 35. Gewoon bij een ad.

Nu 220

De tropic!?

Yep: https://www.longines.com/nl/p/strap-black-rubber-strap-l682155319 en de leren inmiddels ook al 120 terwijl ik daar voorheen 65 voor betaald heb ofzo

1 like

Dit is em volgens mij niet. Deze heeft ook een goud kleurige gesp. Ik kocht ze destijds apart, met 2 verschillende referentie nrs. Ik heb de verpakking nog bewaard voor future reference. Alsje wil zal ik zondag eens kijken welke referentie nummers het zijn.

De mijne is 115 x 75 met hetzelfde referentie nummer als die in de link. Alleen geen goudkleurige gesp.

@mcfr en @ThaWatcher. Deze heb ik. Met zilveren gesp. De beschrijving zegt kalfsleder maar het is iets anders. https://www.longines.com/nl/p/strap-black-cow-l682150802

1 like

Prachtig Stefan.
Ik wil nog een dresser erbij, eigenlijk moet ik gewoon zo’n Conquest hebben dan hé.

Eens beter het blauwe ervoor in de gaten houden :smile:

2 likes

Dankje! Ik draag 'm niet heel vaak, maar als ik hem draag is het altijd met veel plezier. Ze komen niet zo vaak voorbij volgens mij, je zou kunnen proberen te achterhalen waar de ex van @Dao ergens rondzwerft, volgens mij heeft hij zijn 35mm Conquest Heritage vorig jaar verkocht.

Eens kijken of hij nog in de line-up van Longines zit…wel de 35mm.

Ja die zou ik in eerste instantie krijgen maar ik vond die Tropic mooier en die was ook duurder dus heb ik die gekozen. Dacht als ik geen korting krijg dan in ieder geval een duurder bandje :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Is de originele band die er aan hoort ja. Een soort leer aan de buitenkant (voelt als kunstof) en rubberachtig aan de binnenkant) Voorheen was de band dunner en soepeler met een soort fluweel aan de binnenkant. Die was het fijnste, maar die maken ze niet meer. Als dat geweten had had ik 12 jaar geleden een paar van die banden gekocht.

1 like

Helaas is de 35 mm versie discontinued. Van de 40 mm versie is een nieuw model verschenen wat ruim 2x zo duur is. Sindsdien zijn de prijzen voor het 35 mm model gestegen. Chrono 24 is altijd nogal optimistisch maar schat het zo in:

De 12de betaald, de 13de in huis. Complimenten!

Alleen jammer dat ze niets over de wijzerplaat erbij wilden zetten. Maar goed, leuke toevoeging. Nu nog een tijdsconforme doos. Iemand tips? Die van €250 op ebay sla ik even over.

13 likes